Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
aktualizacja

Terminal w Sławkowie przyjmie pierwszy pociąg z Chin

51
Podziel się

Pierwszy pociąg z Chin przyjedzie we wtorek do Sławkowa na Śląsku, gdzie kończy się wiodący ze wschodu szeroki tor kolejowy. Transport pokona prawie 9500 km. Zajmie mu to dwa tygodnie.

Euroterminal w Sławkowie k. Dąbrowy Górniczej to najdalej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy.
Euroterminal w Sławkowie k. Dąbrowy Górniczej to najdalej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy. (PAP, Andrzej Grygiel)
bDXGlHat

Pierwszy pociąg kontenerowy szerokim torem wyruszył z chińskiego miasta Xi'an do stacji Sławków 24 grudnia. Przejedzie w sumie 9477 km przez Chiny, Kazachstan, Rosję, Ukrainę i wjedzie do Polski przez przejście graniczne Izow/Hrubieszów.

"Projekt jest realizowany przez spółkę PKP LHS, Xian Free Trade Port Construction and Operation Co oraz partnerów z Kazachstanu. To pierwszy pociąg z Chin, który wykorzystuje zalety szerokiego toru LHS oraz euroterminala w Sławkowie" - poinformowała spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS), operator kończącej się w Sławkowie linii, cytowana przez Polską Agencję Prasową.

Euroterminal w Sławkowie k. Dąbrowy Górniczej to najdalej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy (rozstaw 1520 mm). Oznacza to, że nie ma konieczności przeładunku kontenerów na granicy z Unią Europejską. Jest to pierwszy przewóz tzw. nowym jedwabnym szlakiem do Europy z wykorzystaniem linii LHS oraz Euroterminala Sławków - podaje PAP.

bDXGlHav

Zobacz: Jawne wynagrodzenia w ofertach pracy? "Zdecydowane nie"

Jak już pisaliśmy, Polska jest kluczowa dla gigantycznego projektu Chin. To właśnie przez Polskę przechodzić będą dwie z trzech głównych nitek transportowych do Europy Zachodniej. Nasza gospodarka może zyskać dzięki temu 48 mld dolarów do 2040 r.

bDXGlHaB

LHS to najdłuższa linia szerokotorowa w Polsce przeznaczona do transportu towarowego. Łączy kolejowe przejście graniczne polsko-ukraińskie Hrubieszów/Izow z woj. śląskim. Liczy prawie 400 km i biegnie przez pięć województw: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie. Linia LHS jest w wyłącznym użytkowaniu zarządcy - spółki PKP LHS w Zamościu.

Udziałowcami spółki Euroterminal Sławków są: katowicka Grupa CZH oraz spółki PKP Cargo i PKP LHS. Obiekt jest terminalem uniwersalnym, gdzie mogą być przeładowywane zarówno kontenery, jak i towary masowe - koks, węgiel, wyroby stalowe, biomasa czy ziarno. W ostatnich latach terminal rozwijał m.in. połączenia w ramach korytarza transportowego Północ-Południe. Obsługiwane są m.in. połączenia w relacji Gdańsk–Sławków oraz Sławków–Maddaloni (k. Neapolu) we Włoszech i Sławków-Schwarzheide w Niemczech.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bDXGlHaW
infrastruktura
gospodarka
KOMENTARZE
(51)
Adw
rok temu
W Chinach w mieście na południu zarabia się na początek 500-600usd. Brygadzista 1200usd. Do tego dla wszystkich gratis zakwaterowanie i obiad. Fakt , wolne maja tylko 1 dzień w tygodniu ale do obozu prazy to i tak daleko. A tanio produkują po zasuwają jak małe motorki 2-3 razy szybciej od nas. Taka mentalność. Robią i nie dyskutują.
Jasnowidz Jas...
rok temu
Ciemność widzę ! Widzę ciemność. "Cug Misja" ? A mnie zamknęli od tak konto na allegro po po ponad 5 latach bezproblemowego kupowania od "ich" widzimisię (dywersant bo co by z tego miało allegro?) i nie otworze już bo zadają skanów dowodu i sztafety nie do spełnienia ! Sadze ze tego jest większy procent !!!!! Siedze i się , mysle i mysle ,,,,hhmmm i tylko pośrednik od tego pociągu przychodzi mi do glowy
Ed
rok temu
Nie narzekanie na nadzienie z Cin. Jest takie bo ludzie to kupują. Chińczycy robią wysokiej jakości towary dostępne głównie na Zachodzie. Do Polski sprowadza się te tańsze, dopóki będzie na nie zbyt.
bDXGlHaX
GF Knfif
rok temu
Taki pociąg co 2 dni był by ogromnym sukcesem. Brawo PiS :)
Andrzej
rok temu
To oznacza. ze istnieje gotowa infrastruktura kolejowa, ktora mozna wyslac wielomilionowa armie w pare tygodni do granic Polski. Wystarczy ja tylko umocnic w przyczolki obronne na obszarze zasiegu naszej armii czyli moze 200 km od granic PL.
...
Następna strona