Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł sponsorowany

Ubrania z Answear.com spotkamy nad Morzem Śródziemnym. Spółka wkracza do Grecji

Podziel się:

Ekspansja Answear – wiodącego sklepu internetowego, trwa! Tym razem firma kieruje swoje kroki na południe Europy. W tym roku, do grona 7 rynków, w których do tej pory działała, dołączyły 2 kolejne: Grecja i Chorwacja. Sprawdzamy, co wiemy o greckim rynku i konsumentach. Czy Answear osiągnie tam sukces?

Ubrania z Answear.com spotkamy nad Morzem Śródziemnym. Spółka wkracza do Grecji
(materiały partnera)
bETwMKjV

Grecja – południowy kraj dużych możliwości

Końcem sierpnia 2021 r. Answear.com wystartował w Grecji. Kierunek ekspansji wynika z atrakcyjności południa Europy, gdzie konkurencja nie jest jeszcze tak duża, jak na Zachodzie Europy oraz możliwości poszczególnych rynków. Grecja jest krajem stosunkowo zamożnym, z dynamicznie rozwijającym się sektorem e-commerce. W 2019 r. jego tempo wzrostu wynosiło 25%, w 2020 r. było już 47%. Co więcej, jest to jeden z największych rynków w tamtym rejonie – zamieszkuje go prawie 11 mln potencjalnych klientów Answear. "Tuż po oficjalnym starcie strony Answear.gr zanotowaliśmy duże zainteresowanie greckich klientów, którzy coraz lepiej poruszają się w świecie zakupów online. Cieszymy się, że Answear otrzymał już pierwsze oznaki zaufania i uznania. Naszym największym dotychczasowym wyzwaniem było dostosowanie lokalnej strony internetowej nie tylko do specyfikacji firmy, ale także do potrzeb greckich konsumentów. Jest to oczywiście proces ciągły, każdego dnia staramy się coś udoskonalać i jesteśmy otwarci na uwagi naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że w przyszłości Answear stanie się w Grecji nie tylko topowym sklepem online, ale także miejscem pełnym inspiracji." - mówi Konstantina Tsira, Country Manager na rynek grecki.

Jak kupują greccy konsumenci?

Zakupy internetowe cieszą się w Grecji coraz większą popularnością. Według statystyk, ok. 8,4 mln Greków korzysta z Internetu, a 6 na 10 internatów kupuje w sieci. Obiektem zainteresowania są przede wszystkim ubrania i obuwie, sprzęt elektroniczny oraz gry i akcesoria komputerowe. Grecy nie boją się tej formy zakupów – ufa jej aż 85% konsumentów. Oferujący modę online Answear.com ma więc duże szanse na osiągnięcie sukcesu w Grecji. Pomóc mogą mu upodobania zakupowe mieszkańców tego państwa. Grecy cenią przede wszystkim styl casualowy i sportowy, chętnie noszą bluzy, jeansy, luźne sukienki, jak i wygodne obuwie https://answear.com/k/ona/obuwie/sneakersy-i-sportowe Co więcej, dużą wagę przywiązują do ochrony środowiska i ekologii, zwracają uwagę na etyczną produkcję i opakowania z recyklingu. Atrakcyjny i różnorodny asortyment Answear.com, w skład którego wchodzi ponad 400 światowych marek powinien sprostać ich wymaganiom. Do sklepu przyciągną ich także promocje i programy lojalnościowe, jak Answear Club i zbliżający się Black Friday 2021.

bETwMKjX

Wyzwania związane z ekspansją

Doświadczenie z ekspansją na nowe rynki Answear już ma – zagranicą zadebiutował w 2014 r. wkraczając do Czech i Słowacji. Przez ten czas rozwinął się, rozbudował swoje centrum dystrybucyjne i zwiększył logistyczne możliwości – dziś jest w stanie wysłać nawet 48 tys. paczek dziennie! Wkroczenie na każdy nowy rynek poprzedzone jest wielomiesięcznymi przygotowaniami, analizą i badaniami – sklep stawia więc tylko na przemyślane kierunki. Każdy nowy rynek niesie ze sobą jakieś wyzwania, choćby prawne, techniczne (związane z dostosowaniem strony internetowej i aplikacji mobilnej), wreszcie logistyczne. W przypadku Grecji problemem może być jej położenie geograficzne – kraj ten usiany jest na wielu wyspach, gdzie dotarcie kuriera może być utrudnione, przez co zwiększają się koszty logistyki. Answear zdaje się być jednak przygotowany na taką sytuację. Jak zapewnia marka, współpracuje ze sprawdzonymi lokalnymi dostawcami, z kolei większość swoich klientów upatruje w mieszkańcach dużych miast na kontynencie, jak Ateny czy Saloniki.

bETwMKkd

***

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 9 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Marka opiera się na własnym centrum logistycznym, które pozwala na zoptymalizowanie kosztów i usprawnienie logistyki, co finalnie wpływa na doskonałą cenę i atrakcyjne promocje. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.

bETwMKky
Artykuł sponsorowany
Źródło:
money.pl