Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Hubert : Orzechowski
|

Carrefour wchodzi w alians z Media Markt. Elektronika w hipermarkecie

1
Podziel się:

Carrefour Polska i Media Markt podpisały porozumienie o współpracy. Wewnątrz hipermarketów francuskiej sieci będą punkty handlowe sklepów z elektroniką.

Działy RTV/AGD w hipermarketach to obecnie przeżytek
Działy RTV/AGD w hipermarketach to obecnie przeżytek (Grzegorz Banaszak/REPORTER/EAST NEWS)

Carrefour Polska i Media Markt podpisały porozumienie o współpracy. Wewnątrz hipermarketów francuskiej sieci będą punkty handlowe sklepów z elektroniką.

Pierwszy punkt takiej współpracy już działa. Media Markt otworzyło swój punkt w Carrefourze położonym w warszawskim centrum handlowym Warszawa Wileńska. To koncept „sklepu w sklepie” – informują Wiadomoscihandlowe.pl.

Punkt Media Marktu ma ok. 800 m2 powierzchni i zajmuje dawny dział RTV/AGD prowadzony dotychczas przez Carrefoura. W sklepie Media Markt znajduje się stoisko serwisowe oraz punkt odbioru zamówień internetowych.

Zobacz także: Carrefour nagrodzony za kampanię z Napoleonem

Carrefour współpracą z Media Markt rozwiązuje kilka swoich problemów. Przede wszystkim, działy RTV AGD w hipermarketach to przeżytek. Polacy przerzucają się na zakupy potrzebnego im sprzętu w sieci. Sięgnięcie po Media Markt może dać im nowy impuls. To doświadczony gracz na rynku i fakt jego współpracy z Francuzami na pewno nie umknął uwadze konsumentów.

Poza tym umowa przewiduje, że Media Markt za swoje miejsce będzie płacić czynsz. To dodatkowa korzyść dla Francuzów. Media Markt natomiast będzie mógł zwiększyć swój udział w rynku stosunkowo małym kosztem.

To nie pierwszy raz, gdy Carrefour eksperymentuje z jakimś konceptem. W 2011 r. na terenie jego sklepu w warszawskim centrum handlowym Arkadia ulokował się McDonald's. Restauracja zakończyła działalność pięć lat później, kiedy wygasła umowa najmu.

Nie tylko Carrefour, ale inne wielkie sieci muszą w najbliższym czasie zmierzyć się z problemem funkcjonowania hipermarketów. W dobie zakupów internetowych potężna powierzhcnia i związen z nią koszty eksploatacji to tylko jeden z ich problemów.

Carrefour w Polsce ma 900 sklepów w różnych formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych. Sieć prowadzi też własny sklep internetowy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(1)
klient
5 lata temu
kiedy siec "udostępnią' powierzchnie to znak ze ma problemy finansowe, zamiast ja zagospodarować na inne rzeczy np chemie i spożywkę, odstępuje ja za "pewny grosz" innym