Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Agata Kalińska
|

Lidl bije Biedronkę na głowę. Budżetem reklamowym

10
Podziel się:

Sieć dyskontów Lidl była przez pierwsze siedem miesięcy tego roku najmocniej reklamowaną w tradycyjnych mediach marką – wynika z badań przeprowadzonych dla serwisu Wirtualnemedia.pl. Reklamy Lidla kosztowały dwa razy tyle, co drugiej w zestawieniu Biedronki.

Lidl bije Biedronkę na głowę. Budżetem reklamowym

Sieć dyskontów Lidl była przez pierwsze siedem miesięcy tego roku najmocniej reklamowaną w tradycyjnych mediach marką – wynika z badań przeprowadzonych dla serwisu Wirtualnemedia.pl. Reklamy Lidla kosztowały dwa razy tyle, co drugiej w zestawieniu Biedronki.

Reklamy Lidla kosztowały według cenników 332,1 mln zł. To o 15,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugą marką pod względem wielkości budżetu reklamowego była Biedronka. Jej wydatki są szacowane na prawie 172 mln zł. To 37,1-proc. wzrost w porównaniu do siedmiu miesięcy 2015 r.

W pierwszej piątce zmieściły się także: Media Ekspert z wydatkami w wysokości 171,6 mln zł, T-Mobile (144,8 mln zł) i Kinder 140,6 mln zł.

Rok temu Lidl ruszył z nową kampanią reklamową „Dorota, Karol i Goście”. Główną twarzą kampanii została Dorota Wellman, której towarzyszy kucharz Karol Okrasa. Kontrakty i szczegóły wynagrodzeń są poufne. Wellman zadeklarowała jednak, że część honorarium przeznaczy na cele charytatywne.

Obie sieci dyskontów walczą o klienta nie tylko reklamami. Jak pisaliśmy niedawno, promocyjne starcie gigantów polskiego handlu nabiera rumieńców. Po tym jak Biedronka skopiowała akcję z bonami Lidla i dała swoim klientom 25-złotową zniżkę, Lidl podbił stawkę i zaproponował bony o wartości 30 zł.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(10)
Gość
8 lat temu
A my za przeproszeniem zapierdalamy na te reklamy..
Adai
8 lat temu
Tak ponad 3000 zł wydali rocznie na reklamę przeliczając na pracownika a pracownikom po 300 zł premii za sezon wakacyjny śmiechu warte.
kapitan amery...
8 lat temu
Dużo lepszy efekt dałoby przeznaczenie tych pieniędzy na ciekawe promocje i poprawę jakości. Ale ja to głupi jestem i się nie znam
Polak
8 lat temu
I lidl i stonka to SZKODNIKI Polskiej gospodarki! Kupując w tych sklepach szkodzisz Polskiemu społeczeństwu !
ada
8 lat temu
Ja nie lubie wcale marketów wole polskie sklepy!!!!!!!!!!!!!!! MARKETY WYWALAJA ŻYWNOŚĆ DO KOSZA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a mały sklep nie wyzuci więc nie kupuje w markecie my POLACY powinniśmy wspierać polskie sklepy i POLSKIE rolnictwo!