Prawa do 5 mln akcji Seleny FM spadły na otwarciu w pierwszym dniu notowań o 3,9 proc., do 31,70 złotych.
Spółka w niedawnej ofercie sprzedała wszystkie oferowane akcje. Cena emisyjna wyniosła 33 zł za sztukę, co oznacza, że z emisji Selena FM pozyskała 165 mln zł brutto.
Do inwestorów indywidualnych trafiło 750 tys. akcji serii C, a do instytucji 4,25 mln akcji.
Środki z emisji posłużą firmie na sfinansowanie planu inwestycyjnego, który zakłada wydanie 100-140 mln zł na przejęcia w latach 2008-2009.
Spółka chce także zwiększać moce produkcyjne, poprzez budowę i rozbudowę zakładów w Polsce, Rosji, Chinach, USA i Brazylii. Na ten cel spółka zamierza przeznaczyć 86-94 mln zł, natomiast na rozwój sieci sprzedaży: 30-40 mln zł. Kolejne 1-2 mln zł zostanie wydane na rozwój i unowocześnienie infrastruktury informatycznej.
Selena FM to spółka kierująca działalnością grupy Selena, holdingu firm zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej.
Grupa Selena oferuje swoje wyroby w ponad 50 krajach świata. Obecnie Selena jest czwartym co do wielkości producentem piany poliuretanowej na świecie i chce do roku 2010 osiągnąć w tym segmencie pozycję światowego lidera.
W 2007 roku Selena FM miała 496 mln zł skonsolidowanych przychodów, 45,6 mln zł EBIT oraz 34 mln zł zysku netto.