Muszą obniżać standard, aby przyciągnąć klientów niższą ceną. W ciągu roku ich średnie obłożenie spadło z 70 do 40 procent.
Firmy z powodu kryzysu zakazały swoim pracownikom noclegów w luksusowych pokojach - dlatego hotele muszą ratować się obniżkami cen - pisze _ Dziennik Gazeta Prawna _.
Nieoficjalnie menedżerowie przyznają, że przez półtora roku ponad połowa pokoi w tych hotelach stała pusta. A to oznacza, że firmy funkcjonują na granicy opłacalności. I dlatego pewnym wyjściem z sytuacji jest obniżenie standardu, czyli rezygnacja z jednej gwiazdki - czytamy w dzienniku.
Zdaniem menedżerów, najważniejsze jest przetrwanie tego i przyszłego roku. Bo wszyscy, którzy wytrzymają gorszą koniunkturę, odbiją sobie straty przy okazji mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku_ _.
Czytaj w Money.pl Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej