Notowania

zarządzanie
18.07.2011 10:00

Tworzenie nowych platform wzrostu

Wcześniej czy później większość firm przestaje generować wzrost, jakiego oczekują zarząd, prezes oraz inwestorzy. Do pewnego stopnia firmy te stały się ofiarami własnego sukcesu. Były w stanie...

Podziel się
Dodaj komentarz

Wcześniej czy później większość firm przestaje generować wzrost, jakiego oczekują zarząd, prezes oraz inwestorzy. Do pewnego stopnia firmy te stały się ofiarami własnego sukcesu. Były w stanie utrzymać wysokie stopy wzrostu przez dłuższy czas dlatego, że akurat prowadziły działalność w rozwojowych branżach. Gdy tylko jednak tempo rozwoju ich branż spadło, jednostki biznesowe nie były w stanie osiągnąć wyników, do których zostali przyzwyczajeni inwestorzy.
Znacznie częściej firmy musiały uciekać się do przejęć. Jednak z czasem okazywało się, że 65% przejęć zniszczyło więcej wartości, niż stworzyło. Skąd więc biorą się nowe możliwości rozwoju? Przez ostatnie 12 lat autorzy artykułu prowadzili badania w tej dziedzinie i świadczyli firmom usługi doradcze. Przy wsparciu badaczy z Harvard Business School i Insead uruchomili projekt o nazwie „Rozwój w codziennych działaniach prezesa firmy" (The CEO Agenda and Growth). Zidentyfikowano w nim i zbadano 24 firmy, którym udało się uzyskać znaczny wzrost o charakterze organicznym. Przeprowadzono też rozmowy z ich prezesami, głównymi autorami strategii, szefami działów badań i rozwoju, dyrektorami finansowymi oraz menedżerami liniowymi. Autorzy zadali im pytanie: „Skąd bierze się wasz wzrost?" i odkryli jeden wspólny wzorzec. Wszystkie firmy rozwijały się dzięki tworzeniu czegoś, co autorzy określili mianem nowych platform wzrostu (new growth platforms), na bazie których mogły one budować rodziny produktów, usług i
dziedzin działalności oraz rozszerzać posiadane zdolności na wiele nowych obszarów.

Tagi: zarządzanie, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz