Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Inteligentne tachografy już za dwa lata. Bruksela chce skończyć z naginaniem czasu pracy kierowców

33
Podziel się:

To nie kierowca będzie pilnował tachografu, lecz tachograf kierowcę.

Inteligentne tachografy mają uniemożliwić kierowcom zawodowym manipulowanie czasem pracy
Inteligentne tachografy mają uniemożliwić kierowcom zawodowym manipulowanie czasem pracy

Od czerwca 2019 roku we wszystkich nowych ciężarówkach i autobusach trzeba będzie instalować inteligentne tachografy, które mają uniemożliwić kierowcom zawodowym manipulowanie czasem pracy. Nowe przepisy przeforsowała Komisja Europejska.

Jak pisze "Puls Biznesu", to nie kierowca będzie pilnował tachografu, lecz tachograf kierowcę.

Komisja Europejska postanowiła wprowadzić nowe przepisy po tym, gdy ustaliła, że oszustwa dotyczące czasu pracy kierowcy mają miejsce w aż co trzecim pojeździe wyposażonym w tachograf.

Nie pomogło wprowadzenie w 2006 roku cyfrowych urządzeń rejestrujących czas pracy kierowcy, które miały utrudnić oszustwa. Okazało się, że elektroniczne tachografy są nie mniej podatne na ingerencję niż wcześniejsze papierowe tarcze.

Wideo: wypadek z udziałem tirów pod Piotrkowem Trybunalskim

Jak dowiedział się "Puls Biznesu", nowe urządzenia będą wyposażone w moduły GPS i Bluetooth, co z jednej strony umożliwi dokładne rejestrowanie położenia pojazdu, a z drugiej - bezprzewodowe odczytywanie danych.

Szczególnie ważne jest to, że kontrola będzie mogła odbywać się nawet automatycznie, dzięki specjalnym urządzeniom umieszczonym przy drogach. Aby skontrolować dany pojazd nawet nie trzeba go będzie zatrzymywać.

Kolejną zaletą inteligentnych tachografów ma być możliwość wykrywania przeciążenia pojazdów. Łatwiej będzie też wyłapywać przekraczanie dozwolonej prędkości.

Z nowych przepisów cieszą się przedstawiciele branży transportowej, którzy zwracają uwagę, że inteligentne tachografy - jeśli okażą się skuteczne - wyeliminują z rynku nieuczciwą konkurencję. Obecnie nagminną praktyką jest zaniżanie stawek przez firmy, które systematycznie oszukują na czasie pracy swoich kierowców.

wiadomości
gospodarka
unia
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(33)
..oseł
7 lat temu
Takie systemy trzeba by zainstalować posłom, bo oni pracują po 18h/dobę a potem wychodzą kryminałki.
Andrzej
7 lat temu
Na pewno to pomoże pierdoły i tyle
YOGGY
7 lat temu
Będzie mniej wypadków
traker
7 lat temu
Kiedy wreszcie zajmą się lekarzami i ich czasem pracy. Pracuja 24/24 i jest ok bo im biednym do pierwszego nie starcza. Przez sen piszą recepty lub nocy wogole na dyżurze do pacjenta nie wyjdą bo śpią a potem sort operacja się udała tylko pacjent nie wytrzymał. A kierowcę za przekroczenie czasu pracy o 5min. odrazu zamknac
Kierowca cięż...
7 lat temu
Zróbcie najpierw porzadek z korkami i dogoamo w budowie w Niemczech. Bo kierowca stojac w takim korku jak podjedzie pare metrow do przodu to tachgraf nalicza mu minutę a jechal 20 sekund. Stojac w korku marmuje sie wiele czasu. Czasami bywa ze stokac w takim korku konczy soe czas a gdzie tu jeszcze znalwsc wolny parking. Jestem za inteligentnym tachografem pod warunkiem ze w takim przypafku unietuchomi auto bo czas sie skonczyl a dalej niech przyjezdza holownik i holuje auto na wolny parking a koszty wysylac do panstwa bo kierowca czas pracy zakonczyl a policja nic nie robi zeby korki rozladowac. Z kolei "drogowcy" robia remonty latami gdzie mozna to zrobic duzo szybciej o blokuja przy tym parkingi na swoje socjalne kontenery i maszyny. Parking jest do parkowania aut piblicznych a nie przedłuzenoe "podwórka" firm budowlanych.
...
Następna strona