Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Kalus
|

Polska przegrała w Brukseli. "Brak strategii i celów"

451
Podziel się:

„Polska przyjechała do Brukseli, żeby "dumnie" przegrać sprawę transportowców” – pisze dziennikarka RMF FM, która ujawnia kulisy przegranej batalii ws. transportu.

Polska przegrała w Brukseli. "Brak strategii i celów"
(Beata Zawrzel/REPORTER)

Polska przegrała bój o pracowników delegowanych. Negocjatorzy nie uwzględnili polskich roszczeń. Reforma wejdzie w życie drugiej połowie 2020 roku. „Polska przyjechała do Brukseli, żeby "dumnie" przegrać sprawę transportowców” – pisze dziennikarka RMF FM, która ujawnia kulisy przegranej batalii ws. transportu.

Polska w sprawie transportu nie miała strategii, nie określiła celów – pisze w swojej relacji z Brukseli Katarzyna Szymańska-Borginion. Jedynym stanowiskiem, jakie od pewnego czasu prezentowały polskie władze, był fundamentalny sprzeciw wobec objęcia delegowaniem transportu. „Warszawa bardzo usztywniła swoje stanowisko latem tego roku - twierdzą rozmówcy dziennikarki. - Polskie stanowisko przestało być stanowiskiem negocjacyjnym, a stało się sztywnym deklamowaniem kilku punktów instrukcji z kartki_ . _

W rezultacie koalicja krajów, która liczyła 18 państw szybko się wykruszyła.

Polska nie prowadziła „półprywatnych” rozmów i nie szukała kompromisu, a to – jak piszę korespondentka – właśnie poprzez pracę „w cieniu” i lobbing ucierają się stanowiska w Brukseli.

Zamiast tego Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury jak mantrę powtarzał, że „nie możemy zaakceptować”, „nie możemy poprzeć”, „Polska sprzeciwia się”.

Dziennikarka RMF FM podkreśla, że do porażki przyczyniła się także polityka kadrowa. W najbardziej gorącym czasie negocjacji wymieniono osoby bezpośrednio odpowiedzialne za zajmowanie się sprawą transportu. W ramach likwidacji stanowisk wiceministrów posadę straciła Justyna Skrzydło. „Była to kompetentna osoba, świetnie znająca język angielski” – powiedział rozmówca dziennikarki.

Nie przedłużono kontraktu ekspertce w polskim przedstawicielstwie przy Unii, która od kilku lat pilotowała sprawę. Była bardzo ceniona m.in. przez branżę transportowców. Trudno zrozumieć tak małą dbałość o kadry w tak newralgicznym momencie – uważa korespondentka.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz także: Zobacz także: 500+ w Europie. Zobacz, ile pieniędzy dostają dzieci w innych krajach
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(451)
milog
5 lata temu
biedni transportowcy okradaja kierowców z czego tylko mogą płacą najniższą krajową doliczaja do zarobków diety służbowe za które kierowca musi sie wyżywić w kraju w którym przebywa a wszyskim opowiadaja jakie to wielkie zarobki maja kierowcy BRAWO UNIA tak trzeba robic z tymi złodziejami
Że tak spytam...
5 lata temu
Może to celowe działanie na zamówienie?
lech
5 lata temu
PISOWCY w UNII przegrywaja i beda przegrywac wszystko
twow
5 lata temu
kompetentną zwolniono żeby zrobić miejsce dla niedorozwiniętego bachora któregoś z pisu
POLAK
5 lata temu
DONOSICIELE NAS SPRZEDALI...
...
Następna strona