Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Hubert : Orzechowski
|

Carsmile proponuje alternatywę dla kupna samochodu. Auta na abonament

70
Podziel się:

Twórcy platformy Carsmile liczą, że przekonają Polaków do długoterminowego najmu samochodów zamiast ich kupowania. Twierdzą, że tradycyjne salony samochodowe znikną w ciągu najbliższych kilku lat.

Twórcy zapewniają, że na ich platformie będą dostępne wszystkie marki obecne na rynku
Twórcy zapewniają, że na ich platformie będą dostępne wszystkie marki obecne na rynku (Carsmile)

Twórcy platformy Carsmile liczą, że przekonają Polaków do długoterminowego najmu samochodów zamiast ich kupowania. Tradycyjne salony samochodowe mogą zniknąć w ciągu najbliższych kilku lat.

- Mamy do dyspozycji 30 marek. W ciągu dwóch tygodni powinniśmy uzupełnić platformę o cały rynek – mówi money.pl Łukasz Domański, prezes Carsmile. Każdy model ma być dostępny w różnych wersjach. Jak twierdzi, Polakom według badań kupno samochodu zajmuje 12 tygodni, bo brakuje dobrego doradztwa i narzędzi porównawczych. A Carsmile wypełnia tę lukę - zapewnia.

Subskrypcja wybranego modelu będzie trwać od 12 do 60 miesięcy. Koszt? Miesięczna rata jest rozbita na dwie części. Pierwsza to stały abonament, a druga zależy od wyjeżdżonych kilometrów. Zdaniem Domańskiego i Michała Knittera, współtwórcy platformy, taki system odzwierciedla spadek wartości samochodu. Przy czym opcjonalnie na końcu subskrypcji auto będzie można wykupić a większa liczba wyjeżdżonych kilometrów będzie oznaczać jego mniejszą cenę.

Zobacz także: Rozliczanie leasingu. Prof. Balcerowicz: bardzo złe prawo wcześniej, od trzech lat zdziczenie

Abonament będzie zależał od marki. Dla firm stawki zaczynają się od 650 zł, a dla klientów indywidualnych od 800 zł (plus stawka za kilometr, też zależna od modelu i typu samochodu). Do tego dochodzą koszty paliwa, bo firma oferować będzie pełny pakiet usług: ubezpieczenie, serwis i wymianę opon.

Twórcy Carsmile posługują się przykładem rodziny, w której obydwoje partnerzy zarabiają średnią krajową, czyli łącznie mają ok. 10 tys. PLN brutto. Według nich taka para będzie mogła kupić sobie Opla Corsę w kredycie 50 tys. zł na pięć lat. Ich dodatkowe koszty miesięczne to: 250 zł ubezpieczenia, 100 zł za serwis i 30 zł za opony. W Carsmile będą mogli dokonać subskrypcji Opla Astry, Nissana Qashqai lub Skody Octavii. Całkowite koszty wynajmu wyniosą ich 1100 zł miesięcznie abonamentu i 26 gr za każdy przejechany kilometr.

Brzmi znajomo? Jest to bowiem podobne rozwiązanie do leasingu. A opcja ta dla klientów indywidualnych nie jest już czymś wziętym z księżyca. Dlaczego więc ktoś decydujący się na wynajem samochodu miałby wybrać Carsmile?

- Jesteśmy w stanie wynegocjować lepsze ceny niż indywidualny konsument. Poza tym zapewniamy opiekę serwisową i ubezpieczeniową. Tutaj też mamy lepszą pozycję niż pojedynczy klient – zapewniają Domański i Knitter.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(70)
Karol
5 lata temu
Ja polecam też sprawdzić sobie ofertę Master1. Oni też mają auta na abonament, tylko używane, więc może być trochę taniej. Tym bardziej, że to są raczej pewne fury, bo po leasingach, więc serwisowane w ASO i z pełną historią serwisową do wglądu dla kupującego. Fajne jest też to, że mają spory wybór wielu marek.
Johny
5 lata temu
Jak szuka auta w abonamencie to polecam też sprawdzić ofertę Master1. Oni mają auta używane, więc może być trochę taniej i duży wybór samochodów w każdym segmencie.
Wyliczony
6 lat temu
Widzę, że połowa nie ma pojęcia o czym pisze. Mam już jedno auto w leaseplan na wynajem, ale widze ze ta oferta wyglada lepiej policzmy to: Biore Astre na 36 msc. tam jest chyba cena 1100 i 23 gr z kilometr Jeżdże 1000 km miesięcznie więc 230 zł Astra mnie kosztuje 1330 zł. Z tego co wyczytałem jest ubezpieczenie serwis opony. Przez 3 lata spłacam 48 tys. i nic nie mam Kupuje Astre za 85 000zł Dodatkowo płace: 3 000 zł OC/AC x 3 lata= 9 tys. Opony jeden komplet 1200 zł; I serisy w ASO 600 zł rocznie czyli 1500 zł Sumuje 9000+1200+1800= 12 tys. Po 3 latach auto traci na wartości około 40% (jak jest w dobrym stanie) jak dzwon to masakra... Więc 85 000zł *40%= 34 tys- to tez tak jakby zaplacilem Suma 12tys + 34 tys= 46 tys Różnica jak widać to 2 tys zł. I się o nic nie martwie. Moim zdaniem spoko!
Policzmy to
6 lat temu
1100zł abonament + 520zł za 2000km w miesiącu = 1620zł / m-c, czyli 19440zł rocznie. Tyle oddaje się firmie, a do tego jeszcze trzeba dodać 700zł za paliwo, co daje rocznie 8400zł. Kupując nowe auto ponosi się koszt przeglądów - ok. 1000zł rocznie, ubezpieczenia - ok. 1500zł rocznie, wymiana opon - ok. 200zł rocznie, zakup opon zimowych (kpl. na 4-5 lat) - ok. 1200zł, co daje 300zł rocznie. W rezultacie nasze koszty roczne to 3500zł. Różnica 16 tys zł rocznie, która ma niby pokryć utratę wartości samochodu - przez okres 5 lat urasta do kwoty 80 tys. zł. Cóż - czysty zysk dla firmy. Inna sprawa, jeśli nie mam 50 tys. na samochód, to nie kupuję samochodu za 50 tys. tylko szukam używanego za 10-20 tys. zł. A także nie mam obowiązku go serwisować drogim autoryzowanym serwisie.
Tiguaan
6 lat temu
Ciekawy pomysł.
...
Następna strona