Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Inspekcja Handlowa wytyka błędy e-sklepom

0
Podziel się:

Na 126 skontrolowanych na zlecenie UOKiK sklepów aż 89 naruszało przepisy.

Inspekcja Handlowa wytyka błędy e-sklepom
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Inspekcja Handlowa na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolowała sklepy internetowe. Na 126 sklepów aż 89 działa nieprawidłowo - pisze _ Gazeta Wyborcza _.

Jak wynika z badań, wiele e-sklepów, stosując różne sztuczki, uchyla się od odpowiedzialności i dezinformuje swoich klientów. Aż 62% badanych sklepów nie spełnia ustawowych obowiązków informacyjnych o pełnych kosztach towaru, terminie i sposobie dostawy czy o miejscu i sposobie reklamacji.

W regulaminach niektórych e-sklepów firmy przyznają sobie uprawnienia, na które nie zezwala prawo handlowe - podaje _ Gazeta _. Jeden z e-handlowców przy wymianie towaru bezprawnie zażądał od swojego klienta 100 zł za brak oryginalnego opakowania. Innymi naruszeniami prawa konsumenta są zawarte w regulaminach informacje typu _ Zwrotów nie przyjmujemy _, _ Zwracana kwota zostanie pomniejszona o odstępne _ czy _ Gwarantujemy wymianę towarów wadliwych na towar wolny od wad pod warunkiem zgłoszenia uszkodzenia w terminie pięciu dni roboczych _, choć zgodnie z prawem klient ma na to dwa lata.

_ - Rosnący popyt i szybko przybywający nowi klienci mogą demoralizować niektórych sprzedawców. Wtedy reputacja staje się nieważna - _ mówi _ Gazecie Wyborczej _ Piotr Jarosz, szef serwisu Sklepy24.pl _ - Problem w tym, że dziś e-sklepy koncentrują się raczej na zdobywaniu ciągle nowych klientów niż na utrzymaniu lojalności dotychczasowych. Dlatego od podnoszenia jakości usług ważniejsza jest dla nich dobra widoczność w Google i w porównywarkach cen. _

| Prawa e- klienta |
| --- |
| Podstawowym prawem e-konsumenta jest możliwość odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, wysyłając stosowane oświadczenie na piśmie do 10 dni od daty wysłania przez sprzedawcę towaru. Nikt nie może żądać zapłaty za wycofanie się z umowy (odstępnego), takie żądanie jest bezprawne i nawet jeśli zostało zapisane w umowie (np. regulaminie sklepu), jest nieważne. Jeżeli jednak nie zostało inaczej ustalone ze sprzedawcą, nie można odstąpić od umowy w przypadku: * - usługi rozpoczętej za zgodą e-klienta przed upływem 10 dni; * - zakupu kaset video i audio, płyt CD (czyli wszystkich nagrań audiowizualnych), programów komputerowych, jeżeli otworzyłeś opakowanie; * - produktu lub usługi, jeżeli została ona wykonana według indywidualnego zamówienia; * - produktu, który ulega szybkiemu zepsuciu, * - prenumeraty prasy; * - usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych. |

ZOBACZ TAKŻE:

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)