Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
aktualizacja
Materiał partnera: TOGETAIR 2022

Rola mediów w transformacji energetycznej

Podziel się:

Wszyscy jako konsumenci energii, bierzemy udział w transformacji energetycznej, której celem jest poprawa jakości środowiska poprzez osiągnięcie neutralności klimatycznej oraz poprawa jakości naszego życia. Niezwykle istotne jest, aby tę transformację przeprowadzić z pełną świadomością, tak by każdy z nas rozumiał jej sens i był przekonany, że zielona rewolucja jest konieczna. Do tego potrzebne są media.

Rola mediów w transformacji energetycznej
(materiały partnera)

Wiele funkcji mediów

Media pełnią przede wszystkim funkcję informacyjną i edukacyjną. Ich rolą jest przekazywanie wiadomości w taki sposób, aby były zrozumiałe przez odbiorców. Temat ochrony środowiska jest szerokim zagadnieniem wymagającym posługiwania się specjalistyczną, czasem trudną terminologią, dlatego ważne jest odpowiednie przygotowanie dziennikarskie i forma przekazania tych informacji widzom lub słuchaczom.

"Wydaje mi się, że transformacji klimatycznej nie przeprowadzimy bez rzetelnego dziennikarstwa, takiego dziennikarstwa sprawdzającego, opartego na faktach, nie obliczonego na lajki i kliknięcia, tylko dziennikarstwa, które chce swojemu odbiorcy obiektywnie powiedzieć, jak ten świat wygląda" – mówi Jacek Ławrecki, Dyrektor ds. Komunikacji, Fortum Power and Heat Polska.

Inwestujący w zielony biznes często spotykają się z opinią, że coś robią dla zysku. Oczywiście jest to prawdą, ale nie całą. W tym miejscu powinien pojawić się dziennikarz i dokładnie sprawdzić, czy ta działalność rzeczywiście przyczynia się do poprawy stanu środowiska, czy jest tylko greenwashingiem i przekazać odbiorcom wiarygodne informacje, poprzedzone głęboką weryfikacją.

"Dziennikarstwo aktywne, oparte na faktach, rzetelne, sprawdzające, tłumaczące, edukujące, ma ogromną rolę do odegrania" - podkreśla Ławrecki.

Własne kanały informacji

Aby odbiorca otrzymał istotne informacje, potrzebna jest też właściwa komunikacja między firmą a dziennikarzami. Powierzanie danych dziennikarzom przypomina pracę tłumacza. Firmy energetyczne, takie jak Fortum, starają się również samodzielnie docierać do klienta poprzez swoje własne kanały informacyjne, jakimi są strona internetowa czy blog. Zamieszczane są tam posty oparte na wiedzy z branży energetycznej oraz poruszające istotne tematy związane ze środowiskiem naturalnym. Celem jest m.in. uczciwy dialog i edukacja społeczeństwa w zakresie nadchodzących zielonych zmian.

Więcej informacji na www.togetair.comwww.fortum.pl.

Materiał partnera: TOGETAIR 2022
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl