Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ipsos: 60% uczestników Google Internetowe Rewolucje poprawiło wyniki biznesowe

0
Podziel się:

Niemal 60% uczestników projektu Google Internetowe Rewolucje dzięki uczestnictwie w projekcie poprawiło swoje wyniki biznesowe, takie jak zwiększenie liczby klientów, wzrost sprzedaży, a także zysków, wynika z badania Ipsos. 

Ipsos: 60% uczestników Google Internetowe Rewolucje poprawiło wyniki biznesowe

"Jedynie co 10 firma w Polsce oferuje produkty w internecie, a tylko 3,9% wykorzystuje sieć do sprzedaży międzynarodowej. Jest więc ogromy potencjał do wykorzystania internetu do wypromowania polskich produktów i usług. Główne bariery dla przedsiębiorców to brak wystarczającej wiedzy i umiejętności o narzędziach internetowych, brak czasu, nieznajomość realnego kosztu, czy obawy o bezpieczeństwo. Naszych 30 doradców na terenie Polski przeszkoliło 20 tys. w ramach indywidualnego plan rozwoju w internecie i 3 miesięcy wsparcia" - powiedział Łukasz Pietrzak z Google Polska na spotkaniu z dziennikarzami.

Jak wskazują wyniki badania Ipsos, przeprowadzonego wśród uczestników projektu Google Internetowe Rewolucje, zmiany w zastosowaniu narzędzi internetowych w firmach przynoszą wymierne korzyści i są niezbędne - w wyniku szkolenia zostały wprowadzone w aż 83% z nich. Dzięki wdrożeniu narzędzi online, 59% ankietowanych poprawiło swoje wyniki biznesowe, takie jak zwiększenie liczby klientów, wzrost sprzedaży, a także zysków. Ponadto w małych i średnich przedsiębiorstwach nadal obecnych jest wiele barier, które utrudniają im budowanie przewagi konkurencyjnej. Tymczasem główną motywacją właścicieli firm do skorzystania ze spotkań z doradcami programu jest właśnie rozwój prowadzonego biznesu (97%) oraz wzmocnienie swoich kompetencji i zdobycie nowych (60%), podał Google.

Aż 83% badanych po wzięciu udziału w projekcie zaczęło w bardziej aktywny sposób wykorzystywać narzędzia internetowe. Z kolei 38% firm zaczęło stosować analitykę internetową niezbędną do zdobycia większej ilości informacji o swoich obecnych, jak i potencjalnych klientach. 32% ankietowanych rozpoczęło lub usprawniło sprzedaż swoich produktów czy usług online. 28% zaczęło także inwestować w promocję w sieci, a prawie ćwierć z nich stworzyło bloga lub aktywniej prowadzi już istniejącego.

Badanie wskazuje, że 59% właścicieli firm, które wzięły udział w projekcie, poprawiło swoje wyniki biznesowe, takie jak pozyskanie kolejnych klientów czy zwiększenie obrotów. 68% firm zauważyło wzrost wejść na ich strony internetowe, a w 61% z nich zwiększyła się liczba interakcji w mediach społecznościowych. Co ważne, 55% przedsiębiorstw zyskało nowych klientów, 41% firm zanotowało wzrost zysków czy obrotów, a 40% zwiększyło sprzedaż lub liczbę rezerwacji swoich usług. Warto również podkreślić, że 34% przedsiębiorstw osiągnęło założone cele w odniesieniu do konwersji, natomiast 23% zanotowało więcej wizyt w swoim sklepie internetowym. W co ósmej firmie zatrudniono też nowych pracowników, a 74% przedsiębiorców przyznało, że nastąpiło to głównie dzięki udziałowi w projekcie. Wzmocnienie umiejętności cyfrowych przyniosło też długofalowe skutki w odniesieniu do poczucia pewności względem ich przyszłości zawodowej oraz przyszłości firmy (55%).

Internetowe Rewolucje to projekt skierowany głównie do firm z sektora MŚP, którego celem jest podniesienie poziomu umiejętności cyfrowych i wsparcie przedsiębiorców w wykorzystaniu możliwości, jakie daje internet w prowadzeniu działalności gospodarczej, rozwoju firmy i eksporcie. W badaniu Ipsos wzięło udział 2282 przedstawicieli firm uczestniczących w projekcie.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)