Notowania

Profil konsumenta po kryzysie

Jak będą zachowywać się konsumenci, gdy wyjdziemy z aktualnego kryzysu? Choć recesje różnią się między sobą pod względem przyczyn, głębokości i czasu trwania, można przewidzieć postępowanie...

Podziel się
Dodaj komentarz

Jak będą zachowywać się konsumenci, gdy wyjdziemy z aktualnego kryzysu? Choć recesje różnią się między sobą pod względem przyczyn, głębokości i czasu trwania, można przewidzieć postępowanie konsumentów dzięki zrozumieniu ich zachowań i motywacji podczas wcześniejszych okresów dekoniunktury oraz dzięki analizie obecnych trendów. P. Flatters i M. Willmott opisują przebieg ośmiu trendów konsumenckich od momentu, gdy nastąpił kryzys i kreślą ich prognozowane trajektorie podczas przyszłego ożywienia gospodarczego.
Z dokonanej przez autorów artykułu analizy wyłania się obraz skarconych przez kryzys konsumentów, którzy w przyszłości będą: poszukiwać prostych produktów i usług; brać pod uwagę „etyczne referencje” władz firmy / rad nadzorczych przy podejmowaniu decyzji o zakupie jej produktów lub usług; oszczędzać z wyboru (dokonując pożytecznych, a nie przymusowych cięć w swoich wydatkach); przerzucać się w kapryśny sposób z marki na markę; traktować ekologiczny konsumeryzm bardziej jako kwestię ograniczania marnotrawstwa niż zakupu droższych produktów i odchodzić od lekkomyślnych, ekstremalnych form rekreacji w kierunku zdrowych, autentycznych przeżyć.
Podobnie jak ich pradziadków, którzy wchodzili w dorosłe życie podczas Wielkiego Kryzysu, dzisiejszych młodych konsumentów – twierdzą autorzy – zmieni na zawsze fakt dorastania podczas głębokiej gospodarczej recesji.

Tagi: organizacja społeczna i etyka, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz