Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Maciej Kazimierski
|

Ranking kredytów na zakup samochodu – marzec 2021

0
Podziel się:

Hyundai i20 trzeciej generacji to samochód miejski, którym możesz też wybrać się w dalszą podróż. Podczas tygodniowego testu dość dobrze się z nim zapoznałem. Sprawdziłem też, w którym banku znajdziesz najlepszy kredyt, którym sfinansujesz jego zakup.

Ranking kredytów na zakup samochodu – marzec 2021
bEDGiJtx

Hyundai i20 znajduje się w portfolio koreańskiego producenta już od 2008 r. Trzecia generacja modelu, która zadebiutowała jesienią 2020 r., jest dostępna w pięciu wersjach wyposażenia i z pięcioma wariantami układów napędowych. Wśród nich jest też hybryda 48V. Jak jeździ ten samochód i co warto o nim wiedzieć? Tego dowiesz się z mojego testu.

Najlepszy kredyt na zakup Hyundaia i20 Comfort

W marcowej edycji rankingu kredytów na zakup samochodu szukałem najlepszego finansowania dla Hyundaia i20 Comfort, którego cena to 81 400 zł. Założyłem, że:

  • osoba chcąca kupić samochód będzie chciała wziąć kredyt na 70% ceny auta (tj. na 56 980 zł), a pozostałą część sfinansuje z własnych środków,
  • kredyt będzie spłacany w równych ratach miesięcznych przez sześć lat.
bEDGiJtz

Z propozycji finansowania, jakie przysłały mi banki udzielające kredytów samochodowych i kredytów gotówkowych wynika, że najlepsze kredyty na sfinansowanie zakupu Hyundaia i20 Comfort oferują BNP Paribas, ING Bank Śląski i Santander Consumer Bank. Jakie warunki finansowania zaproponowały te banki?

Na najwyższym stopniu podium znalazł się kredyt samochodowy z BNP Paribas. Jeżeli zdecydujesz się na skorzystanie z oferty tego banku, to po 6 latach oddasz łącznie 11 876 zł więcej, niż pożyczyłeś. Miesięczna rata obciąży twój domowy budżet kwotą 956,34 zł.

Jakie są pozostałe parametry kredytu samochodowego od BNP Paribas?

  • oprocentowanie wynosi – 5,99%,
  • za udzielenie finansowania zapłacisz 1% prowizji,
  • wysokość RRSO to 6,51%.
bEDGiJtF

Co jeszcze warto wiedzieć o kredycie samochodowym od BNP Paribas?

Możesz nim sfinansować zakup nie tylko nowego lub używanego samochodu osobowego (suma wieku pojazdu używanego oraz okresu kredytowania nie może przekroczyć 20 lat), ale także skutera, motocykla, quada, kampera, pojazdu dostawczego i minibusa do 3,5 tony DMC, a nawet zarejestrowanego sprzętu pływającego (np. jachtu, motorówki, łodzi czy żaglówki).

O udzielenie kredytu możesz wnioskować w oddziałach banku, ale też w:

  • wybranych komisach samochodowych,
  • salonach dealerskich
  • lub przez internet.
bEDGiJtG

Maksymalnie możesz pożyczyć nawet 500 000 zł.

Okres spłaty kredytu wynosi od 6 miesięcy do 10 lat.

Drugie miejsce zajęła Pożyczka pieniężna z ING Banku Śląskiego. W jej przypadku, co miesiąc będziesz płacił ratę w wysokości 971,46 zł. Całkowity koszt pożyczki wyniesie 12 965 zł.

Poznaj pozostałe parametry Pożyczki gotówkowej z ING Banku Śląskiego:

bEDGiJtH
  • oprocentowanie – 6,99%,
  • prowizja za udzielenie – 0,00%,
  • RRSO – 7,22%.

Co jeszcze warto wiedzieć o Pożyczce gotówkowej z ING Banku Śląskiego?

Możesz przeznaczyć ją na dowolny cel.

Jeżeli jesteś klientem ING Banku Śląskiego, wniosek o udzielenie pożyczki możesz złożyć przez bankowość internetową. W przeciwnym przypadku w wypełnieniu wniosku pomoże ci konsultant infolinii.

bEDGiJtI

Minimalna kwota pożyczki to 1 000 zł, a maksymalnie możesz pożyczyć nawet 200 000 zł.

Zadłużenie możesz spłacać nawet przez 10 lat.

Pożyczka z okresem spłaty do 3 lat jest oprocentowana według stałej stopy procentowej, a powyżej 3 lat – według zmiennej stopy procentowej.

Trzecie miejsce przypadło kredytowi samochodowemu udzielanemu przez Santander Consumer Bank. W przypadku tej oferty całkowity koszt kredytu wynosi 13 028 zł, a wysokość miesięcznej raty to z kolei 972,34 zł.

Jakie są pozostałe parametry Kredytu samochodowego Santander Consumer Banku?

  • oprocentowanie – 5,95%,
  • prowizja za udzielenie kredytu – 1,50%,
  • RRSO – 7,26%.

Co warto jeszcze wiedzieć o kredycie samochodowym od Santander Consumer Banku?

Wniosek o udzielenie kredytu możesz złożyć przez telefon. O podjęciu decyzji kredytowej bank poinformuje cię telefonicznie lub mailowo, a umowę podpiszesz w oddziale – po wcześniejszym umówieniu terminu.

Kredyt:

  • możesz otrzymać w wysokości nawet 100% ceny samochodu. Oznacza to, że nie musisz angażować własnych środków (możesz przeznaczyć np. na ubezpieczenie samochodu lub na inny cel),
  • możesz spłacać nawet przez 8 lat. Możesz wybrać spośród rat równych lub malejących. Możesz też wziąć kredyt spłacany w ratach miesięcznych z ostatnią ratą balonową.

Kredytem możesz sfinansować zakup nie tylko samochodu osobowego (nowego lub używanego), ale także auta dostawczego.

Santander Consumer Bank akceptuje różne źródła dochodów. Wśród nich są też udokumentowane dochody z zagranicy.

Nazwa banku Nazwa kredytu/pożyczki Całkowity koszt kredytu Miesięczna rata RRSO Weź kredyt
BNP Paribas Kredyt samochodowy 11 876 zł 956,34 zł 6,51% Weź kredyt
ING Bank Śląski Pożyczka pieniężna 12 965 zł 971,46 zł 7,22% Weź kredyt
Santander Consumer Bank Kredyt samochodowy 13 028 zł 972,34 zł 7,26% Weź kredyt
mBank Kredyt samochodowy 14 051 zł 986,54 zł 7,82% Weź kredyt
Alior Bank Pożyczka internetowa 15 471 zł 1 006,26 zł 8,57% Weź kredyt
Santander Bank Polska Oferta Standardowa 17 750 zł 1 047,18 zł 9,70% Weź kredyt
BOŚ Bank Pożyczka Gotówkowa 19 507 zł 1 200,15 zł 15,90% Weź kredyt
Bank Millennium Pożyczka Gotówkowa 19 743 zł 1 065,59 zł 10,85% Weź kredyt
Getin Bank Kredyt samochodowy - OFERTA WIOSNA 20 727 zł 979,65 zł 8,36% Weź kredyt
Bank Pocztowy Kredyt Pocztowy 23 054 zł 1 111,87 zł 12,48% Weź kredyt

Kredyt na auto nowe - przeznaczony na zakup Hyundaia i20 Comfort. Cena pojazdu 81 400 zł (środki własne klienta - 24 420 zł). Okres spłaty 6 lat. Klient (dwuosobowe gospodarstwo domowe) z miesięcznymi dochodami netto w wysokości 6 522 zł netto uzyskiwanymi z umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony. Klient nie posiada innych kredytów. Ma kartę kredytową z limitem 5 000 zł. W zestawieniu zostały ujęte banki, które odesłały wypełnione ankiety do 22 marca 2021 r.

Hyundai i20 Comfort – pierwsze wrażenia

Hyundai i20 jest samochodem, który możesz często spotkać na ulicach. W większości przypadków są to auta z logotypami różnych szkół jazdy, oznakowane literą L na niebieskim tle. Słowem, są to samochody, za kierownicami których szkolą się adepci sztuki prowadzenia auta. Po drogach jeżdżą też „cywilne” wersje modelu i20. Wśród nich można spotkać przedstawicieli dwóch pierwszych generacji auta.

Hyundai i20 trzeciej generacji różni się znacznie od swoich poprzedników. Różnice widać najbardziej w wyglądzie auta. Nowy i20 został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem designu marki - Sensuous Sportiness. Producent pisze o nim, że jest to harmonia czterech podstawowych elementów: proporcji, architektury, stylu i technologii. Celem tego kierunku projektowania jest stworzenie wartości emocjonalnej i nadanie pojazdom Hyundai nowego, wyrazistego wyglądu.

Niezależnie od tego, jak producent opisuje język projektowania, nowy Hyundai i20 wykorzystuje swoje 11 sekund na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia w 100%. Wzrok przyciągają przetłoczenia na bokach auta i duża sześciokątna atrapa chłodnicy (podobną znajdziesz też w większym i30 czy np. w nowym Tucsonie).

Z tyłu warto zwrócić uwagę na światła w kształcie trójkątów i na optycznie przedłużoną szybę pokrywy bagażnika (podobny zabieg zastosowała np. Skoda w modelu Scala).

W testowym modelu całości dopełniały 16-calowe felgi aluminiowe oraz niebieskie nadwozie połączone z czarnym dachem.

Na przednich błotnikach auta umieszczone były napisy „48V”, oznaczające, że pod maską znajduje się jednostka napędowa wspomagana przez 48-woltowy układ mild hybrid (więcej na jego temat przeczytasz dalej).

Hyundai i20 Comfort wewnątrz

Co można powiedzieć o wnętrzu Hyundaia i20? Z jednej strony dużo jest w nim ciemnych i twardych tworzyw. Z drugiej – wnętrze rozjaśnia jasne tworzywo na słupkach i podsufitce. Systemy pokładowe są łatwe w obsłudze – steruje się nimi przyciskami i pokrętłami. Nawet przy ośmiocalowym ekranie systemu multimedialnego (zgodnie z obecną modą jest umieszczony nad deską rozdzielczą) umieszczone są przyciski do obsługi menu, radia czy multimediów.

Powiewem nowości w kabinie miejskiego Hyundaia jest ekran o wielkości 10,25 cala zastępujący prędkościomierz i obrotomierz. Wyświetlane na nim informacje możesz dostosować do swoich oczekiwań – między „zegarami” prędkościomierza i obrotomierza może wyświetlać się np. prędkość, dane o jeździe (np. liczba kilometrów przejechanych od tankowania czy średnie spalanie) czy dane dotyczące „przepływu mocy”, czyli np. pokazujące kiedy układ hybrydowy wspomaga silnik elektryczny, a kiedy energia kinetyczna jest zamieniana w elektryczną i przekazywana do akumulatora.

Zmieniać można też wygląd „zegarów” prędkościomierza i obrotomierza. Wyświetlane na ekranie motywy (dostępne były 4) można było dostosowywać do wybranego trybu jazdy (Comfort, Eco i Sport) lub wybrać spośród nich jeden, który będzie stale obecny na ekranie.

Trzy z czterech motywów to cyfrowe odwzorowanie prędkościomierza i obrotomierza. W czwartym z kolei, prędkość i obroty silnika były wyświetlane wewnątrz obracających się sześcianów.

Seryjny system multimedialny nie był wyposażony w fabryczną nawigację. Obsługiwał za to Android Auto i Apple Car Play. W czasie jazdy mogłem więc – w miarę potrzeby – korzystać z map Google’a, a miejsce docelowe wybierać głosowo (w tym celu wystarczyło wcisnąć przycisk na kierownicy i podać adres, pod który chce się dojechać). Co ciekawe – w Hyundaiu i20 dostępna była także bezprzewodowa integracja z tymi usługami.

Pod panelem manualnej klimatyzacji umieszczone były dwa porty USB oraz gniazdo 12V.

Ilość miejsca wewnątrz? Hyundai i20 ma 4 040 mm długości, a jego rozstaw osi to 2 580 mm. To więcej niż w obecnej generacji Skody Fabii i w nowej Toyocie Yaris. Na ilość miejsca – zarówno z przodu jak i z tyłu nie można było narzekać.

Bagażnik mieści 352 l. Jeżeli zdecydujesz się na auto z dojazdowym kołem zapasowym, bagażnik będzie mniejszy o 51 l.

Co napędza Hyundaia i20 i jak się nim jeździ?

W Hyundaiu i20 dostępnych jest łącznie 5 wariantów układów napędowych:

  • silnik 1.2 MPI (czterocylindrowy, wolnossący) o mocy 84 KM z 5-biegową manualną skrzynią biegów,
  • silnik 1.0 T-GDI (trzycylindrowy, turbodoładowany) o mocy 100 KM z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną,
  • silnik 1.0 T-GDI (trzycylindrowy, turbodoładowany) o mocy 100 KM z 48-woltowym układem mild hybrid, współpracujący 6-biegową manualną skrzynią biegów iMT lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną.

Maksymalny moment obrotowy silnika 1.2 MPI wynosi 118 Nm i jest dostępny przy 4 200 obr./min. W przypadku silnika 1.0 T-GDI maksymalny moment obrotowy wynosi 172 Nm i dostępny jest od 1 500 do 4 000 obr./min (jest taki sam niezależnie od tego, czy w aucie jest układ mild hybrid, czy go nie ma).

Zazwyczaj uruchamiając silnik, wrzucam luz (w mroźne dni dodatkowo wciskam też sprzęgło) i przekręcam kluczyk. W testowym i20 z 48-woltowym układem mild hybrid cała procedura wyglądała nieco inaczej. Przed przekręceniem kluczyka w stacyjce musiałem – oprócz wrzucenia luzu – wcisnąć pedały hamulca i sprzęgła. Dopiero wtedy mogłem przekręcić kluczyk i włączyć silnik. Rozwiązanie dziwne, ale można się do niego przyzwyczaić.

Hyundai i20 nie był pierwszym autem z układem mild hybrid, jakim jeździłem (przed nim były dwa modele Suzuki: Swift i SX4 S-Cross). Mam wrażenie, że mild hybrid w Suzuki jest nieco lepiej dopracowany (co nie powinno dziwić – japoński producent oferuje już go od kilku lat). Za to „na pokładzie” Hyundaia było rozwiązanie, z którym zetknąłem się po raz pierwszy w aucie z manualną skrzynią biegów. Mam na myśli tzw. żeglowanie.

„Żeglowanie” jest możliwe tylko w i20 z układem mild hybrid. Tylko z tą jednostką napędową współpracuje sześciobiegowa skrzynia manualna iMT (iMT od intelligent Manual Transmision, czyli inteligentna ręczna skrzynia biegów).

Rozwiązanie to działa w ten sposób, że kiedy w czasie jazdy zdejmiesz nogę z pedału, silnik się wyłączy, a samochód będzie jechał rozpędem. Silnik ponownie włączy się jeżeli wciśniesz pedał gazu.

Co można jeszcze powiedzieć o jeździe Hyundaiem i20? Bardzo miło zaskoczyło mnie działanie systemu Stop & Start. Tak jak w innych autach z układem mild hybrid, silnik wyłączał się chwilę przed całkowitym zatrzymaniem pojazdu, a jego ponowne uruchomienie było bardzo łagodne (zwłaszcza jak na jednostkę o trzech cylindrach).

Zastrzeżenia mogę mieć za to systemu GSI, który kierując się ekonomiką jazdy, sugerował zmianę biegu z trzeciego na szósty (przy prędkości w granicach 50 km/h). Nawet nie próbowałem tego zrobić, a zamiast tego po kolei wrzucałem wyższe biegi. Tu warto wspomnieć, że skrzynia biegów w i20 jest bardzo precyzyjna i używanie jej jest bardzo przyjemne.

O ile w mieście, zwłaszcza przy nierozgrzanym do końca silniku, dźwięki dobiegające spod maski nie pozwalały zapomnieć o tym, że znajduje się pod nią trzycylindrowa jednostka (cytując klasyka, było to słychać i czuć), to w czasie jazdy po trasie auto pokazywało zupełnie inną twarz. Mogłem zapomnieć, że jadę samochodem z „trzycylindrówką”.

Co więcej, wrzucenie szóstego biegu nie powodowało, że auto przestawało przyspieszać (to plus tego, że maksymalny moment obrotowy jest dostępny od 1 500 do 4 000 obr./min). Przy jeździe z prędkością ok. 100 km/h silnik pracował bardziej „kulturalnie” niż w czasie jazdy po mieście.

Hyundai i20 Comfort – wyposażenie

Hyundai i20 w wersji Comfort, którym jeździłem w czasie testu, to trzecia z pięciu dostępnych wersji wyposażenia.

W standardowym wyposażeniu wersji Comfort znajdziesz m.in.:

  • asystenta unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów,
  • asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA),
  • inteligentnego asystenta ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA),
  • przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne,
  • system monitorowania tylnej kanapy (RSA),
  • system ratunkowy eCall,
  • automatycznie włączane światła,
  • podgrzewane przednie fotele i podgrzewaną kierownicę,
  • kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi,
  • klimatyzację manualną
  • regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy,
  • nawiewy powietrza w drugim rzędzie,
  • ogranicznik prędkości,
  • system Stop/Go (ISG),
  • elektrycznie sterowane szyby,
  • tempomat,
  • tylne czujniki parkowania,
  • wybór trybów jazdy,
  • cyfrowe zegary z kolorowym wyświetlaczem 10,25 cala,
  • głośniki w przednich i tylnych drzwiach oraz głośniki wysokotonowe,
  • system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i sterowaniem radiem na kierownicy
  • system Bluetooth z obsługą komend głosowych,
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane boczne lusterka w kolorze nadwozia z wbudowanymi kierunkowskazami.

Podsumowanie

Hyundai i20 jest klasyfikowany jako auto miejskie. Jednak dwu- lub trzyosobowa rodzina powinna bez problemu zabrać się w nim na wakacje. Auto jest na tyle duże, że pasażerowie – zwłaszcza jadący z tyłu – nie powinni narzekać na brak miejsca. Litrowy silnik T-GDI, jak sam się przekonałem, całkiem nieźle radzi sobie podczas jazdy poza miastem.

Kilka lat temu jeździłem poprzednikiem i20 – Hyundaiem Getz. Podczas testu nowego miejskiego hatchbacka tego producenta przekonałem się, jak bardzo urosły i zmieniły się miejskie samochody.

Już dzisiaj zapraszam do zapoznania się z kwietniowym rankingiem kredytów na zakup samochodu. Będę w nim szukał najlepszego finansowania dla Seata Ateca.

bEDGiJua
Źródło:
direct.money.pl
KOMENTARZE
(0)