Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Wyroby studentów trafiają do sklepów sieci Żabka. To program "Kreatorzy Produktów"

15
Podziel się:

Na półkach sklepów sieci Żabka pojawił się nowy produkt. Jest nim "Deser z tapioki" autorstwa studentek – Jagody Herkt, Joanny Kotas i Pauliny Jarmuszki. Powstał w ramach projektu "Kreatorzy Produktów".

Wyroby studentów trafiają do sklepów sieci Żabka. To program "Kreatorzy Produktów"
(iStock.com)

Kariera dzięki pomysłowości

Projekt realizowany jest przez sieć Żabka należąca do funduszu CVC Capital Partners oraz Spółkę Celową Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Do tej pory uczestniczyli w nim studenci kilku polskich uczelni wyższych. Oprócz wspomnianego już Uniwersytetu Ekonomicznego były to: poznański Uniwersytet Przyrodniczy oraz Uniwersytet Zielonogórski. Inicjatywa łączy siły świata biznesu oraz nauki. Młodzi ludzie mają szansę stworzenia produktów, które następnie pojawią się na półkach sklepowych w całej Polsce. Ponadto zwycięzcy otrzymują również szansę odbycia stażu w centrali sieci sklepów Żabka.

Zdrowe i smaczne produkty

Będąca częścią zwycięskiego produktu tapioka jest produktem pozyskiwanym z manioku, popularnej rośliny jadalnej uprawianej w krajach tropikalnych (takich jak Nigeria czy Tajlandia). W Polsce występuje zwykle w postaci małych kulek wykorzystywanych jako dodatek do deserów, ale także w charakterze zamiennika ryżu albo rozmaitych kasz.

Tapioka posiada liczne właściwości prozdrowotne. Jest produktem lekkostrawnym o niskiej alergiczności. Nie zawiera również glutenu, dzięki czemu poleca się go osobom cierpiącym na celiakię. Mówią o tym autorki nagrodzonego "Deseru z tapioki":

– Desery zwykle kojarzą się z czymś niezdrowym, a tak wcale być nie musi. Chciałyśmy obalić ten mit i stworzyć produkt, który będzie połączeniem czegoś zdrowego, zawierającego wysokie wartości odżywcze oraz smacznego, a przy tym będzie wyglądał estetycznie. To, że nasz projekt wygrał, to dla nas już ogromne wyróżnienie. Jednak, wciąż nie możemy uwierzyć, że jest on dostępny w jednej z największych sieci w Polsce.

Studentki pracowały nad projektem przez kilka tygodni. Ich pomysł został uznany przez jury za innowacyjny przede wszystkim ze względu na recepturę. Tradycyjnie bowiem tapioka łączona jest z ekstraktem z kokosa, podczas gdy tu towarzyszy jej sok owocowy. "Deser z tapioki" zwyciężył ex aequo z projektem pt. "Bułka z wędzonką" autorstwa Magdaleny Buszewicz, Karoliny Bar i Agaty Czyż, czyli studentek kierunku Zarządzania i Inżynierii Produkcji Żywności Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Kolejna okazja na zdobycie bezcennych doświadczeń

"Kreatorzy Produktów" to projekt realizowany we współpracy ze studentami polskich uczelni od 2 lat. Komentuje Norbert Szczepaniak ze Spółki Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, czyli współorganizatora projektu komentuje:

– Udział w takim projekcie to bezcenne, niezwykle intensywne i rozwijające doświadczenie. Pozwala studentom na empiryczne zrozumienie biznesu, handlu i przemysłu spożywczego. Sukcesywne wdrażanie przez Żabkę kolejnych produktów autorstwa studenckich zespołów, jest dowodem wysokiej pożyteczności biznesowej modeli angażujących studentów w rozwój nowych produktów.

Zaznacza również, że:

– Kluczowym czynnikiem sukcesu jest właściwa synergia studenckiego potencjału, złożonego przede wszystkim z ciekawości, entuzjazmu i niekonwencjonalnego postrzegania rynku, z potencjałami biznesu i nauki dostarczanymi przez organizatorów. Odpowiednio sformułowany i zarządzany proces, uwzględniający właściwe motywowanie zespołów oraz specjalistyczne doradztwo, skutecznie uwalnia i ukierunkowuje pełnię możliwości studentów.

Z kolei Joanna Kasowska, Kierownik Działu Kontroli Jakości firmy Żabka dodaje:

– Jako lider segmentu convenience, chcemy dostarczać naszym konsumentom produkty nie tylko smaczne, wygodne i szybkie w obsłudze, ale również zdrowe. Poszukując nowych inspiracji sięgnęliśmy po pomysły naszych klientów, którymi są również studenci.

Przy okazji podkreśla:

– Tu każda ze stron wygrywa. Uczestnicy projektu zdobywają ogromną wiedzę w zakresie wprowadzania produktu – od pomysłu i przelania go na papier, poprzez opracowanie produktu, do przełożenia procesu wyrobu na linie technologiczne w realnych zakładach produkcyjnych. Żabka natomiast otrzymuje nowe spojrzenie na potrzeby klienta. A rezultaty tej współpracy, czyli połączenia nauki i biznesu, możemy już podziwiać na półkach sklepowych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera
KOMENTARZE
(15)
zniesmaczony
5 lata temu
Przecież żabka ponoć należy już do szarlatana rydza z Torunia. Przestałem tam cokolwiek kupować.
Wojek1506
5 lata temu
Żapka z Grzybkiem ,opłatki i winko mszalne będzie ?
Olo
5 lata temu
Baran tylko to kupi
NIE!
5 lata temu
ŻABKA = OLIGARCHA RYDZYK. NIGDY U NICH NIC NIE KUPIĘ!
lukas
5 lata temu
Widać że Towaroznawstwo na AE Poznań daje radę.