Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rynek mediów i rozrywki w 2020 roku będzie wart w Polsce blisko 11 mld zł

1
Podziel się:

Polacy stosunkowo chętnie wydają pieniądze na dostęp do cyfrowych publikacji gazetowych. Dlatego można się spodziewać, że ten trend będzie przybierał na sile.

Rynek mediów i rozrywki w 2020 roku będzie wart w Polsce blisko 11 mld zł
(flash.pro / Flickr (CC BY-SA 2.0))

Blisko 11 mld złotych wyniesie wartość polskiego rynku mediów i rozrywki w 2020 roku - wynika z raportu firmy doradczej PwC. Do tego czasu wydatki na reklamę w internecie powinny się zrównać w naszym kraju z wydatkami na reklamę w telewizji. W Wielkiej Brytanii stało się to już 5 lat temu, natomiast w skali całego świata staje się to w tym roku.

Polski rynek reklamy ma swoją specyfikę - wyjaśnia Paweł Wesołowski z PwC. - Telewizja trzyma się u nas cały czas bardzo mocno, jest szeroka oferta - blisko 150 kanałów polskojęzycznych i dlatego rynek reklamy telewizyjnej ma się dobrze, do tej pory jest większy niż rynek reklamy internetowej - podkreślił.

Z raportu wynika poza tym, że w kolejnych latach można się spodziewać wzrostu liczby reklam radiowych. - Będzie to wzrost, ale na pewno nie w takim tempie jak w mediach elektronicznych - powiedział Wesołowski.

Dodał, że Polacy stosunkowo chętnie wydają pieniądze na dostęp do cyfrowych publikacji gazetowych. Dlatego można się spodziewać, że ten trend będzie przybierał na sile.

Raport PwC na temat rynku mediów i rozrywki jest przygotowywany co roku, dotyczy 54 krajów.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(1)
tom
8 lat temu
media to polityczne narzędzie wpływu na opinię publiczną. Każda partia ma swoich dziennikarzy. Nie od dziś wiadomo, że w polityce nie chodzi o zwykłego obywatela a zabezpieczanie własnych interesów. Trzeba samemu zadbać o siebie. Nie ma co liczyć że ktoś (rząd, politycy, Państwo) to zrobi. Jest ciekawa książka "Eme.rytura nie jest Ci potrezbna" o zarządzaniu swoimi pieniędzmi, oddłużaniu się, budowaniu majątku i bezpieczeństwa finansowego. Praktyka w polskich realiach