Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Europejczycy bezradni wobec oszustów?

0
Podziel się:

Obywatele Unii mają większe zaufanie do sprzedawców internetowych u siebie w kraju aniżeli w innych państwach. Bruksela chce to zmienić.

Europejczycy bezradni wobec oszustów?
(DomenicoGelermo/iStockphoto)

Zaledwie 35 procent Europejczyków robiących zakupy przez internet ma zaufanie do sprzedawców z innych krajów. Siedmiu na dziesięciu nie wie co robić, gdy otrzymują produkty, których nie zamawiali. Takie są wyniki raportu konsumenckiego opublikowanego w Brukseli.

Handel elektroniczny staje się coraz powszechniejszy. W 2004 roku zaledwie jedna piąta Europejczyków robiła zakupy przez internet, w 2012 roku już 45 procent.

Ale sytuacja różni się w zależności od kraju. _ - Państwa na wschodzie i południu Europy wypadają poniżej średniej unijnej, jeśli chodzi o zakupy w sieci _ - poinformował rzecznik Komisji Europejskiej David Hudson.

Ale już bez względu na region obywatele Unii mają większe zaufanie do sprzedawców internetowych u siebie w kraju aniżeli w innych państwach._ - To wynika z braku informacji o prawach konsumentów, tylko jedna trzecia wie gdzie zgłosić się po poradę i otrzymać informacje o zakupach za granicą _ - tłumaczy rzecznik.

Sytuacja ma się zmienić od czerwca przyszłego roku. Wtedy wchodzą w życie przepisy dotyczące praw konsumentów robiących zakupy w internecie. Pozwolą one szybciej i taniej rozwiązywać spory z handlowcami, bez odwoływania się do sądu. A ponieważ wiele do życzenia pozostawia też w Unii znajomość praw konsumenckich, Komisja planuje już wkrótce kampanię informacyjną w całej Wspólnocie.

Czytaj więcej w Money.pl
Boni ustępuje pod presją kolegi z rządu i twórców Resort cyfryzacji wycofał się z części ważnych zmian ustawy regulującej handel w internecie. Kosztem swobody internautów?
UE i USA powrócą do rozmów pomimo PRISM? Dla Polski ważną kwestią w ramach negocjacji z USA jest zniesienie amerykańskich ograniczeń w eksporcie gazu do Unii.
internet
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)