Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Maciej Kazimierski
|

Ranking kredytów na zakup samochodu – kwiecień 2021

0
Podziel się:

Szukasz kompaktowego SUV-a, który sprawdzi się w mieście i w trasie? Weź pod uwagę Seata Ateca. Dobrze poznałem go w czasie tygodniowego testu. Z mojego testu dowiesz się więcej o tym samochodzie. Sprawdzisz w nim też, w którym banku znajdziesz najlepszy kredyt, którym sfinansujesz jego zakup.

Ranking kredytów na zakup samochodu – kwiecień 2021
bECjHjWt

Nazwa testowanego przeze mnie modelu, tak jak w przypadku innych samochodów hiszpańskiego producenta, ma pochodzenie geograficzne. Ateca to niewielka gmina znajdująca w prowincji Saragossa. Seat Ateca produkowany jest od 2016 r., a w połowie 2020 r. została pokazana nowa odsłona tego modelu.

Najlepszy kredyt na zakup Seata Ateca

W kwietniowym rankingu kredytów na zakup samochodu szukałem najlepszego finansowania dla Seata Ateca Xperience, którego cena to 181 321 zł. Założyłem, że osoba chcąca kupić samochód:

  • weźmie kredyt na 70% ceny auta (tj. na 126 924,70 zł), a pozostałą część sfinansuje z własnych środków,
  • będzie spłacała zobowiązanie w równych ratach miesięcznych przez sześć lat.
bECjHjWv

Z ofert przysłanych przez banki udzielające kredytów samochodowych i kredytów gotówkowych wynika, że najlepsze kredyty na sfinansowanie zakupu Seata Ateca Xperience proponują Getin Bank, BNP Paribas i Santander Consumer Bank. Dowiedz się jakie warunki finansowania zaproponowały te banki.

Na pierwszym miejscu w zestawieniu znalazł się kredyt samochodowy udzielany przez Getin Bank. Całkowity koszt tego kredytu to 27 796 zł. Jego miesięczna rata wynosi 2 143,01 zł.

Jakie są pozostałe parametry kredytu samochodowego z Getin Banku?

  • oprocentowanie – 4,99%,
  • prowizja za udzielenie kredytu – 3,00%,
  • RRSO – 7,10%.
bECjHjWB

Co jeszcze warto wiedzieć o kredycie samochodowym z Getin Banku?

Kredyt możesz przeznaczyć na zakup lub zrefinansowanie zakupu: samochodu osobistego, samochodu ciężarowego czy nawet autobusu. Kredytem możesz też sfinansować dodatkowe wyposażenie samochodu.

Maksymalny okres kredytowania wynosi do:

  • 144 miesięcy – dla samochodów nowych
  • i 120 miesięcy – dla samochodów używanych.
bECjHjWC

Decyzja kredytowa może być podjęta nawet w 2 godziny na podstawie oświadczenia lub zaświadczenia o dochodach.

Kredyt możesz wziąć w kwocie wynoszącej nawet 150% wartości pojazdu. Nie musisz też mieć wkładu własnego.

Drugie miejsce zajął kredyt samochodowy z BNP Paribas. Jeżeli skorzystasz z oferty tego banku, to po 6 latach oddasz łącznie 28 477 zł więcej, niż pożyczyłeś. Miesięczna rata wyniesie 2 158,36 zł.

Jakie są pozostałe parametry kredytu samochodowego BNP Paribas?

bECjHjWD
  • oprocentowanie – 6,29%,
  • prowizja za udzielenie finansowania – 1,50%,
  • RRSO – 7,02%.

Co jeszcze warto wiedzieć o kredycie samochodowym od BNP Paribas?

Kredytem możesz sfinansować zakup nie tylko nowego lub używanego samochodu osobowego (w przypadku pojazdu używanego suma jego wieku oraz okresu kredytowania nie może przekroczyć 20 lat), ale także skutera, motocykla, quada, kampera, pojazdu dostawczego i minibusa do 3,5 tony DMC, a nawet zarejestrowanego sprzętu pływającego (np. jachtu, motorówki, łodzi czy żaglówki).

O udzielenie kredytu możesz wnioskować w oddziałach banku, ale też:

bECjHjWE
  • w wybranych komisach samochodowych i salonach dealerskich
  • lub przez internet.

Maksymalnie możesz pożyczyć nawet 500 000 zł, a kredyt możesz spłacać przez 10 lat (najkrótszy okres spłaty kredytu wynosi 6 miesięcy).

Na najniższym miejscu podium znalazł się kredyt samochodowy z Santander Consumer Banku. W jego przypadku całkowity koszt kredytu będzie wyższy zaledwie o 2 zł (wyniesie 28 479 zł). Miesięczna rata to z kolei 2 158,39 zł (jest wyższa od tej z BNP Paribas jedynie o 3 grosze).

Jakie są pozostałe parametry Kredytu samochodowego z Santander Consumer Banku?

  • oprocentowanie – 5,95%,
  • prowizja za udzielenie kredytu – 2,00%,
  • RRSO – 7,13%.

Co warto jeszcze wiedzieć o kredycie samochodowym od Santander Consumer Banku?

Wniosek o udzielenie kredytu możesz złożyć przez telefon. O podjęciu decyzji kredytowej bank poinformuje cię telefonicznie lub mailowo, a umowę podpiszesz w oddziale – po wcześniejszym umówieniu terminu.

Dzięki temu, że kredyt możesz otrzymać w wysokości nawet 100% ceny samochodu, nie musisz angażować własnych środków (możesz je przeznaczyć na inny cel).

Okres spłaty kredytu wynosi maksymalnie 8 lat. Kredyt możesz spłacać w ratach równych lub malejących. Możesz też wziąć kredyt spłacany w ratach miesięcznych z ostatnią ratą balonową.

Kredytem możesz sfinansować zakup nie tylko samochodu osobowego (nowego lub używanego), ale także auta dostawczego.

Santander Consumer Bank akceptuje różne źródła dochodów. Wśród nich są też udokumentowane dochody z zagranicy.

Nazwa banku Nazwa kredytu/pożyczki Całkowity koszt kredytu Miesięczna rata RRSO Weź kredyt
Getin Bank Kredyt samochodowy 27 796 zł 2 143,01 zł 7,10% Weź kredyt
BNP Paribas Kredyt samochodowy 28 477 zł 2 158,36 zł 7,02% Weź kredyt
Santander Consumer Bank Kredyt samochodowy 28 479 zł 2 158,39 zł 7,13% Weź kredyt
ING Bank Śląski Pożyczka pieniężna 28 863 zł 2 163,72 zł 7,22% Weź kredyt
mBank Kredyt samochodowy 31 298 zł 2 197,55 zł 7,82% Weź kredyt
BOŚ Bank Pożyczka Gotówkowa 33 429 zł 2 672,57 zł 10,05% Weź kredyt
Santander Bank Polska Oferta standardowa 39 024 zł 2 307,36 zł 9,75% Weź kredyt
Citi Handlowy Pożyczka Gotówkowa online dla Nowych Klientów 39 114 zł 2 306,00 zł 9,69% Weź kredyt
Alior Bank Pożyczka Internetowa 39 519 zł 2 311,73 zł 9,78% Weź kredyt
Bank Millennium Pożyczka Gotówkowa 43 977 zł 2 373,64 zł 10,85% Weź kredyt

Kredyt na auto nowe - przeznaczony na zakup Seata Ateca Xperience. Cena pojazdu 181 321 zł (środki własne klienta - 54 396 zł). Okres spłaty 6 lat. Klient (dwuosobowe gospodarstwo domowe) z miesięcznymi dochodami netto w wysokości 8 030 zł netto (tj. 2-krotność przeciętnego wynagrodzenia) uzyskiwanymi z umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony. Klient nie posiada innych kredytów. Ma kartę kredytową z limitem 5 000 zł. W zestawieniu zostały ujęte banki, które odesłały wypełnione ankiety do 23 kwietnia 2021 r.

Seat Ateca Xperience – wygląd zewnętrzny

Niektóre elementy stylistyczne Seata Ateca nawiązują do kompaktowego modelu marki – Leona. Poliftowa Ateca przejęła od tego modelu sześciokątny grill oraz wąskie przednie reflektory, w których (to kolejne nawiązanie do Seata Leona) umieszczone są światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Warto tu dodać, że LED-owe światła (do jazdy dziennej, mijania, drogowe i tylne), są w nowej Atece dostępne już od podstawowej wersji wyposażenia.

Ateca to kolejny model hiszpańskiego producenta, którego nazwa (umieszczona w centralnym miejscu klapy bagażnika) pisana jest czcionką wyglądającą jak pismo odręczne. I znów – pierwszym samochodem Seata, w którym zostało zastosowane to rozwiązanie, był Leon. Kolejnymi modelami z tak pisaną nazwą będą, pokazane niedawno, poliftowa Ibiza i Arona.

Producent określa sylwetkę nowej Ateki jako bardziej agresywną i dynamiczną i dodaje, że efekt ten projektanci uzyskali między innymi poprzez zamontowanie nowych zderzaków, oświetlenia FULL LED, końcówek wydechów czy dynamicznych kierunkowskazów. W porównaniu do wersji sprzed face liftingu, Ateca w nowej odsłonie zyskała 18 mm długości (wynosi ona 4 381 mm), przy zachowaniu szerokości (1 841 mm) i wysokości (1 601 mm) poprzedniego modelu.

Wygląd zewnętrzny Seata Ateca można określić jako prosty i nieprzekombinowany.

Seat Ateca Xperience – wewnątrz

Wnętrze poliftowej Arony jest z jednej strony nowoczesne, a z drugiej tradycyjne. Nowoczesność to m.in. wirtualny kokpit i system multimedialny z dotykowym ekranem i obsługą Android Auto i Apple Car Play. Wbrew obecnej modzie, ekran wbudowany jest w deskę rozdzielczą.

Ukłonem w stronę tradycjonalistów jest z kolei klasyczny panel do sterowania klimatyzacją (przy pomocy pokręteł i przycisków. Na szczęście osoby projektujące wnętrze auta nie zdecydowały się na zastosowanie rozwiązań z nowego Leona).

Powiew komfortu to skórzana tapicerka, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień dla trzech kierujących oraz podgrzewane przednie fotele i kierownica.

Ilość miejsca w środku? Więcej niż zadowalająca. Rozstaw osi Seata Ateca wynosi 2 638 mm, a odległość od siedziska tylnej kanapy do dachu 1 020 mm (w przypadku przednich foteli jest to 1 063 mm). Tak więc nikt jadący tym autem nie powinien narzekać na ciasnotę.

Bagażnik Ateki mieści 510 l.

Co napędza Seata Ateca i jak się nim jeździ?

Seat Ateca dostępny jest z trzema silnikami benzynowymi i jednym wysokoprężnym.

Podstawowy silnik, jaki może napędzać Atekę to trzycylindrowy 1.0 TSI o mocy 115 KM. Silnik ten współpracuje z 6-biegową ręczną skrzynią biegów i jest dostępny tylko w jednej wersji wyposażenia (także podstawowej) – Reference. O ile ta jednostka dobrze sprawdza się w mniejszych autach (np. w Skodzie Kamiq), zwłaszcza w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów DSG, to w samochodzie większym i cięższym nie jest to – według mnie przynajmniej – dobre rozwiązanie.

Na szczęście, Atekę można też zamówić z dwoma mocniejszymi silnikami:

  • 1.5 EcoTSI (150 KM), dostępnym z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub 7-biegową skrzynią automatyczną DSG.
  • 2.0 TSI (190 KM), dostępnym z automatyczną skrzynią biegów DSG i napędem na 4 koła 4Drive.

Dostępny jest też silnik Diesla – 2.0 TDI (150 KM). Można go zamówić z:

  • 6-biegową skrzynią ręczną,
  • 7-biegową skrzynią automatyczną DSG i z napędem na przednią oś lub na 4 koła 4Drive.

Do testu dostałem samochód z dwulitrowym silnikiem benzynowym.

Z jednej strony jego moc jest większa niż w przypadku 1.5 TSI tylko o 40 KM, z drugiej jednak, maksymalny moment obrotowy jest większy o 70 Nm (320 Nm dostępnych od 1 500 do 4 100 obr./min w porównaniu do 250 Nm dostępnych od 1 500 do 3 500 obr./min). I to czuć w czasie jazdy. Zwłaszcza poza miastem, kiedy auto pokazuje pazur.

W mieście, kiedy nie ma za bardzo jak rozpędzić się między jednym skrzyżowaniem a drugim, można jechać powoli i dostojnie. Kiedy jednak trzeba przyspieszyć, wystarczy mocniej wcisnąć pedał gazu, a auto żwawo wyskoczy do przodu.

Dopiero po wyjechaniu poza teren zabudowany (a zwłaszcza na drogę ekspresową lub autostradę) samochód pokazywał, co potrafi. Nawet podczas jazdy na siódmym biegu silnik przez cały czas utrzymywał obroty w zakresie do 3 000 obr./min. Dzięki temu np. podczas wyprzedzania kolumny wystarczyło zwiększyć nacisk na pedał przyspieszenia.

Według producenta średnie spalanie waha się od 8 do 8,3 l/100 km. W moim przypadku było jednak nieco wyższe. Niebezpiecznie zbliżało się do wartości dwucyfrowych (dziesięciu litrów na setkę jednak nie przekroczyłem). Nie miało to chyba związku ze zbyt ciężką nogą, a raczej z niską temperaturą powietrza. Kiedy oddałem samochód, świeciła się już kontrolka rezerwy, zasięg wynosił 20 km, a komputer pokładowy informował mnie uprzejmie, że zbiornik paliwa jest już prawie pusty i pytał, czy znaleźć stację paliw w pobliżu.

Seat Ateca Xperience – wyposażenie

Xperience to przedostatnia wersja wyposażenia, w jakiej dostępny jest Seat Ateca (wyżej jest tylko FR). Nie jest to jednak – jak mogłoby się wydawać – wersja wszystkomająca. W testowym Seacie, oprócz bogatego wyposażenia seryjnego znalazły się też elementy wyposażenia dodatkowego.

Standardowe wyposażenie wersji Xperience obejmuje m.in.:

  • tempomat,
  • Seat Drive Profile dla aut z napędem 4Drive: 6 profili jazdy: NORMAL, SPORT, ECO i INDIVIDUAL, umożliwiające zmianę reakcji silnika, wspomagania kierownicy oraz przełożeń skrzyni DSG oraz dwa profile jazdy w utrudnionych warunkach drogowych SNOW i OFF-ROAD,
  • asystent zjazdu ze wzniesienia dla aut z napędem 4Drive,
  • czujniki parkowania z tyłu z optycznym systemem parkowania,
  • progresywne wspomaganie układu kierowniczego dla wersji z napędem 4Drive,
  • automatyczną klimatyzację dwustrefową,
  • elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne,
  • Bluetooth,
  • Media System+ (radio z ekranem dotykowym 8,25 cala, 2 gniazda USB C z przodu i 2 gniazda USB C z tyłu, 8 głośników),
  • przednie światła przeciwmgielne LED z funkcją doświetlania zakrętów,
  • podłokietnik z przodu z regulacją wzdłużną i regulacją wysokości oraz zintegrowanym schowkiem z otworami wentylacyjnymi dla drugiego rzędu siedzeń oraz podłokietnik w drugim rzędzie siedzeń,
  • pakiet wspomagania jazdy M dla samochodów z Media System+ (składa się z asystenta pasa ruchu, asystenta świateł drogowych i predykcyjnego tempomatu). Pakiety wspomagania jazdy L i XL są opcjonalne,
  • progresywne wspomaganie układu kierowniczego dla wersji z napędem na przednią oś,
  • system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu KESSY,
  • pakiet zimowy,
  • oświetlenie powitalne LED w lusterkach bocznych,
  • pakiet diodowego oświetlenia wnętrza (oświetlenie wnętrza LED z możliwością wyboru koloru, oświetlenie bagażnika w technologii LED, lampki LED do czytania z przodu, oświetlenie przestrzeni na nogi z przodu w technologii LED, lampki LED przy osłonach przeciwsłonecznych, diodowe oświetlenie schowka przed dźwignią zmiany biegów i podświetlenie schowka w desce rozdzielczej w technologii LED),
  • słupki B i C w kolorze lśniącej czerni,
  • przyciemniane szyby,
  • sportową wielofunkcyjną kierownicę z logo XP obszytą skórą.

Podsumowanie

Seat Ateca to SUV, którym pojedziesz po weekendowe zakupy do hipermarketu, przewieziesz rośliny czy sprzęt ogrodniczy na działkę. Bez problemu zawiezie też całą Twoją rodzinę na wakacje – na drugi koniec Polski czy za granicę. Jeżeli szukasz kompaktowego SUV-a, zastanów się nad Ateką.

Już dzisiaj zapraszam do zapoznania się z majowym rankingiem kredytów na zakup samochodu. Będę w nim szukał najlepszego finansowania dla Peugeota 308 SW.

bECjHjWW
Źródło:
direct.money.pl
KOMENTARZE
(0)