Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sudan: Kara za misia Mahometa

0
Podziel się:

Sudańska policja przesłuchała brytyjską nauczycielkę, która pozwoliła swoim uczniom nadać maskotce imię Mahomet.

Sudan: Kara za misia Mahometa
(EPA/PAP)

Sudańska policja przesłuchała we wtorek w związku z podejrzeniami o naruszenie uczuć religijnych brytyjską nauczycielkę, która pozwoliła swoim uczniom nadać maskotce imię Mahomet.

Gillian Gibbons, 53-letnia nauczycielka w prywatnej, anglojęzycznej szkole w stołecznym Chartumie, została aresztowana w niedzielę, gdy jeden z rodziców jej uczniów złożył skargę, zarzucając jej nazwanie pluszowego misia imieniem proroka Mahometa, założyciela islamu, co zakrawa na bluźnierstwo.

Policja bada, czy wysunąć wobec Gibbons oficjalne zarzuty obrazy uczuć religijnych. W myśl sudańskiego prawa, grozi za to do sześciu miesięcy aresztu, grzywna lub kara chłosty.

Gibbons poprosiła jednego z 7-letnich uczniów, aby na zajęcia o zwierzętach przyniósł swojego misia. Na lekcji dzieci miały nadać maskotce imię. Spośród kilku propozycji ostatecznie wybrano imię Mahomet.

Na łamach sudańskich gazet ukazało się we wtorek oświadczenie, w którym dyrekcja szkoły, gdzie Gibbons była zatrudniona, przepraszają za niedopuszczalne zachowanie nauczycielki i informują o usunięciu jej z pracy. Nie ma jednak pewności, czy oświadczenie jest autentyczne. Szkoła została zamknięta do czasu wyjaśnienia nieporozumienia.

_ Sprawa Gibbons spotkała się ze zdecydowanym protestem władz Wielkiej Brytanii. Żal z powodu tego incydentu wyraził również brytyjski premier Gordon Brown. _

Jednak rzecznik sudańskiej ambasady w Londynie Khalid al Mubarak wyraził przekonanie, że Gibbons wkrótce zostanie oczyszczona z zarzutów, a cały incydent okaże się jedynie kulturowym nieporozumieniem.

Jego zdaniem, aresztowanie nauczycielki to standardowa procedura, ponieważ policja ma obowiązek zbadać zasadność oskarżeń wysuwanych przez rodziców.

ZOBACZ TAKŻE:

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)