Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kekemeke poczeka z uzyskaniem rentowności, stawia na docelowo globalny zasięg

0
Podziel się:
Kekemeke poczeka z uzyskaniem rentowności, stawia na docelowo globalny zasięg

Sellupp - operator mobilnej aplikacji marketingowej Kekemeke opartej o programy lojalnościowe - zakłada dynamiczny rozwój w Polsce, a po zbliżeniu się do ok. 1,5 tys. obsługiwanych punktów chce wyjść na region, a docelowo stać się biznesem globalnym, poinformował ISBnews założyciel i prezes Tomasz Bucholc.

"Mamy obecnie 470 miejsc, dla których obsługujemy program lojalnościowy. Rozmawiamy zarówno z pojedynczymi lokalami, jak i sieciami. Kiedy osiągniemy 1-1,5 tys. miejsc w Polsce, zakładamy wyjście poza granice kraju. Pierwszym kierunkiem byłby region południowo-wschodni. Mogłoby się to wiązać z kolejną rundą finansowania, w zależności od potrzeb" - powiedział ISBnews Bucholc.

W spółkę zainwestowały dotychczas cztery fundusze: Protos, Hedgehog, Point Nine Capital oraz Inovo.

"Przychody generujemy poprzez system abonamentowy SaaS. Nie jesteśmy jeszcze rentowni, choć moglibyśmy, ale na obecnym etapie chodzi przede wszystkim o szybki wzrost. Jeśli jest szansa, żeby mieć 10-razy większą skalę, to nie ma sensu dążyć do zyskowności. Tym bardziej, że docelowo chcemy być globalną firmą, zwłaszcza, że nie mamy odpowiednika na świecie" - wskazał szef Kekemeke.

Obecnie aplikacja ma 95 tys. aktywnych użytkowników. "To tylko wzrost organiczny, teraz musimy zainwestować w dalszy wzrost bazy. Szykujemy się również, żeby mieć system IT do sprawnego wdrażania (onboarding) w dużych sieciach" - zaznaczył Bucholc.

Jak podała spółka, dotychczas użytkownicy Kekemeke, zbierając 1,1 mln pieczątek, wydali 18 mln zł, a wartość prezentów, jakie uzyskali wyniosła 1,315 mln zł. Aplikacja obsługuje obecnie branże horeca, usługi, beauty i rozrywkę. Aż 60% użytkowników korzysta z aplikacji przy nabywaniu lunchy. Obok pojedynczych lokali, Kekemeke obsługuje sieci Sodexo, 1minute, Warka, Kakadu.

Kekemeke przeprowadziło ponadto badanie "Lojalność konsumencka 3.0". Według badań, Polacy są najbardziej lojalni usługom z branży gastronomicznej. Ponad połowa respondentów wskazuje restauracje i bary (60,5%) oraz kawiarnie (9,6%) jako miejsca, którym są najbardziej lojalni. Usługom fryzjerskim wiernych jest 24,8% badanych, a kosmetycznym tylko 3,2%. Pozostałe 2% osób wskazuje m.in. usługi samochodowe, takie jak stacje benzynowe czy myjnie. Lojalność konsumentów idzie w parze z polecaniem ulubionych usług - prawie 90% respondentów wskazało usługi branży gastronomicznej jako te najczęściej polecane znajomym. Restauracje i bary najczęściej rekomenduje 80,9% osób, a kawiarnie 9,5%. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI w okresie 17-24 lutego 2016 roku na próbie 2 920 ankietowanych.

Sebastian Gawłowski

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)