Nowy most kolejowy łączący miejscowości po polskiej i niemieckiej stronie granicy powstanie na Nysie Łużyckiej. Dzięki nowej przeprawie pociągi pomiędzy Bielawą Dolną i niemieckim miastem Horka będą kursować z prędkością większą o 70 km/h niż obecnie.
Jak poinformowała rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe Maciej Dutkiewicz, rozpoczęcie budowy nowego mostu na Nysie Łużyckiej zależy teraz tylko od decyzji administracyjnej strony niemieckiej. _ PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymały już wszystkie zgody administracyjne na budowę _ - podał rzecznik.
Inwestycja zakłada rozbiórkę starego mostu i budowę nowej pięcioprzęsłowej przeprawy przystosowanej dla ruchu dwutorowego.
Jerzy Dudek z Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformował, że gotowy już jest projekt budowlany mostu.
_ - Strona niemiecka będzie modernizowała odcinek Horka - granica państwa przy całkowitym zamknięciu linii w okresie od grudnia 2013 do sierpnia 2015. W celu skoordynowania prac na odcinku granicznym Horka - Bielawa Dolna, my również zamierzamy prowadzić budowę mostu i pozostałe roboty w tym okresie _ - dodał Dudek.
W ramach realizowanego projektu oprócz budowy mostu zmodernizowana zostanie sieć teletechniczna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W 2015 r. po nowym mości pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h. Dziś jest to zaledwie 50 km/h.
Wartość inwestycji to niemal 20 mln zł. Odcinek linii kolejowej Bielawa Dolna - Horka z mostem na Nysie Łużyckiej jest fragmentem linii E30, łączącej Drezno-Wrocław-Katowice-Kraków-Kijów.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Jest zgoda rządu na wielką inwestycję Zgodę na budowę wydał minister skarbu Mikołaj Budzanowski. Zakończenie pierwszego etapu inwestycji ma nastąpić w 2015 r. | |
Rafako i Mostostal wybudują blok elektrowni w Jaworznie KIO oddaliła odwołania przegranych w przetargu na blok w Jaworznie. - _ Inwestycja będzie mieć pozytywny wpływ na całą branżę budowlaną _ - uważa szef resortu skarbu. | |
Wybudują im nowy dworzec. Za 100 mln zł Nowy obiekt kolejowy wraz z podziemnym parkingiem i hotelem, ma powstać do końca 2014 r. |