Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Maciej Kazimierski
|

Ranking kredytów na zakup samochodu

0
Podziel się:

Niewielkie auto z napędem hybrydowym to bardzo dobre rozwiązanie „na miasto”. Jednym z takich samochodów jest Honda Jazz Crosstar e:HEV. Jak hybryda „w wydaniu” Hondy sprawuje się w mieście? W którym banku znajdziesz najlepszy kredyt, którym sfinansujesz zakup tego auta? Ja to już wiem. Ty dowiesz się tego z mojego rankingu!

Ranking kredytów na zakup samochodu
(Honda)
bELyHBcl

Honda Jazz Crosstar e:HEV to podwyższona wersja Hondy Jazz, miejskiego auta, którego historia sięga 1981 r. Nowa, piąta już, generacja tego samochodu jest sprzedawana od 2020 r. Od swoich poprzedników wyróżnia się tym, że dostępna jest tylko z napędem hybrydowym.

Najlepszy kredyt na zakup Hondy Jazz Crosstar e:HEV

Bohaterką wrześniowego rankingu kredytów na zakup samochodu jest Honda Jazz Crosstar e:HEV. I to właśnie dla tego auta, kosztującego 119 600 zł szukałem najlepszego finansowania. Przyjąłem, że osoba, która chce kupić samochód:

  • z własnych środków wpłaci 35 880 zł, czyli 30% ceny auta,
  • pozostałą część (83 720 zł) sfinansuje kredytem, który będzie spłacać w miesięcznych ratach równych przez 6 lat.
bELyHBcn

Z ofert, które przysłały mi banki udzielające kredytów samochodowych i kredytów gotówkowych wynika, że najlepsze kredyty na sfinansowanie zakupu Hondy Jazz Crosstar e:HEV zaproponowały Santander Consumer Bank, Getin Bank i BNP Paribas. Sprawdź, co zaproponowały te banki.

I miejsce – Santander Consumer Bank

We wrześniowym rankingu zwyciężył kredyt samochodowy z Santander Consumer Banku. Jego miesięczna rata wynosi 1 414,50 zł, a po sześciu latach oddasz bankowi 18 124 zł.

Jakie są pozostałe parametry kredytu samochodowego z Santander Consumer Banku?

bELyHBct
  • oprocentowanie – 5,95%,
  • prowizja za udzielenie finansowania – 1,00%,
  • RRSO – 6,89%.

Co jeszcze warto wiedzieć o tym kredycie?

  • Bank może sfinansować nawet 100% ceny samochodu. Nie musisz więc angażować własnych środków.
  • Wniosek o kredyt możesz złożyć przez telefon. O decyzji kredytowej bank poinformuje cię telefonicznie lub mailowo. Umowę, po wcześniejszym umówieniu terminu, podpiszesz w oddziale.
  • Kredyt możesz spłacać w ratach równych lub malejących nawet przez 8 lat. Możesz też skorzystać z kredytu z ostatnią ratą balonową.
  • Kredyt może być udzielony nie tylko na zakup samochodu osobowego (nowego lub używanego), ale także auta dostawczego.
  • Santander Consumer Bank akceptuje różne źródła dochodów, w tym udokumentowane dochody z zagranicy.

II miejsce – Getin Bank

Na drugim miejscu znalazł się kredyt samochodowy z Getin Banku. Jego całkowity koszt wynosi 18 467 zł. Miesięczna rata obciąży Twój domowy budżet kwotą 1 389,60 zł.

bELyHBcu

Jakie są pozostałe parametry kredytu samochodowego z Getin Banku?

  • oprocentowanie – 4,99%,
  • prowizja za udzielenie kredytu – 3,00%,
  • RRSO – 7,17%.

Co jeszcze warto wiedzieć o kredycie samochodowym z Getin Banku?

bELyHBcv
  • Możesz przy jego pomocy kupić lub zrefinansować zakup samochodu osobowego, ciężarowego, a nawet autobusu. Kredyt możesz także przeznaczyć na dodatkowe wyposażenie samochodu.
  • Kredyt na samochód nowy możesz spłacać nawet przez 12 lat, a na używany – maksymalnie przez 10 lat (w przypadku okresu kredytowania dłuższego niż 5 lat, suma dotychczasowego okresu użytkowania kredytowanego auta i okresu kredytowania nie może przekroczyć 15 lat).
  • Bank może podjąć decyzję kredytową nawet w 2 godziny na podstawie oświadczenia lub zaświadczenia o dochodach.
  • Nie musisz też mieć wkładu własnego. Maksymalna kwota kredytu może wynieść nawet 150% wartości pojazdu.

III miejsce – BNP Paribas

Miejsce na najniższym stopniu podium zajął kredyt samochodowy udzielany przez BNP Paribas. Jeżeli zdecydujesz się na tę ofertę, będziesz co miesiąc płacił ratę w wysokości 1 423,41 zł, a po sześciu latach oddasz bankowi w sumie 18 766 zł.

Jakie są pozostałe parametry kredytu samochodowego z BNP Paribas?

bELyHBcw
  • oprocentowanie – 6,29%,
  • prowizja za udzielenie kredytu – 1,50%,
  • RRSO – 7,03%.

Co jeszcze warto wiedzieć o tym kredycie?

  • Możesz nim sfinansować zakup nowego lub używanego samochodu osobowego (w przypadku pojazdu używanego suma jego wieku oraz okresu kredytowania nie może przekroczyć 20 lat), ale także skutera, motocykla, quada, kampera, pojazdu dostawczego i minibusa do 3,5 tony DMC. Kredyt może być udzielony nawet na zakup zarejestrowanego sprzętu pływającego (np. jachtu, motorówki, łodzi czy żaglówki).
  • O udzielenie kredytu możesz wnioskować nie tylko w oddziałach banku, ale także w wybranych komisach samochodowych i salonach dealerskich lub przez internet.
  • Maksymalnie możesz pożyczyć nawet 500 000 zł, a kredyt możesz spłacać przez 10 lat.
Poz. Nazwa banku Nazwa kredytu/pożyczki Całkowity koszt kredytu Miesięczna rata RRSO Weź kredyt
1 Santander Consumer Bank Kredyt samochodowy 18 124 zł 1 414,50 zł 6,89% Weź kredyt
2 Getin Bank Kredyt samochodowy 18 467 zł 1 389,60 zł 7,17% Weź kredyt
3 BNP Paribas Kredyt samochodowy 18 766 zł 1 423,41 zł 7,03% Weź kredyt
4 ING Bank Śląski Pożyczka pieniężna 19 021 zł 1 426,97 zł 7,22% Weź kredyt
5 mBank Kredyt samochodowy 20 644 zł 1 449,51 zł 7,82% Weź kredyt
6 Santander Bank Polska Promocyjny kredyt gotówkowy 23 024 zł 1 482,69 zł 8,69% Weź kredyt
7 BOŚ Bank EKO Pożyczka Gotówkowa 25 562 zł 1 517,81 zł 9,61% Weź kredyt
8 Citi Handlowy Pożyczka Gotówkowa online dla Nowych Klientów 25 827 zł 1 521,00 zł 9,69% Weź kredyt
9 Alior Bank Pożyczka internetowa 26 050 zł 1 524,59 zł 9,78% Weź kredyt
10 Bank Millennium Pożyczka Gotówkowa 28 373 zł 1 556,85 zł 10,62% Weź kredyt

Kredyt na auto nowe - przeznaczony na zakup Hondy Jazz Crosstar. Cena pojazdu 119 600 zł (środki własne klienta - 35 880 zł). Okres spłaty 6 lat. Klient (trzyosobowe gospodarstwo domowe) z miesięcznymi dochodami netto w wysokości 6 320 zł netto uzyskiwanymi z umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony. Klient nie posiada innych kredytów. Ma kartę kredytową z limitem 5 000 zł. W zestawieniu zostały ujęte banki, które odesłały wypełnione ankiety do 24 września 2021 r.

Honda Jazz Crosstar e:HEV – pierwsze wrażenia

Na ulicach można od czasu do czasu spotkać przedstawicieli wcześniejszych generacji Hondy Jazz. Aut należących do piątej generacji tego modelu zbyt często nie widać. O Hondzie Jazz Crosstar e:HEV wiedziałem tyle, ile przeczytałem o niej w internecie. Wszystko to powodowało, że im bliżej było rozpoczęcia testu, tym bardziej byłem tym samochodem zainteresowany. Między innymi dlatego, że nie jeździłem wcześniej żadnym hybrydowym samochodem z segmentu B.

Pierwsze wrażenie po przyjrzeniu się z bliska autu czekającemu na mnie na parkingu pod siedzibą polskiego oddziału Hondy? Jak najbardziej pozytywne. Honda Jazz Crosstar e:HEV nie przypomina innych miejskich samochodów jeżdżących po naszych ulicach. Z profilu bliżej jest jej do mikrovana niż do hatchbacka. Ma na to wpływ dość krótka maska, która bardzo płynnie łączy się ze słupkiem A, którego przeszklona konstrukcja nadaje autu lekkości i przekłada się na oświetlenie wnętrza.

Z przodu uwagę zwracają LED-owe reflektory z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej (ich kształt zbliżony jest do litery U) oraz duża, w porównaniu do „zwykłego” Jazza, atrapa chłodnicy. Ciekawym zabiegiem stylistycznym są też przetłoczenia maski nad reflektorami. Pierwsze skojarzenie? Podniesione brwi. Kompletu dopełniają przednie światła przeciwmgłowe umieszczone w narożnikach dolnej części zderzaka.

Na dobre pierwsze wrażenie wpływ miał też dwukolorowy lakier, jakim był pokryty samochód: czerwona dolna część nadwozia bardzo dobrze współgrała z czarnymi słupkami i dachem w tym samym kolorze. Ładne były też 16-calowe felgi aluminiowe dedykowane do tej wersji auta.

Skoro mowa o zewnętrznym wyglądzie Hondy Jazz Crosstar, warto też wspomnieć o jej wymiarach. Auto ma:

  • 4 090 mm długości,
  • 1 814 mm szerokości (ze złożonymi lusterkami),
  • 1 556 mm wysokości,
  • 2 520 mm rozstawu osi
  • i 152 mm prześwitu.

Honda Jazz Crosstar e:HEV – wnętrze: przestrzeń i mnóstwo światła

Ergonomiczne, praktyczne i proste. Tych trzech słów użyłbym, gdybym miał opisać miejsce „pracy” kierowcy w małej Hondzie. Słowami bonusowymi byłyby tu przestrzeń i światło.

Ale po kolei. Deska rozdzielcza Jazza Crosstar jest wykończona, przyjemnym w dotyku szarym tworzywem o fakturze przypominającej tkaninę.

Miejsce tradycyjnych wskaźników zajmuje siedmiocalowy wielofunkcyjny wyświetlacz i-MID. Informacje na nim prezentowane są przedstawiane bardzo czytelnie. Jakie dane pokazuje i-MID? Znajdziesz na nim:

  • prędkość,
  • godzinę,
  • aktualny przebieg,
  • temperaturę zewnętrzną,
  • informacje na temat przepływu energii w systemie hybrydowym.

Po prawej stronie wyświetlacza umieszczony jest wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku, a po lewej – pokazujący ilość energii w akumulatorze.

Na środku deki rozdzielczej umieszczony był dziewięciocalowy ekran systemu multimedialnego Honda CONNECT. Podobnie jak w innych nowych modelach aut, tak i tutaj, nie jest on integralną częścią deski rozdzielczej. W przeciwieństwie jednak do nich, nie jest ustawiony pionowo, a pod kątem kilkunastu stopni. Jego obsługa jest bardzo prosta – poszczególne opcje dostępne w menu wybiera się, wciskając duże kwadratowe ikony.

Częścią systemu Honda CONNECT jest nawigacja satelitarna Garmin. Nie korzystałem z niej jednak. System obsługiwał także Android Auto i Apple Car Play (ten ostatni obsługiwany jest bezprzewodowo), używałem więc map ze smartfona.

Panel do sterowania klimatyzacją był tradycyjny – temperaturę, prędkość i szybkość nawiewu wybierało się przy pomocy trzech pokręteł, którym towarzyszyły przyciski włączające podgrzewanie foteli, podgrzewanie lusterek i ogrzewanie tylnej szyby.

Do dyspozycji kierowcy i pasażera jadącego na przednim fotelu były także dwa gniazda USB oraz gniazdo 12V.

Uchwyty na kubki umieszczone były w dość nietypowych miejscach – w narożnikach deski rozdzielczej. W zasięgu ręki kierowcy i pasażera. Warto jeszcze wspomnieć o schowkach (ich przecież nigdy za wiele). Przed pasażerem znajdowały się dwa schowki: jeden w dolnej części deski rozdzielczej (w testowym aucie zajmowała go gaśnica) i drugi, mniejszy, na górze.

Pojemność bagażnika Hondy Jazz Crosstar e:HEV wynosi 298 l. Jak na miejskie auto, to całkiem niezły wynik (dla porównania, bagażnik Suzuki Swifta pomieści 265 l, a Toyoty Yaris – 382 l). Dzięki rozwiązaniu Magic Seats, jego pojemność można powiększyć nawet do 1 199 l (do linii okien, według normy VDA). Ta „magia” jest bardzo prosta do opanowania i polega na podnoszeniu siedzisk tylnej kanapy lub złożenia jej oparcia w całości.

Przykładowo: chcesz przewieźć telewizor. Wystarczy, że podniesiesz i zablokujesz oba siedziska tylnej kanapy, i voila, uzyskujesz z tyłu naprawdę dużą przestrzeń bagażową. Możesz też złożyć tylko jedno z siedzisk i załadować w uzyskane dzięki temu miejsce np. walizkę, która nie zmieściła się w bagażniku. Potrzebujesz jeszcze więcej przestrzeni bagażowej? Żaden problem – złóż tylną kanapę w całości. Proste i funkcjonalne.

Honda Jazz Crosstar e:HEV – co ją napędza?

Nowa Honda Jazz jest autem „zelektryfikowanym”. Widać to już w nazwie tego modelu:

  • e: oznacza model, który jest wyposażony w silnik elektryczny (w tym także z napędem hybrydowym),
  • HEV z kolei oznacza napęd hybrydowy (Hybrid Electric Vehicle).

Układ hybrydowy napędzający Hondę Jazz i Hondę Jazz Crosstar składa się z:

  • silnika benzynowego DOHC i-VTEC (pojemność 1,5 litra, moc 97 KM) i dwóch silników elektrycznych,
  • akumulatora litowo-jonowego,
  • przekładni bezpośredniej
  • i jednostki sterującej przepływem mocy.

Silniki umieszczone są z przodu, a akumulator – nad tylną osią.

Hybrydowy układ napędowy rozwija 109 KM, jego maksymalny moment obrotowy wynosi 253 Nm, a „sprint” do 100 km/h trwa 9,4 sekundy. Napęd jest przenoszony przez elektronicznie sterowaną skrzynię e-CVT.

Układ hybrydowy pracuje zawsze w jednym z trzech trybów:

  • EV Drive (elektrycznym) – akumulator zasila wówczas silnik elektryczny. Tryb EV Drive jest wykorzystywany w czasie jazdy po mieście,
  • Hybrid Drive (hybrydowym), który włącza się podczas bardziej dynamicznego przyspieszania. W tym trybie silnik benzynowy wytwarza energię, która trafia do generatora, gdzie jest zamieniana jest na prąd, który następnie jest przekazywany do silnika elektrycznego,
  • spalinowym – włącza się on podczas jazdy z wysokimi prędkościami (np. na drogach szybkiego ruchu). W tym trybie wykorzystywany jest mechanizm sprzęgła blokującego umożliwiający bezpośrednie przekazywanie momentu napędowego z silnika benzynowego na koła samochodu. Rolę asystenta, który doładowuje generator, przejmuje na siebie silnik elektryczny.

Optymalny tryb pracy jest dobierany przez komputer, w zależności od sytuacji na drodze. Cały proces jest nieodczuwalny dla kierowcy. W mieście napęd samodzielnie przełącza się pomiędzy trybami elektrycznym i hybrydowym.

Hondą Jazz Crosstar e:HEV jeździ się podobnie jak innymi samochodami hybrydowymi. Podobnie, ale z pewnymi różnicami. Mała Honda może jechać w trybie elektrycznym nawet przy 80-90 km/h. Tryb spalinowy włączał się rzadko. Przez większość testu mogłem cieszyć się ciszą panującą w kabinie. Do moich uszu docierała tylko muzyka z radia i – przy wyższej prędkości – szum powietrza opływającego nadwozie.

Auto jest też bardzo zwrotne. Jest to przydatne zwłaszcza przy parkowaniu w ciasnych miejscach (udało mi się zaparkować Hondą w takim miejscu, gdzie na pewno nie udałoby mi się wjechać większym autem).

Honda Jazz Crosstar e:HEV – jak jest wyposażona i ile kosztuje?

Hondą Jazz Crosstar e:HEV dostępna jest tylko w jednej wersji wyposażenia – Crosstar Executive. Trzeba za nią zapłacić co najmniej 113 200 zł. Na liście jej wyposażenia standardowego można znaleźć m.in.:

  • poduszki powietrzne: kierowcy, pasażera, boczne, kurtyny powietrzne, przednia centralna, kolanowa kierowcy,
  • zaawansowane systemy bezpieczeństwa Honda SENSING (systemy: ograniczający skutki kolizji, ostrzegania przed kolizją, utrzymania na pasie ruchu, ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, zjeżdżania z pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości i tempomat adaptacyjny, podążania przy niskiej prędkości),
  • automatyczny system alarmowy E-Call,
  • system dostępu bezkluczykowego,
  • materiałową tapicerkę hydrofobową,
  • materiałowe panele wnętrza (wzór siatki),
  • skórzaną kierownicę i drążek zmiany biegów,
  • elektryczny hamulec ręczny z systemem Auto Hold,
  • automatyczną klimatyzację,
  • przednie wycieraczki z czujnikiem deszczu,
  • czujniki parkowania (4 z przodu i 4 z tyłu),
  • kamerę cofania,
  • elektrycznie regulowane szyby z tyłu i z przodu,
  • elektrycznie składane, regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne,
  • podgrzewaną kierownicę i przednie fotele,
  • system Magic Seats,
  • system multimedialny Honda CONNECT+,
  • 2 porty USB z tyłu (ładowanie i przesyłanie danych), 2 porty USB z tyłu (ładowanie),
  • system audio premium (8 głośników, w tym subwoofer, moc wyjściowa systemu 376 W),
  • przednie reflektory LED z systemem automatycznych świateł drogowych,
  • przednie światła przeciwmgłowe LED,
  • tylne światła LED.

Dodatkowe wyposażenie obejmowało dwukolorowy lakier: Premium Red Metallic z czarnym dachem (6 400 zł).

Honda Jazz Crosstar e:HEV to małe auto o wielkich możliwościach. Dzięki systemowi Magic Seats możesz w nim bez problemu przewieźć nawet większe bagaże. Wygodna pozycja za kierownicą, duże przeszklone powierzchnie i powiększony prześwit sprawiają, że ten samochód sprawdzi się dobrze nie tylko w mieście, ale też przy dalszych trasach.

W październikowym rankingu będę szukał najlepszego finansowania dla Volkswagena Golfa Variant z systemem mild hybrid. Już dzisiaj zapraszam do lektury.

bELyHBcO
Źródło:
direct.money.pl
KOMENTARZE
(0)