Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Bartosz Wawryszuk
|

Via Carpatia. Ministerstwo rozważy dwa warianty trasy

100
Podziel się:

Będą analizowane oba rozważane warianty drogi S19 Via Carpatia od Białegostoku do granicy z Białorusią w Kuźnicy. - Krótszy - po drodze krajowej nr 19 przez Czarną Białostocką i dłuższy przez Knyszyn i Korycin - poinformował wiceminister infrastruktury.

Via Carpatia. Ministerstwo rozważy dwa warianty trasy
(GDDKiA)

Będą analizowane oba rozważane warianty drogi S19 Via Carpatia od Białegostoku do granicy z Białorusią w Kuźnicy. - Krótszy - po drodze krajowej nr 19 przez Czarną Białostocką i dłuższy przez Knyszyn i Korycin - poinformował wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit.

Dodał, że ministerstwo szuka "racjonalnego" rozwiązania tej sprawy. Wyjaśnił, że w związku z tym, że stan zaawansowania prac nad wariantem przez Knyszyn i Korycin jest jeszcze - jak to ujął - "bardzo znikomy", dlatego podjęto decyzję, by w ramach prac nad studium uwarunkowań techniczno-organizacyjno-środowiskowych przeanalizować oba warianty.

- Jednocześnie będziemy badać, jakie są możliwości, żeby tę inwestycję w sposób racjonalny przeprowadzić - powiedział w poniedziałek Szmit w Knyszynie (Podlaskie).

W ostatnich dniach grupa podlaskich samorządowców podpisała wspólny list do ministerstwa infrastruktury i budownictwa oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w którym wnioskują, by S19 przebiegała do Kuźnicy przez Wasilków, Czarną Białostocką i Sokółkę, a nie - jak zakłada się obecnie - przez Knyszyn i Korycin, bo wtedy będzie omijać miejscowości leżące na najkrótszej i obecnie najczęściej wykorzystywanej trasie do Kuźnicy - także w ruchu tranzytowym. Droga przez Korycin i Knyszyn miałaby z Białegostoku do Kuźnicy być o ok. 40 km dłuższa i znacznie droższa w budowie.

Na początku marca przebieg S19 przez Czarną Białostocką poparli również podlascy działacze PiS.

- Szukamy takiego rozwiązania, które będzie po prostu racjonalne ze względów komunikacyjnych, przyrodniczych, ale i społecznych. To wszystko musimy brać pod uwagę - mówił Szmit. Dodał, że jeżeli po zbadaniu "tych innych możliwości" okaże się możliwa budowa starą, krótszą trasą, to szlak będzie wyznaczony "zgodnie z postulatami wielu podlaskich środowisk". Nie podał konkretnych terminów.

Jak informowała GDDKiA w 2016 r., cały podlaski odcinek drogi Via Carpatia ma mieć 248 km długości i ma kosztować ponad 12 mld zł. Od Białegostoku na południe Via Carpatia ma biec przez Bielsk Podlaski i Siemiatycze do Chlebczyna. W lutym 2017 r. odbyły się konsultacje społeczne na temat realizacji 68-km odcinka tej drogi: Ploski-Chlebczyn, m.in. nt. obwodnicy Bielska Podlaskiego.

S19 biegnie od granicy ze Słowacją w Barwinku przez Rzeszów, Lublin i Białystok (planowany węzeł Choroszcz k. Białegostoku).

Via Carpathia to planowana międzynarodowa trasa, która przebiegać ma z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji. Jest to dla polskiego rządu strategiczna inwestycja. Droga ta - w ocenie rządu - przyspieszy rozwój gospodarczy Polski północo-wschodniej i zwiększy bezpieczeństwo kraju.

- Ściana wschodnia jest tą częścią naszego kraju, która musi mieć priorytet, jeżeli chcemy mówić o tym, że Polska ma się równomiernie rozwijać - mówiła w listopadzie premier Beata Szydło (więcej o tym tutaj)
.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(100)
dość głupoty ...
5 lata temu
może niech najpierw skończą te drogi i autostrady których budowę zaczęto za czasów rządu Platformy Obywatelskiej. Nie potrafią nawet tego a biorą się za Vija Carpatję, która ma przebiegać z Litwy do Grecji m.in. przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej przez Bułgarię i Rumunię. Omijając Chorwację, Czarnogórę , Włochy, Francję, Albanię, kierunki najbardziej uczęszczane przez Polaków. Będziemy budować autostradę dla portu w Kłajpedzie na Litwie i Salonikach w Grecji, kolejny genialny pomysł naszych zbawców na czele z Deweloperem z Żoliborza co to 13 grudnia 1989 r spał do południa. A gdzie połączenia z Polskimi portami w Gdyni, Gdańsku czy Szczecinie ? Chcecie rozwijać ścianę wschodnią pobudujcie tam fabryki i dajcie ludziom prace i godziwe zarobki oraz zainwestujcie w ekologię a nie kolejnego smroda który zatruje Polską w postaci elektrociepłowni w Ostrołęce. Ściana wschodnia to wymarzone miejsce do elektrowni wiatrowych, dlaczego ich tam nie ma odpowiedzcie sobie sami.
BL
7 lat temu
Nie wiem, jaki mamy interes w robieniu drogi z Kłajpedy na południe Polski. Co tam będą wozili? Bursztyn? Najpierw zrobić drogę z Warszawy do Terespola, to jest trasa międzynarodowa którą teraz jeździ się z prędkością 50 km/h, samochód za samochodem jednym pasem po prostu obciach, zaścianek Europy, dzikie pola. A ilość towarów przewożonych z zachodu na wschód Europy i odwrotnie wzrośnie lawinowo w najbliższym czasie.
Mariusz
7 lat temu
A com widział i słyszał, jedyne co mi na myśl przychodzi to; Pieniądz zawsze żywy,Miłość to wieczna tęsknota,Małpa głupa gra a żal viadomo
Maciej
7 lat temu
Może w końcu po ... nie wiadomo ilu latach, coś drgnie na wschód od Wisły. Do tej pory cała kasa szła na zachodnie województwa a władze o wschodzie zdawały się zapominać. Ta inwestycja powinna już być dawno zrealizowana
Viola
7 lat temu
Knuszyn i korycin to zydowskie miasteczka- teraz wszystko staje sie jasne;) co:)????
...
Następna strona