Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany

Skuteczne procesy leadowe kluczem do sukcesu firmy

Podziel się:

Pozyskanie i utrzymanie leada sprzedażowego jest wyzwaniem dla każdej firmy. Ludzkie błędy czy opóźnienia powodują utratę szans sprzedażowych, a systemy nie informują, że realizacja KPI nie idzie według planu. Platforma Sellions pomaga rozwiązać te i inne problemy, łącząc istniejące w firmie narzędzia w efektywną maszynę sprzedażową. Rozmawiamy z Wojciechem Mikuckim-Wituszyńskim, CEO Sellions

Skuteczne procesy leadowe kluczem do sukcesu firmy
(Materiał Partnera)

Podczas Fintech & Insurtech Digital Congress przedstawi Pan Case study obrazujący połączenie sprzedaży i marketingu w celu zwiększenia konwersji leadów – czym są modele efektywnościowe, o których posłuchamy na kongresie?

Firmy, aby rosnąć, muszą prowadzić skuteczne działania leadowe, czyli pozyskiwać nowych klientów oraz rozwijać sprzedaż do obecnych. Oparcie tych działań o intuicję i osobiste doświadczenia managerów sprzedaży czy poszczególnych doradców to dzisiaj za mało, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. Tu właśnie wkraczają modele efektywnościowe.

Są to zautomatyzowane ścieżki obsługi klientów od momentu wyrażenia zainteresowania produktem bądź usługą, aż do zakupu. Standaryzują, niwelują ludzkie błędy oraz pomagają wyeliminować opóźnienia w działaniach, które były wcześniej realizowane uznaniowo przez managerów czy przedstawicieli handlowych. Przykładowo: kierują szanse do właściwych kanałów sprzedaży i doradców na podstawie ich specjalizacji lub efektywności, kontrolują maksymalną liczbę leadów, których sprawą zajmują może się zajmować pojedynczy doradca, czy przypominają im o czasie pozostałym na realizację następnych kroków u każdego klienta.

W jaki sposób wpisują się one w aktualne potrzeby i wyzwania branży fintech i insurtech na rynku polskim i europejskim?

Wykorzystanie każdej szansy sprzedażowej jest uniwersalnym celem większości (nie tylko) dużych firm, niezależnie od branży i geografii. Nie inaczej jest w wypadku fintech i insurtech. Porzucone szanse sprzedażowe, niska skuteczność nowych doradców, czy konflikt między kanałami sprzedaży to tylko przykłady aktualnych wyzwań w branży. Obecne w firmach systemy (głównie CRM) często nie adresują tych problemów. Są to zwykle pasywne narzędzia do administrowania sprzedażą, czyli np. uzupełnienia informacji na temat leada, czy wygenerowania umowy. Brakuje im jednak zautomatyzowanych elementów efektywnościowych, które optymalizują dystrybucję leadów, wspierają zdyscyplinowaną egzekucję sprzedaży oraz proaktywnie informują doradców i managerów o działaniach do podjęcia. To są dokładnie wyzwania, które adresuje Sellions.

Co wyróżnia rozwiązanie, które Państwo proponują branży fintech i insurtech?

Proces leadowy można ułożyć na różne sposoby – przy małej skali wystarczy arkusz kalkulacyjny, przy dużej niezbędny jest CRM. Niezależnie od tego, w którym miejscu na tej skali znajduje się firma, nie ma obecnie łatwego sposobu zarządzania efektywnością procesu leadowego. Z jednej strony mamy niespójne dane, z drugiej karkołomny i kosztowny rozwój dedykowanych funkcjonalności. Sellions proponuje trzecią drogę, rozszerzającą możliwości obecnych w firmie systemów o część efektywnościową. Jest ona oparta o trzy wyróżniki: optymalizacja strategii komercyjnej w czasie rzeczywistym, analiza pełnej ścieżki leada dostępna w jednym miejscu, błyskawiczne wprowadzanie działań w życie z silnikiem low code (niewymagającym programowania). Zespoły terenowe docenią również przejrzystą aplikację mobilną dla doradców.

Nasze rozwiązanie nie wymaga wprowadzania nowych narzędzi w firmie. Jest niejako nakładką pozwalającą na automatyzację procesów i zbieranie informacji w ramach już istniejących w firmie systemów. Na platformie Sellions można tworzyć dowolne scenariusze działań. Przykładowo, w momencie gdy doradca ma zadzwonić do klienta w danym czasie z określoną ofertą, otrzymuje powiadomienie mailowe, i nie musi śledzić CRMa ani zapisywać informacji w innym miejscu. Z kolei przełożony otrzymuje alert w momencie, gdy wyniki zespołu odbiegają od zakładanych, co pozwala mu natychmiast podjąć odpowiednie działanie. Dzięki modułowi analitycznemu, dyrektorzy mają bieżący wgląd w stopień realizacji planu i dysponują estymatami opartymi o faktyczne dane.

Jak wygląda przyszłość działań leadowych?

W dzisiejszym świecie rządzi specjalizacja. Każdy pracownik ma swoje obowiązki do wykonania. Doradcy powinni zajmować się pozyskiwaniem nowych klientów i poszerzaniem oferty dla obecnych. W tym tkwi ich potencjał i w tym celu firmy ich zatrudniają.

Tymczasem, według badań firmy Dooly, doradcy klienta spędzają prawie połowę dnia pracy (41%) na zadaniach niezwiązanych ze sprzedażą. Co daje ok. 100 dni pracujących w roku! Tymczasem wiele uciążliwych i czasochłonnych czynności można zautomatyzować. Aż 54% firm zauważa, że automatyzacja znacząco zwiększyła produktywność ich pracowników. Odciążeni doradcy mogą skupić się na swojej pracy, czyli opiece nad klientem, zamiast na zadaniach administracyjnych. Nacisk na podnoszenie efektywności procesów leadowych prędzej czy później pojawi się w każdej odnoszącej sukcesy firmie.

Wywiad został przeprowadzony w ramach 11. FinTech Digital Congress oraz 10. InsurTech Digital Congress, który odbędzie się 23-24 marca 2022 r. w The Westin Warsaw. Więcej informacji na stronie https://fintechdigitalcongress.pl/

Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl