Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Od poniedziałku w pociągach będzie można zjeść krewetki

0
Podziel się:

W nowym menu znajdą się zarówno dania tradycyjnej kuchni polskiej, takie jak kotlet schabowy czy golonka, jak i bardziej wyszukane, np. krewetki.

Od poniedziałku w pociągach będzie można zjeść krewetki
(Stawinski/Reporter)

Krewetki z czosnkowymi grzankami i mieszanką sałat czy szarlotka na ciepło z bitą śmietaną - takie dania od poniedziałku będzie można zjeść w wagonach restauracyjnych Warsu. Spółka wprowadza nowe menu, by uczcić swoje 65. urodziny, które przypadają 1 kwietnia.

Jak powiedział kierownik marketingu w spółce Wars Iwo Orzełek, w nowym menu znajdą się zarówno dania tradycyjnej kuchni polskiej, takie jak kotlet schabowy czy golonka, jak i bardziej wyszukane, np. krewetki. Ponadto do karty dań wraca sałatka caprese.

W wagonach restauracyjnych i barowych karta dań nadal będzie się nieco różniła. Wars obsługuje 15 wagonów restauracyjnych, które jeżdżą w pociągach międzynarodowych i w najważniejszych relacjach krajowych, oraz 46 barowych, dołączanych na ogół do pociągów TLK. W wagonach restauracyjnych pasażerów obsługują kelnerzy, a w barowych najczęściej obowiązuje samoobsługa, a dania podawane są w jednorazowych naczyniach.

Jak przypomniał Iwo Orzełek, historia Warsu sięga 1 kwietnia 1948 roku, gdy ówczesny minister komunikacji powołał w ramach struktury Państwowego Biura Podróży _ Orbis _ Oddział Eksploatacji Wagonów Sypialnych i Restauracyjnych. W 1960 roku przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na Przedsiębiorstwo Wagonów Sypialnych i Restauracyjnych _ WARS _, a w latach 1999-2000 roku zostało przekształcone w spółkę akcyjną.

Poza obsługą wagonów gastronomicznych, Wars zajmuje się także obsługą wagonów sypialnych i kuszetek. Głównym odbiorcą usług spółki jest PKP Intercity - przewoźnik też dzierżawi Warsowi wagony. PKP Intercity jest też większościowym akcjonariuszem spółki - do przewoźnika należy 50,02 proc. akcji, a Skarb Państwa - 49,98 proc.

Wars obsługuje 61 wagonów gastronomicznych, w tym 15 restauracyjnych i 46 barowych, 79 wagonów sypialnych i 55 z miejscami do leżenia (kuszet).

Ministerstwo Skarbu Państwa kilkakrotnie próbowało znaleźć chętnych na akcje spółki, ale bez powodzenia. Resort skarbu zapraszał inwestorów do negocjacji w sprawie kupna walorów Warsu jesienią 2009 r., dwukrotnie wiosną 2011 r. i wiosną 2012 r. Akcji spółki jednak nie sprzedano. W 2009 r. jedyną ofertę wiążącą złożyło PKP Intercity, a po kolejnych zaproszeniach chętnych nie było.

Poza działalnością kolejową, Wars planuje rozwijać także inne formy aktywności. Spółka ma stacjonarną restaurację w Warszawie, a lokale Wars Express mają być siecią barów na dworcach kolejowych. Pierwszy Wars Express został uruchomiony w styczniu br. na Dworcu Wschodnim w Warszawie.

Czytaj więcej w Money.pl
Utrudnienia na kolei. Bo ukradli sieć trakcyjną Utrudnienia w kursowaniu pociągów są odnotowywane na trasach Gliwice-Katowice-Częstochowa oraz Dąbrowa Górnicza Ząbkowice-Gliwice.
Polski pociąg tak szybko nigdy nie jechał Nowosądecka firma Newag wyprodukowała pociąg pasażerski Impuls, który - jako pierwszy skonstruowany w Polsce - przekroczył prędkość 200 km/godz.
Nakarmili VIP-ów resztkami z marketów Produkty wykorzystane do przygotowania dań dla VIP-ów w Nairobi zebrał Tristram Stuart stojący na czele organizacji Feeding the 5.000.
wiadmomości
kraj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)