Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Biedronka poddaje się w walce z Lidlem? Coraz mniej wydaje na reklamę

66
Podziel się:

Lidl i Biedronka, największe sieci dyskontowe, wyraźnie zmniejszyły wydatki na reklamę. Pokazały to najnowsze dane Instytutu Monitorowania Mediów o wydatkach reklamowych w branży handlowej.

Biedronka dopiero piąta pod względem wydatków na reklamy
Biedronka dopiero piąta pod względem wydatków na reklamy (EAST NEWS)

W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami agresywnych kampanii reklamowych Lidla i Biedronki. Ich celem była zmiana zwyczajów zakupowych Polaków po wejściu w życie zakazu handlu w niedziele. W lipcu sytuacja się zmieniła.

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych to właśnie branża handlowa przeznacza największy budżet na promocję.

W lipcu wydatki tej branży wyniosły ponad 231 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta w tym miesiącu zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 227 mln zł.

**Najwięcej wydaje Lidl. Biedronka odpuściła **

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w lipcu przeznaczył ponad 33,5 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. To jednak niewiele w porównaniu z tym, ile Lidl przeznaczył na ten sam cel w czerwcu - wówczas jego wydatki wyniosły ok. 55 mln zł.

Biedronka także zmniejszyła w lipcu wydatki reklamowe i to tak bardzo, że w rankingu IMM spadła z trzeciego miejsca na piąte. Jeszcze w czerwcu Biedronka wydała na reklamy w mediach tradycyjnych ok. 29 mln zł, a w lipcu już tylko niecałe 15 mln zł.

*ZOBACZ: * *Po Lidlu i Carrefourze Karta Dużej Rodziny w Biedronce? Rząd puka do drzwi królowej dyskontów *

Sieć należąca do Jeronimo Martins tak bardzo zmniejszyła w lipcu wydatki, że w rankingu najwięcej wydających na reklamy sieci handlowych znalazła się za trzema sieciami handlującymi elektroniką. Miejsca od drugiego do czwartego zajęły - kolejno - Media Expert, Euro RTV AGD i Neonet.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(66)
prawda dla na...
6 lat temu
Tylko Polskie sklepy - tylko polski towar ale towar dobry oczywiście. Nie popieram biedronki , nie popieram Lidla, nie popieral Kauflanda, Carefoura też nie popieram , nie popieram Macro ani Micro ani też innej sieci obcej ale co do reklamy - dobre rzeczy nie wymagają reklamy - ale barachło i dziadostwo - reklamy wymaga zawsze!!!!!!!!!!!!!!!!1
tulej
6 lat temu
Oj tak, pamiętam reklamę ME razem z Lisowską.
rogo
6 lat temu
Mistrzem w reklamie jest media experti i jak widać dobrz ena tym wychodzą. Biedra wziełaby przykład i Lidla rozłożyła na łopatki.
Romek
6 lat temu
A może chodzi o to, że Biedronka chce zaoszczędzić na reklamach po to, by konsumenci kupowali jeszcze taniej 😀
Iwona
6 lat temu
Bo Biedronka nie musi się reklamować, każdy wie że Biedronka to jest TO
...
Następna strona