Notowania

marketing
18.07.2011 10:01

Uwolnij pełen potencjał marketingu

Jeszcze parę lat temu korporacja General Elctric sądziła, że jej produkty niemalże sprzedadzą się same. Rola marketingowców została ograniczona do przekazywania informacji ludziom bezpośrednio...

Podziel się
Dodaj komentarz

Jeszcze parę lat temu korporacja General Elctric sądziła, że jej produkty niemalże sprzedadzą się same. Rola marketingowców została ograniczona do przekazywania informacji ludziom bezpośrednio odpowiedzialnym za tworzenie innowacji - a więc głównie pracownikom działu badawczo-rozwojowego i inżynierom.

W efekcie talenty marnowały się na stanowiskach pozbawionych przyszłości. Również w rozmowach na temat strategii firmy brakło wątku marketingowego. Z chwilą gdy jednostki biznesowe GE zaczęły wchodzić w fazę dojrzałości, stało się jednak jasne, że należy zmienić dotychczasowy tok myślenia o marketingu. Wprowadzanie istniejących technologii na nowe rynki lub generowanie coraz bardziej zaawansowanych technologii nie gwarantowało już dalszego sukcesu. Firma potrzebowała nowego napędu, a narzędziem bardziej bezpośredniej współpracy z klientami miał być nowy dział marketingu. On także służyłby odkrywaniu nowych rynków. By jednak jego działania pozostały skuteczne, konieczne było przestrzeganie równie rygorystycznych norm i procesów, które obowiązywały w pionie finansów i zasobów ludzkich. Prezes GE Jeff Immelt bardzo jasno zakomunikował całej firmie, że marketing powinien być postrzegany jako istotny pion operacyjny, pobudzający wzrost organiczny.

Tagi: marketing, akademia managera, Biblioteka Managera
Źródło:
Harvard Business Review Polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz