Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Informacja prasowa
|
aktualizacja
Informacja prasowa

Uber na drodze do zeroemisyjności

Podziel się:

Zapobieganie zmianom klimatu to dziś jeden z głównych tematów, podejmowanych przez rządy, organizacje pozarządowe, firmy, a także przez społeczeństwo, które jest coraz bardziej świadome. Nie ulega wątpliwości, że działać należy szybko i efektywnie – minimalizowanie szkodliwego wpływu na środowisko w sektorze przewozów zaczyna się już dziś. Uber do 2040 roku będzie zeroemisyjny. Co firma zrobiła do tej pory, by zmienić oblicze branży i jak będzie wyglądała przyszłość naszych podróży w miejskiej dżungli?

Uber na drodze do zeroemisyjności
(Pexels)

Pojawienie się Ubera zrewolucjonizowało sposób w jaki poruszamy się po miastach. Firma, obecna w wielu zakątkach świata, sprawiła, że za pomocą jednego kliknięcia w aplikacji, mamy zagwarantowany przejazd w dowolne miejsce. W mieście, w którym mieszkamy, Uber jest doskonałą alternatywą dla własnego samochodu. To już całkiem duży krok w stronę bardziej zielonych przewozów, jednak ambicja firmy sięga znacznie dalej. Do 2040 roku wszystkie pojazdy dostępne na platformie Uber mają być zeroemisyjne.

Zobacz także: TOGETAIR: Marcin Moczyróg, Dyrektor operacji Ubera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

Zielony Kraków

Każde miasto z elektryczną flotą to kolejny kamień milowy w drodze do pełnej bezemisyjności Uber. Jednym z nich jest Kraków, w którym od 2019 roku można skorzystać z usługi Uber Green, oferującej dostęp do w pełni elektrycznych i zero-emisyjnych samochodów w aplikacji. Kraków został wybrany jako miasto pilotażowe dla usługi Uber Green ze względu na wyzwanie związane z jakością powietrza, z jakim boryka się stolica Małopolski. Walka ze smogiem oraz zanieczyszczeniem powietrza odbywa się tu na różnych frontach. Wprowadzenie usługi Uber Green to przykład demokratyzacji dostępu do "zielonych" rozwiązań za pomocą technologii. Usługi takie jak Uber Green mogą przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w miastach, w których są dostępne. Przykładowo: w Porto, w Portugalii tylko po 3 miesiącach programu pilotażowego Uber Green, dzięki elektrycznym pojazdom udało się zaoszczędzić aż 23 tony CO2, które potencjalnie trafiłyby do atmosfery. Z kolei w przypadku Bukaresztu po roku zaoszczędzono aż 64 tony dwutlenku węgla.

Multimodalność – wyzwanie i misja

Uber konsekwentnie urzeczywistnia swoją wizję platformy multimodalnej oraz aplikacji all-in-one, na której użytkownicy mogą skorzystać z miejskiej mobilności realizowanej przez rozmaite środki transportu, łącznie elektrycznymi hulajnogami Lime, a także zamówić posiłków z dostawą, bądź transport drobnych przesyłek. Uber nie zamierza zajmować miejsca transportu publicznego. Wręcz przeciwnie, firma współpracuje z lokalnymi agencjami tranzytowymi na całym świecie, aby móc dodawać informacje o możliwych formach przejazdu w czasie rzeczywistym, a także możliwość zakupu biletów bezpośrednio w aplikacji.

Uber to największa platforma, łącząca użytkowników z kierowcami oferującymi przejazdy. Z tego względu firma, jako część większej całości, czuje się w obowiązku do podjęcia akcji. Uber ma też świadomość, że jego wpływ wykracza poza innowacyjne, technologiczne rozwiązania. Uber wkroczył na zieloną drogę, z której nie ma odwrotu, a działania zaplanowane na najbliższe dekady – pełna elektryfikacja i pomoc kierowcom w finansowaniu aut, współpraca z organizacjami pozarządowymi i samorządami, a także nieustanne poszerzanie usług dostępnych w aplikacji – to dowody na to, że firmie zależy na lepszej przyszłości i zielonych miastach.

Informacja prasowa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl