Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Koleje Śląskie. Prezes odwołany i nie wiadomo kto go zastąpi

0
Podziel się:

W pierwszym półroczu strata spółki wyniosła około 49 mln zł. Wobec szybkiego narastania strat, w kolejnych miesiącach zaczęła wprowadzać program naprawczy.

Koleje Śląskie. Prezes odwołany i nie wiadomo kto go zastąpi
(Stanislaw Kowalczuk/East News)

Rada nadzorcza odwołała ze stanowiska prezesa Kolei Śląskich Michała Borowskiego. Zdecydowała też o unieważnieniu rozpisanego latem tego roku konkursu na szefa spółki i ogłoszeniu nowego postępowania - wynika z informacji urzędu marszałkowskiego w Katowicach.

Nowy konkurs ma być ogłoszony w najbliższym czasie. Do czasu wyłonienia prezesa spółką będą kierować dwie wiceprezes Kolei Śląskich. _ - Rada nadzorcza unieważniła konkurs bez podania przyczyn, zgodnie z przysługującymi jej uprawnieniami _ - powiedziała rzeczniczka marszałka województwa śląskiego Aleksandra Marzyńska.

W ogłoszonym w połowie lipca konkursie wystartowało 20 kandydatów, z których 11 spełniło kryteria formalnie. Za najlepszego kandydata uznano dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Sosnowcu Daniela Dygudaja, jednak ostatecznie nie został on powołany na stanowisko prezesa.

Koleje Śląskie należą do samorządu województwa śląskiego. W grudniu ubiegłego roku przewoźnik przejął obsługę całości regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich, co wywołało chaos na torach i zakończyło się dymisją zarządu spółki oraz marszałka województwa. Po tych problemach spółka najpierw unormowała kursowanie pociągów, a następnie, wobec szybkiego narastania strat, w kolejnych miesiącach zaczęła wprowadzać program naprawczy.

Jednym z jego głównych założeń stało się ograniczenie w czerwcu tzw. pracy przewozowej o 38 proc. Głównie dzięki temu miesięczne straty przewoźnika zmniejszyły się z 9-11 mln zł w poprzednich miesiącach do około 2,3 mln zł w czerwcu i 1,9 mln zł w lipcu. Ogółem w pierwszym półroczu strata spółki wyniosła około 49 mln zł. Prognoza na drugie półrocze mówi o około 15 mln zł straty, co daje roczną stratę w wysokości ok. 64 mln zł.

Samorządowcy oceniają, że najwcześniej w 2015 roku Koleje Śląskie będą mogły zacząć inwestować i rozwijać się. Zdaniem władz regionu spółka odzyska zaufanie rynku i zdolność kredytową, gdy przepracuje cały przyszły rok bez straty.

Czytaj więcej w Money.pl
Ceny biletów pójdą w górę. Czyja to wina? Wobec kłopotów finansowych od 1 czerwca spółka podniesie ceny biletów średnio o 10 procent i ograniczy liczbę połączeń o jedną trzecią.
Chaos na kolei. Od czerwca duże podwyżki Od 1 czerwca spółka podniesie ceny biletów średnio o 10 procent i ograniczy liczbę połączeń o jedną trzecią.
Ukradli 200 metrów sieci trakcyjnej. Paraliż Dla pasażerów Kolei Śląskich zorganizowano autobusową komunikacją zastępczą.
wiadmomości
kraj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)