Nolan Bushnell, twórca Atari i kultowej gry Pong, dziś zajmuje się projektem Speed to Learn. To próba rewolucyjnego podejścia do cyfrowej edukacji - Bushnell chce połączyć technologię wykorzystywaną w grach komputerowych i cloud computingu i wykorzystać efekt w procesie nauczania._ _
_ - Jeśli wysyłasz dzecko do szkoły, zabijasz w nim entuzjazm i kreatywność. Niektórzy to przetrwają, ale najgorsza rzecz, jaka może się zdarzyć w nauce to szkolna klasa _ - nie owijając w bawełnę wypalił Bushnell podczas konferencji DLD 2012 w Monachium. - _ Ale jest metoda uczenia się dziesięć razy szybciej. _
Jak to możliwe? Nolan Bushnell podkreślał, że kiedy człowiek uczy się czegoś nowego, mózg od razu próbuje o tym zapomnieć. _ - Model lekcje-zadanie domowe i po pięciu dniach weekend, nie działa. Nasza metoda taki tydzień nauki może sprowadzić do jednej godziny! Jak? Dzięki grom komputerowym. _
Bushnell tłumaczy, że jego metoda polega na dostosowaniu tempa nauczania i stopnia trudności do indywidualnych możliwości ucznia, które w klasie złożonej z wielu uczniów przeważnie nie pasują do tempa pracy nauczyciela. Podane w formie rozrywki - daje zaskakujące rezultaty.
Na koniec, guru gier komputerowych nie uniknął pytania poświęconego grom. Musiał się przyznać, do którego poziomu dotarł w Angry Birds. Bushnell nie ukrywał, że nie ma się czym pochwalić _ - Ugrzązłem w okolicach dwudziestego. _