Notowania

Sprawdzone sposoby budowania społeczności wokół marki

W wielu branżach specjaliści od marketingu starają się zwiększyć lojalność klientów, skuteczność działań marketingowych oraz autentyczność marek, budując wokół nich wspólnoty. Na podstawie swoich...

Podziel się
Dodaj komentarz

W wielu branżach specjaliści od marketingu starają się zwiększyć lojalność klientów, skuteczność działań marketingowych oraz autentyczność marek, budując wokół nich wspólnoty. Na podstawie swoich badań oraz doświadczenia zdobytego podczas pracy dla firmy Harley-Davidson autorki artykułu obalają kilka popularnych mitów na temat wspólnot marek i przedstawiają efektywne zasady ich projektowania, nowe metody wykorzystywania wspólnot oraz opowieści ku przestrodze.

Wielu menedżerów postrzega na przykład wspólnotę marki jako strategię marketingową. Tymczasem, aby społeczność miała jak największe oddziaływanie, musi być traktowana jako strategia korporacyjna. Firma Harley-Davidson zdała sobie z tego sprawę i zmodyfikowała wszystkie aspekty swojej struktury, aby wspierać budowanie i podtrzymywanie wspólnoty marki. Traktowała przy tym wszystkie działania dotyczące tej społeczności nie jako wydatki marketingowe, tylko jako inwestycję ogólnofirmową.

Autorki artykułu przygotowały internetowy kwestionariusz Community Readiness Audit (audyt gotowości do stworzenia wspólnoty), który pomoże ci sprawdzić, czy twoja firma jest w stanie podołać zadaniu budowy wspólnoty marki.

Tagi: zarządzanie relacjami z klientami, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz