Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Informacja prasowa
|
aktualizacja
Informacja prasowa

Transformacyjna Edukacja i Edu Ambasadorzy we Franczyzie na Politechnice Warszawskiej

Podziel się:

Już w maju Politechnika Warszawska uruchomi pierwsze programy edukacyjno-rozwojowe dla branży franczyzowej, nastawione na rozwój przedsiębiorczych innowatorów we franczyzie. To format tzw. Transformacyjnej Edukacji, nastawionej na efekt zmiany kompetencji ludzi i organizacji, aby potrafiły rosnąć zyskownie w zmieniającym się otoczeniu biznesu. Projekt realizowany jest w ramach partnerstwa strategicznego Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej z Moniką Ferreira, Autorką Projektu Franczyza 2.0 i metodyki budowania systemów sieciowych Franczyza 2.0, Founding Partnerem w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy

Transformacyjna Edukacja i Edu Ambasadorzy we Franczyzie na Politechnice Warszawskiej
(materiały partnera)

We franczyzie edukacja powinna być kluczowym procesem, na którym opera się model tworzenia wartości. Wyposażanie franczyzobiorców w wiedzę i w know how to obowiązek operatorów sieci. Nie wszystkie jednak sieci respektują to podstawowe założenie modelu franczyzy. Trzeba mieć tego świadomość, wybierając dla siebie ofertę systemu, do którego przystępujemy. - Niektóre sieci nie bardzo wiedzą, w którą stronę nawigować, aby ustawić swój proces edukacji i dzięki niemu lepiej realizować cele biznesu. Mają tzw. unmet needs – nieodkryte potrzeby w zakresie edukacji. Z drugiej strony są też niestety sieci, które świadomie nie inwestują w zbudowanie systemu edukacji i dzielenie się wiedzą, szkolą incydentalnie, bez większego planu i systemu.

Sieci franczyzowe mogą doskonale konkurować dzięki zaawansowanym procesom edukacji - next level #FranchiseEducation, jeśli ustawią edukację i rozwój franczyzobiorców jako podstawę propozycji wartości dla franczyzobiorcy, mówi Monika Ferreira, Współorganizatorka Projektu Transformacyjna Edukacja. - Zastanawiając się nad wyborem oferty franczyzowej jako kandydat na franczyzobiorcę, warto wiedzieć, jak rozpoznać i wybierać takie franczyzy, które stworzyły prawdziwie dojrzałe systemy dzielenia się wiedzą, dzięki czemu ich franczyzobiorcy mogą osiągać lepsze wyniki finansowe.

Transformacyjna Edukacja, czyli jaka?

Transformacyjna Edukacja we Franczyzie ma pomagać sieciom franczyzowym w stawaniu się tzw. Organizacjami Przyszłości. - To Franczyzy Nowej Ekonomii, sieci, które stale potrafią sięgać po nową wiedzę, po technologię - rozwiązania w zakresie transferu technologii czy

open innovation, pozyskiwać kapitał na rozwój, współpracować z funduszami inwestycyjnymi, aby adaptować swoje modele biznesu do zmieniającego się otoczenia, konkurować i po prostu trwać. - Realizujemy koncepcję praktycznej edukacji, tzw. Transformacyjnej Edukacji, czyli takiej, która pomoże danej sieci stać się bardziej zaawansowaną organizacją franczyzową, przejść w rozwoju organizacyjnym z punktu A do punktu B. Stale się zmieniać i wygrać w nowej ekonomii, mówi dr hab. Inż. Eryk Głodziński, prof. Uczelni, Prodziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej.

Ryzyka fazy wzrostu i wyzwania edukacyjne sieci franczyzowych

Wg badań Bain & Company tylko 9% firm osiąga zyskowny wzrost, a tylko 2% powstających firm rozkwita w długim terminie. We franczyzie te liczby mogą wyglądać bardziej optymistycznie niż średnia rynkowa, bo mamy do czynienia z powielaniem sprawdzonego już modelu biznesu. Franczyzodawcy. Warunkiem jest tu jednak zdolność wyposażania partnerów w know how, czyli w wiedzę, jak skutecznie zarabiać.

Edukacja we franczyzie jest zatem szczególnie ważna, bo franczyza jako model działania, jest o powielalności. Franczyzobiorca płaci za know how na sprawdzony biznes. Aby powielać model biznesu na lokalnych rynkach franczyzobiorców, czyli powielać sukces franczyzodawcy, trzeba umieć powielać wiedzę. - Edukacja, czyli ciągłe uczenie się̨, powinna być podstawą modelu operacyjnego. Chodzi o to, aby franczyzobiorca, potrafił zarobić́ na doświadczeniu sieci. Wiedza nie może pozostawać́ w głowie założyciela czy operatora sieci. Musi być́ kaskadowana na franczyzobiorców - być́ powiązana z celami wzrostowymi, służyć́ budowaniu zyskownych i trwałych biznesów - po obu stronach - franczyzodawcy i franczyzobiorcy.

Zdolność przekształcania wiedzy w kompetencje to prawdziwe wyzwanie operatorów sieci franczyzowych. Sieci mierzą się z trudnościami zbudowania prawdziwie powielalnego procesu edukacji.

Taki proces trzeba zaprojektować strategicznie, podłączyć edukację do celów, aby wspierała cele, rozwój osobisty człowieka i rozwój biznesu, mówi Monika Ferreira.

Nowoczesne środowisko rozwijające innowatorów we franczyzie

Politechnika Warszawska chce stworzyć prawdziwie inspirujące nowoczesne środowisko praktycznej edukacji we franczyzie, które poniosą z jednaj strony Ludzie z Uczelni, wnoszący nową wiedzę akademicką a z drugiej strony Ludzie z praktyki biznesu franczyzowego. - Mamy ambicję wsparcia procesów edukacyjnych w sieciach i rozwijania przedsiębiorczych odważnych innowatorów we franczyzie, mówi dr hab. Agnieszka Skala prof. Uczelni na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej.

Brzmi logicznie, w końcu to edukacja na Politechnice, czyli w miejscu, gdzie rodzi się dużo innowacji technologicznych. Co to jednak praktycznie znaczy? 

Organizatorom zależy na rozwijaniu cyfrowych kompetencji Uczestników, aby potrafili rozpoznawać największe różnice między działalnością w środowisku cyfrowym a tradycyjnym i przewag dla biznesu, jakie można zyskiwać dzięki technologii. Franczyzodawcy, którzy planują zaawansowanie technologiczne, będą mogli się zastanowić, jak digitalizować sieć, jak stawać się organizacją potrafiącą eksperymentować z technologiami, innowacjami, bez zakłócania bieżącej działalności. - Jak testować szybko, na niewielką skalę, w wystarczającym stopniu? I jak szybko skalować szanse w momencie, gdy testy przynoszą pozytywne rezultaty. Wreszcie, jak myśleć o budowaniu strategii transformacji cyfrowej sieci i zmieniać modele biznesu dzięki technologii.

Dla kogo te programy

Transformacyjna Edukacja we Franczyzie realizowana będzie w dwóch formatach: w formie otwartych programów edukacyjno – rozwojowych i dedykowanych programów dla sieci, które zgłoszą swoje specyficzne potrzeby biznesu i zapiszą się na ścieżkę zamkniętą.

W pierwszym kroku organizatorzy stawiają na programy z mniejszą barierą wejścia, aby jak najwięcej osób mogło posmakować tego typu edukacji. W kolejnym roku planowane są też studnia podyplomowe.

Programy przewidziane są dla franczyzodawców, dla C-level managementu we franczyzie, dla menedżerów we franczyzie, dla franczyzobiorców i kandydatów na franczyzobiorców.

Nastawione są na praktyczne umiejętności zarządzania we franczyzie, nie na budowanie strony formalno-prawnej systemów franczyzowych.

Edu Ambasadorzy, Edu Role Model. Kim są i dla czego warto się z takimi sieciami angażować we współpracę?

Pierwsza edycja programów startuje z Edu-Ambasadorami, Edu-Role Model. - To sieci, dla których edukacja i ciągłe uczenie jest lub stanie się za chwilę kompetencją tzw. evergreen, będzie podstawą modelu operacyjnego ich franczyzy. – Rozwijają̨ się, aby ich model franczyzy był powielalny. - Przygotowują̨ się, aby skutecznie przekazywać́ wiedzę w sieci i wspierać́ franczyzobiorców w prowadzeniu zyskownego biznesu – mówi Monika Ferreira.

Artykuł przygotowany na podstawie rozmowy z Moniką Ferreira, Autorką Projektu Franczyza 2.0, Founding Partner i Doradcą Strategicznym w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy

Informacja prasowa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl