Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wprowadzenie systemu CEPIK.2.0. Posłowie chcą przesunąć termin

0
Podziel się:

Przesunięcie terminu związane jest z niedostatecznym przygotowaniem użytkowników systemu m.in. w starostwach, które zajmują się rejestracja pojazdów i wydawaniem praw jazdy.

Wprowadzenie systemu CEPIK.2.0. Posłowie chcą przesunąć termin
(Gudellaphoto - Fotolia.com)

Przesunięcie - z 4 stycznia 2016 r. na 1 stycznia 2017 r. - terminu wdrożenia zmodernizowanego systemu (CEPiK2.0), który gromadzi dane dotyczące kierowców i pojazdów przewiduje projekt zmian w Prawie o ruchu drogowym, nad którym w środę prace rozpoczął Sejm.

Wszystkie kluby opowiedziały się za skierowaniem projektu do sejmowej komisji administracji i spraw wewnętrznych.

Celem planowanych zmian jest modernizacja centralnej ewidencji pojazdów (CEP), centralnej ewidencji kierowców (CEK), a także budowa centralnej ewidencji posiadaczy kart parkingowych (CEPKP). Nowe przepisy mają pozwolić na udoskonalenie danych gromadzonych w tych rejestrach oraz na uruchomienie nowych e-usług.

Zmiany dotyczą 380 powiatów, ponad 4 tys. stacji kontroli pojazdów oraz ponad 7 tys. ośrodków szkolenia kierowców. Jak podkreślono w uzasadnieniu projektu noweli przesunięcie terminu związane jest z niedostatecznym przygotowaniem użytkowników systemu m.in. w starostwach, które zajmują się rejestracja pojazdów i wydawaniem praw jazdy. O zmianę terminu apelował m.in. Związek Powiatów Polskich a także dostawcy oprogramowania oraz odbiorcy usług.

Jak powiedział w środę w Sejmie przedstawiciel wnioskodawców Arkadiusz Czartoryski (PiS) samorządy w ostatnich miesiącach zgłaszały szereg zastrzeżeń. - Grozi nam chaos informatyczny. Może nastąpić paraliż urzędów powiatowych. Zmiana pozwoli przetestować system i przeprowadzić szkolenia - mówił Czartoryski.

Podczas dyskusji projekt poparli przedstawiciele wszystkich klubów oraz wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Tomasz Zdzikot. Jak powiedział przesunięcie o roku terminu jest konieczne ponieważ CEPIK2.0. nie jest przygotowany.

W ramach tego systemu gromadzone mają być informacje dotyczące np.: badań technicznych pojazdów (zakłada się gromadzenie informacji o wszystkich wykonywanych badaniach technicznych: zakończonych wynikiem pozytywnym i negatywnym, ukończonych i nieukończonych, pojazdów zarejestrowanych i niezarejestrowanych) i zdarzeń ubezpieczeniowych (przewidziano gromadzenie informacji o szkodach, klasyfikujących pojazd do dodatkowego badania technicznego, zgłaszanych w ramach ubezpieczenia obowiązkowego (OC) i nieobowiązkowego (AC).

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)