Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Aviva liczy na 0,5 mln użytkowników platformy MojaAviva w 2019 r. 

1
Podziel się:

Warszawa, 14.02.2019 (ISBnews) -  Aviva wdrożyła platformę online do zgłaszania szkód i roszczeń AC przez klientów w MojaAviva. Spółka liczy, że liczba klientów, którzy będą aktywnie korzystać z tej platformy wzrośnie do 500 tys. w tym roku wobec 330 tys. w ub. roku, poinformował prezes Aviva w Polsce Adam Uszpolewicz.  

Aviva liczy na 0,5 mln użytkowników platformy MojaAviva w 2019 r. 

W październiku ub.r. Aviva wprowadziła możliwość zgłaszania szkód i roszczeń w produktach ubezpieczeń na życie, zaś w styczniu tego roku platforma MojaAviva została wzbogacona o taką funkcjonalność w segmencie ubezpieczeń AC. MojaAviva jest kluczowym elementem strategii cyfryzacji Avivy w Polsce.

"Mamy 333 tys. osób, które aktywnie korzystały z platformy MojaAviva w ubiegłym roku. W samym grudniu do portalu zarejestrowało się ok. 100 tys. osób. Celów sobie nie stawiamy, aczkolwiek liczymy na to, że liczba użytkowników zwiększy sie do pół miliona w tym roku" - powiedział Uszpolewicz podczas konferencji prasowej.

MojaAviva umożliwia szybki dostęp do ubezpieczeń, inwestycji i kont emerytalnych przez internet z każdego urządzenia - komputera, tabletu lub smartfona.

Jak zaznaczył prezes, platforma do zgłaszania szkód i roszczeń ma na celu zmianę podejścia do likwidacji roszczeń życiowych i szkód komunikacyjnych (AC) na automatyczną likwidację. W przyszłości również kolejnych rodzajów ubezpieczeń, a także pracowniczych planów kapitałowych (PPK).

"Będziemy promowali PPK i uczestnik programu będzie miał dostęp do informacji na naszym portalu. Liczymy, że przedsiębiorcy będą promować nasz portal, bo będą widzieli przewagę w tym, że uczestniczy sami będą się obsługiwać, odciążając zasoby kadrowe firmy" - podkreślił prezes.

Poinformował również, że do końca tego roku Aviva w Polsce planuje rezygnację z papierowej dokumentacji.

"Rozważamy w tym roku wycofanie się z papierowych formularzy. Portal jest czynny 24 godziny na dobę. Przy pełnym pokryciu internetem naszego kraju wydaje się, że przyszedł czas, aby wyeliminować dokumenty papierowe" - powiedział.

Prezes wskazał, że branża ubezpieczeniowa ma przed sobą okres konsolidacji.

"Na polskim rynku mamy ok. 60 podmiotów ubezpieczeniowych. Ten rynek jest zatłoczony, przewidujemy konsolidację rynku, ze względu na technologię, która jest bardzo droga. To są ogromne pieniądze, które trzeba zainwestować i mali gracze będą musieli wyjść z rynku, bo bez technologii w zasadzie ubezpieczeń nie ma. Rynek się skurczy, a my będziemy jedną z tych firm, która będzie mogła na tym korzystać" - zaznaczył.

Wymienił, że 58 podmiotów ma strony www, a 46 ma portale klienckie, 29 oferuje funkcjonalności obsługowe. 1/3 portali oferuje możliwość zakupu produktu, a tylko 10 umożliwia zakup minimum 4 produktów. Tylko 22 portale umożliwiają zgłoszenie szkody.

"Rynek będzie się przesuwał w kierunku zgłaszania roszczeń przez internet, bo jest to wygodniejsze. MojaAviva to - według naszej wiedzy - jedyny portal na rynku, który łączy wszystkie ubezpieczenia i produkty grupy w jednym miejscu. Mamy w tej chwili 5 zakładek. Można odnowić polisę, zapłacić składkę, zgłosić roszczenie" - powiedział Uszpolewicz.

"Od kwietnia będziemy wprowadzać nową ścieżkę sprzedaży ubezpieczenia komunikacyjnego. To będzie ok. 30 kliknięć, co będzie trwało ok. 2 minuty. Szacujemy, że obecnie na rynku ok. 5% sprzedaży produktów majątkowych jest online, a w przypadku ubezpieczeń życiowych 1%" - wskazał prezes.

Grupa Aviva w Polsce (do 2009 r. jako Commercial Union) działa od 1992 roku. Aviva w Polsce jest częścią międzynarodowej Grupy Aviva - szóstej instytucji ubezpieczeniowej na świecie i pierwszej w Wielkiej Brytanii pod względem przychodów.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Katarzyna
5 lata temu
Korzystanie z kalkulatorów udostępnianych przez ubezpieczycieli jest dobrym rozwiązaniem, ale jeszcze lepiej używać porównywarek ubezpieczeń takich jak Ubea, aby szybko przekonać się, które towarzystwo zaproponuje najkorzystniejszą ofertę.