Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Marlena Kostyńska
|
aktualizacja

Podanie o przyjęcie do pracy - wzór

3
Podziel się:

Podanie o przyjęcie do pracy nie jest ani CV, ani listem motywacyjnym. Podanie o przyjęcie do pracy przekazujemy pracodawcy, gdy ten nie prowadzi rekrutacji. CV i list motywacyjny są natomiast odpowiedziami na konkretną ofertę pracy.

Jak dobrze napisać podanie o przyjęcie do pracy?
Jak dobrze napisać podanie o przyjęcie do pracy? (Pixabay.com)

Wiele osób mylnie uważa, że podanie o przyjęcie do pracy jest tym samym co list motywacyjny. Nic bardziej błędnego. CV, a także list motywacyjny składamy do pracodawcy w odpowiedzi na konkretną ofertę.

Podanie o przyjęcie do pracy jest dokumentem, który ma pokazać, że jesteśmy zainteresowani pracą w konkretnej firmie, gdy ta nie prowadzi akurat rekrutacji.

W podaniu o zatrudnienie trzeba przede wszystkim uzasadnić, dlaczego kandydat chce pracować w tej konkretnej firmie i dlaczego warto z nim współpracować. To zasadnicza różnica w stosunku do np. listu motywacyjnego, w którym odpowiadamy na konkretne wymagania.

Po co pisze się podanie o przyjęcie do pracy? Po to, by pokazać swoją motywację i zrobić jak najlepsze wrażenie na przyszłym pracodawcy.

Kiedy warto napisać podanie o przyjęcie do pracy?

  • Gdy jesteś kandydatem do pracy, który nie ma doświadczenia i chcesz pokazać motywację.
  • Gdy starasz się o stanowisko, które jest wyjątkowo oblegane, a firma szuka na nie pracowników dość rzadko.
  • Gdy odbyłeś staż w konkretnej firmie, a ona nie prowadzi obecnie rekrutacji.
  • Jeśli chcesz pracować w wybranej firmie, ale ona nie prowadzi rekrutacji.

Jak napisać dobre podanie o pracę?

Musisz wiedzieć, że samo podanie o pracę nie da gwarancji, że przedstawiciel firmy, do której składasz podanie, się odezwie. Warto, wyróżnić się by być dobrze zapamiętanym:

  • data i miejscowość;
  • imię i nazwisko, adres oraz dane kontaktowe;
  • dane firmy, do której wysyłasz podanie;
  • treść podania z tytułem "Podanie o pracę";
  • podpis;
  • opcjonalnie: informacja o załącznikach (np. CV).

Co napisać w podaniu o pracę?

Na początku podania powinieneś napisać, na jakie stanowisko w firmie aplikujesz. Uzasadnij, dlaczego to ty powinieneś otrzymać to konkretne stanowisko. Warto wspomnieć o swoich umiejętnościach i zainteresowaniach. Co ważne, nie trzeba za bardzo się rozpisywać. Bo szczegóły przedstawia się w CV. Dobrze jeśli w podaniu o przyjęcie do pracy zawrzemy informację o dokumentach, które dołącza się do podania. Warto też wyrazić chęć opowiedzenia szerzej o swoich kompetencjach podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Podanie o pracę – wzór do pobrania

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(3)
Pogromca
2 lata temu
gdzie to pobrac omg!!!
Sowa1122
4 lata temu
Gdzie się to pobiera?
potrzebuję te...
4 lata temu
Gdzie się to pobiera lol