Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Bartosz Wawryszuk
|

Po 20 latach kolej wraca do elektryfikacji. Są miliardy do wydania

38
Podziel się:

Ddy się okazało, że trudno zagospodarować 66 mld zł z unijnego budżetu, które kolejarze mają do wydania do 2023 r., przypomniano sobie, że lepiej jest napędzać lokomotywy energia elektryczną niż dieslem.

Po 20 latach kolej wraca do elektryfikacji. Są miliardy do wydania
(remik44992)

Spalinowe lokomotywy przestaną dymić na 300 km linii kolejowych, które PKP PLK zelektryfikują w najbliższych latach.

Elektryfikacja - jak pisze w czwartek "Dziennik Gazeta Prawna" - to słowo na kolei prawie zapomniane - ostatnie wielkie projekty tego rodzaju realizowano 20 lat temu. Teraz, gdy się okazało, że trudno zagospodarować 66 mld zł z unijnego budżetu, które kolejarze mają do wydania do 2023 r., przypomniano sobie, że lepiej jest napędzać lokomotywy energia elektryczną niż dieslem.

- Elektryfikacja oznacza większą prędkość jazdy, efektywność przewozową i dyspozycyjność w porównaniu z taborem spalinowym - twierdzi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Do podważenia jest - zauważa "DGP" - aspekt ekologiczny, bo w Polsce większość energii elektrycznej pozyskujemy ze spalania węgla. Mirosław Siemienic podkreśla jednak, że energia zasilająca sieć trakcyjną w większości pozyskiwana jest z kopalin wydobywanych na terenie Polski, a paliwa płynne do pojazdów spalinowych są importowane.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(38)
jan
7 lat temu
Niech nie mydlą oczu efektywnością, tylko powiedzą wprost, że chodzi o dotowanie nieefektywnego górnictwa
Karo
7 lat temu
Na Olszynce Grochowskiej 24 h na dobe hałasuja własnie i lokomotywy spalinowe przetaczajac wagony.Koktail Mołotowa wycofa je wcześniej niz bandyci z dyrekcji.
PIN3456
7 lat temu
przypomnę że na ul Alternatywy 4 , parowóz był węzłem cieplnym w zimę stulecia
czesiekm
7 lat temu
dobre ale kłamliwe ile jest w Polsce linii kolejowych zelektryfikowanych a ile ogółem torów chyba więcej o wiele i jaka bajka że elektrowozy są bardziej poręczne efektywne to głupstwa to woda na mlyn dla kopalń nic więcej , my Polska się za rządów pis cofamy
Romanek
7 lat temu
BĘDZIE WIĘKSZY PROBLEM Z KRADZIEŻAMI TRAKCJI NA ZŁOM. Przewody trakcyjne, śruby mocujące szyny, obciążniki i wszelkie inne żelastwo, które zbiornice przyjmują "zgodnie z prawem". A to nie powinno się opłacać.
...
Następna strona