Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Internetowe transakcje najczęstszym powodem skarg

0
Podziel się:

Centra konsumenckie w Europie pomagają rocznie 60 tys. ludzi.

Internetowe transakcje najczęstszym powodem skarg
(Nyul/Dreamstime)

Europejscy konsumenci skarżą się najczęściej na transakcje zawierana przez internet oraz na usługi transportowe i turystyczne - wynika z raportu podsumowującego pięcioletnią działalność Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich.

Sieć ECC-Net obejmuje całą Unię Europejską, Norwegię i Islandię. Została powołana, by doradzać obywatelom w sprawach konsumenckich, oraz ułatwiać im dostęp do procedur odszkodowawczych. Rocznie pomaga ponad 60 tys. konsumentów w całej Europie.

Największa część skarg - 56 proc. - zgłoszonych do Sieci dotyczy transakcji zawieranych przez internet. Według szacunków Sieci około 11 proc. osób, które kiedykolwiek zakupiły w ten sposób towar lub usługę miało wynikające z tego problemy - głównie z dostawą, wadliwością produktu i dokonywaniem płatności.

Jak wynika z raportu, ogólna liczba skarg od konsumentów w 2009 r. wzrosła w stosunku do roku 2005, czyli początków działalności Sieci, o 55 proc, natomiast liczba skarg związanych z transakcjami internetowymi od 2006 r. zwiększyła się prawie dwukrotnie.
Pozostałe najczęściej powtarzające się skargi dotyczą transportu (ponad 30 proc.), wypoczynku i rekreacji (26 proc.) oraz zakwaterowania (ponad 13 proc.). Wśród skarg na transport najczęściej (75 proc.) chodzi o przewozy lotnicze. Konsumenci są niezadowoleni z odwoływania i opóźnienia lotów czy zagubienia lub zniszczenia bagażu przez linie lotnicze.

Skargi dotyczące wypoczynku i rekreacji odnoszą się głównie do warunków zakupu sprzętu audiowizualnego, informatycznego, fotograficznego czy też sportowego (np. narty, deski surfingowe itp.); gier, zabawek, książek, a także usług rekreacyjnych (np. bilety na mecze i koncerty) oraz wycieczek oferowanych przez biura podróży. Skargi na zakwaterowanie dotyczą głównie usług hotelowych, rezerwacji apartamentów oraz długoterminowego wynajmu.

Konsumenci najczęściej są niezadowoleni z produktu lub usługi, zakupionych u zagranicznego przedsiębiorcy (29 proc. przypadków), braku lub opóźnienia dostawy (21 proc.), warunków umowy (18 proc.), ceny lub warunków płatności (11 proc.) oraz nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorców (9 proc.).

Sieć przypomina, że każdy konsument może zgłosić do ECK Polska telefonicznie, przez internet albo osobiście skargę na nieuczciwe praktyki zagranicznych biur podróży, linii lotniczych, sklepów internetowych czy wypożyczalni samochodów. Jak zapewnia ECK, w niemal 50 proc. przypadków udaje się wypracować polubowne rozwiązanie sporu konsumenta z zagranicznym przedsiębiorcą.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/159/t111775.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzaniep/artykul/5;krokow;co;ma;zrobic;firma;by;zaistniec;w;internecie,84,0,690004.html) 5 kroków: Co ma zrobić firma, by zaistnieć w internecie Sprawdź, jak stworzyć atrakcyjną i popularną stronę dla firmy.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/208/t110032.jpg ) ] (http://manager.money.pl/news/artykul/wielkie;domy;mody;stawiaja;na;wirtualne;sklepy,201,0,670409.html) Wielkie domy mody stawiają na wirtualne sklepy Kolejka do przebieralni i kasy? Teraz ma się to zmienić.
internet
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)