Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Deloitte: Polska jednym z 5 rozważanych lokalizacji na centra usług wspólnych

0
Podziel się:
Deloitte: Polska jednym z 5 rozważanych lokalizacji na centra usług wspólnych

Polska jest jednym z pięciu krajów, które są brane pod uwagę przy lokalizacji nowego lub przeniesieniu dotychczasowego centrum usług wspólnych (SSC), a wydajność centrów usług wspólnych zwiększa się średnio o 8% rocznie, wynika z raportu "Global Shared Services 2017 Survey Report", przygotowanego przez Deloitte.

"Wśród najczęściej wymienianych lokalizacji, które firmy wybrałyby na siedzibę nowego lub przeniesienie dotychczasowego centrum usług wspólnych znalazła się Polska, którą respondenci wymieniali wraz z USA, Meksykiem, Indiami oraz Chinami. Aż 44% badanych firm ma w planach zbudowanie lub zmianę lokalizacji centrum usług wspólnych. To oznacza, że Polska jest jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji do tego typu inwestycji. Głównym czynnikiem decydującym o wyborze danego miejsca pozostają koszty, ale równie istotna jest odległość do siedziby firmy lub miejsca jej głównej działalności" - powiedział partner w dziale audit & CFO advisory Krzysztof Pniewski, cytowany w komunikacie.

Głównymi obszarami, którymi zajmują się centra usług wspólnych są finanse (88%), HR (63%) oraz technologie informatyczne (53%). Centra usług wspólnych nadal realizują głównie procesy transakcyjne, jednak od roku 2013 liczba centrów kompetencyjnych (tzw. Centre of Excellence) podwoiła się, a w niektórych przypadkach nawet potroiła. Produktywność centrów usług wspólnych zwiększa się średnio o 8% rocznie, a 73% respondentów twierdzi, że wzrost ten wynosi 5 lub więcej procent. Dwa lata temu taką odpowiedź wskazywało 70% badanych, podano także.

"Robotyzacja procesów rozwija się w błyskawicznym tempie i może odmienić model świadczenia usług wspólnych i globalnych usług biznesowych, radykalnie zmniejszając koszty i nakład pracy wymagany do realizacji rutynowych, pracochłonnych zadań. I tak 8% ankietowanych firm korzysta już z robotyki, 26% prowadzi lub planuje pilotażowe działania, a 24% rozpoczęło w tym obszarze wstępne badania. Ponad jedna trzecia badanych (36%) uważa, że robotyzacja może skutkować obniżeniem kosztów o 20% lub więcej, z czego 9% jest zdania, że oszczędności te mogą sięgnąć powyżej 40%" - czytamy w komunikacie.

Coraz większa liczba organizacji biorących udział w badaniu zezwala na dobrowolność w korzystaniu z usług centrów, jednak nadal bardziej powszechny jest model obligatoryjny. Taką odpowiedź wybrało 69% badanych. Najważniejszym priorytetem dla klientów użytkowników centrów biznesowych pozostają koszty usług i ich terminowość, podano także.

Począwszy od roku 1999 co dwa lata Deloitte przeprowadza badanie, którego celem jest zrozumienie, w jaki sposób centra usług wspólnych wykorzystują najlepsze praktyki i trendy, aby poradzić sobie z wyzwaniami i lepiej spełniać oczekiwania swoich klientów. Tegoroczne badanie objęło ponad 330 firm z różnych branż reprezentujących ponad 1 100 centrów usług wspólnych na świecie.

giełda
wiadomości
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)