Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polski konsument się starzeje

0
Podziel się:

Bogaci polscy emeryci już wkrótce staną się obiektem zainteresowania speców od marketingu.

Polski konsument się starzeje
(PAP/Radek Pietruszka)

Emeryci to duża i najszybciej rosnąca grupa konsumentów o rosnących możliwościach.

Polskie społeczeństwo się starzeje - najszybciej rośnie grupa 65+ (osoby powyżej 65. roku życia). Według prognozy demograficznej GUS w 2010 roku ponad 42 proc.Polaków to będą osoby w wieku powyżej 45. roku życia, a w 2025 roku już połowa społeczeństwa będzie w tym wieku.

Jak zauważają autorzy analizy firmy badawczej Inquiry te dane rzutują na obraz polskiego konsumenta, który 15 marca obchodzi swoje święto - Dzień Konsumenta.

W stereotypach zakodowany jest obraz emeryta, który kupuje niewiele i wybiera najtańsze produkty, zatem nie jest odpowiednim celem dla działań marketingowych. Zdaniem analityków Inquiry ten obraz ma coraz mniej wspólnego z rzeczywistością.

Emeryci nie są biedni - gospodarstwa domowe emerytów dysponowały w 2006 roku kwotą 60 mld zł. Notują więc większy dochód na osobę niż gospodarstwa pracowników, nie mówiąc o rolnikach, rencistach czy bezrobotnych. Dochody emerytów ustępują tylko grupie gospodarstw domowych osób pracujących na własny rachunek.

- _ O ile starsi emeryci częściowo pasują do rozpowszechnionego obrazu, to trzeba zwrócić uwagę, że sytuacja zaczęła się radykalnie zmieniać. Co więcej, jesteśmy w stanie przewidzieć, jaka za kilka lat będzie grupa starszych konsumentów - _ podkreślają autorzy opracowania _ Jaki jest polski konsument. _ * *

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)