Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Darmowe zwroty rozruszały branżę kurierską. Pomogły przymierzalnie w punktach odbioru paczek

5
Podziel się:

Polacy chętnie korzystają z możliwości darmowych zwrotów.

DPD właśnie wprowadziło przymierzalnie umiejscowione w punktach odbioru i nadania paczek.
DPD właśnie wprowadziło przymierzalnie umiejscowione w punktach odbioru i nadania paczek. (Artur Szczepanski/REPORTER)

Polacy coraz częściej kupują w internecie. Nie mają również problemu ze zwrotami. Z roku na rok usługa darmowego odesłania towaru się rozwija. Zyskują na tym firmy kurierskie i wprowadzają nowe rozwiązania.

Jeszcze dwa lata temu polscy klienci e-sklepów odesłali 4 proc. zakupionych towarów. W całym ubiegłym roku zwrotów było już 7 proc. – wynika z badań Barometr E-shopper przytaczanych przez "Rzeczpospolitą". Dziennik pisze wręcz o początkach boomu.

Polacy chętnie korzystają z możliwości darmowych zwrotów. Dla porównania - średnia europejska to 5 proc. Korzystają na tym zarówno firmy kurierskie, ale też Poczta Polska, która w tym celu uruchomiła specjalną usługę e-zwroty.

Z kolei francuska firma branży logistycznej DPD właśnie wprowadziła w ramach pilotażu przymierzalnie umiejscowione w punktach odbioru i nadania paczek. Klient odbierając przesyłkę, może na miejscu sprawdzić, czy towar mu odpowiada i w razie potrzeby z miejsca odesłać – pisze "Rz".

W Polsce działają takie przymierzalnie w 4 miastach: Warszawie, Gdańsku Wrocławiu i Katowicach. Jak zauważa na łamach dziennika prezes DPD Rafał Nawłoka, z każdym miesiącem rośnie liczba zwrotów średnio o około 50 proc.

Eksperymentalny projekt, jeśli się sprawdzi, ma się stać standardem w firmie. Poza tym, że ułatwia klientom natychmiastowe odesłanie zamówionego towaru, ma być rozwiązaniem dla firm, które narzekają na paczki, które zamawiane są przez pracowników do biurowców.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
Norm
6 lat temu
Kurier to jest taka praca, ze ma mi przyniesc paczke do moich lapek wlasnych. Do moich lapek. Fizycznie. Wszelkie zostawianie "na recepcji" w firmie, "na ochronie" w osiedlu itd. NIE JEST DORECZENIEM PRZESYLKI, ZADNEJ PRZESYLKI. Kurier, jak sama nazwa wskazuje, ma taka prace. Z reki do reki. I iob ego mat, ma psi, po prostu psi obowiazek tak dlugo sie starac ta przesylke doreczyc, az ja ja otrzymam. I tak samo. jak wysle. Bo po to jest kurier, ze jak pisze "Pan X do Pana Y", to kurier ma to Panu Y DORECZYC. Ktora czesc slowa "doreczyc" jest dla kurierow niezrozumiala?
Ivv
6 lat temu
Weź wolne w pracy, bo jaśnie Pan kurier może cię nawiedzić, kiedy on chce, a nie kiedy ty. Pralkę kupiłam w EuroAGD, bo jaśnie kurierzy z Media Markt też żądają wzięcia wolnego dnia, by dobrze się psychicznie przygotować na ich przyjazd.
Rach
6 lat temu
DPD ma do perfekcji opracowany system reklamacji niedoręczonych przesyłek przez kuriera. Po prostu nie ma z kim rozmawiać. Ty kliencie jesteś uświadamiany na każdym kroku, że jesteś nikim a kurier może wszystko.
olo_58
6 lat temu
i można pożyć "po pańsku?" można!, kreacja sylwestrowa, (wstyd jak wyskoczy metka!) biżuteria itp....na bogato! potem się zwróci i poskowyczy kiedy nie chcą przyjąć!
ZzM
6 lat temu
Z powodu bałaganu w miarach, zrezygnowałem z zakupów odzieży. Co z tego, że towar można wymienić. Kupiłem żonie cztery pary spodni w różnych kolorach.. Wszystkie miały etykiety z tym samym rozmiarem, a znacząco różniły się wymiarami. Produkty na stronach sklepów w rzeczywistości mają znacząco inne kolory. Podobny chaos panuje w sprzedaży butów. Mieszkam koło Warszawy. Na zakupy idziemy do stacjonarnych sklepów. Wszystko można obejrzeć i przymierzyć. Polecam, naprawdę się opłaca.