Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

20 firm z godłem "Firma Przyjazna Klientowi"

0
Podziel się:

Fundacja Obserwatorium Zarządzania wyróżnia w ten sposób firmy za wysoką jakość obsługi klientów.

Sebastian Christow
Sebastian Christow (PAP/ Radek Pietruszka)

Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w resorcie gospodarki Sebastian Christow podkreślił, że nagroda jest przyznawana od 7 lat. Zapewnił, że jego ministerstwo chce patronować temu przedsięwzięciu, by pokazywać dobre praktyki w biznesie.

Z badania Omnibus PBS, przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Obserwatorium Zarządzania wynika, że co piąty konsument z powodu złej jakości obsługi klienta decyduje się w ciągu roku na zmianę dostawcy lub rezygnuje z zakupu usługi czy produktu. Najczęściej - jak wyjaśniła ekspertka ds. badań fundacji Agata Gotowczyc - chodzi o niekompetencje lub nieuprzejmość pracowników firmy oraz brak indywidualnego podejścia do konsumenta.

Gotowczyc poinformowała, że straty przedsiębiorstwa z tytułu odejścia jednego klienta wynoszą rocznie, w zależności od branży, od 270 do ponad 800 zł. Najwyższe są w sektorze spożywczym, usługach związanych z telewizją kablową lub satelitarną, firmach ubezpieczeniowych, internetowych, a także telefonii komórkowej oraz finansowo-bankowych. Dodała, że próba oszczędzania na jakości obsługi klienta jest działaniem krótkowzrocznym, ponieważ pozbawia firmę lojalności i rekomendacji stałych klientów, a tym samym wzrostu przychodów.

Wyróżnione godłem _ Firma Przyjazna Klientowi _ przedsiębiorstwa to: 4Life Direct sp. z o.o., DreamCommerce S.A., Energetyka Cieplna Opolszczyzny, GP People sp. z o.o. sp.k., Grupa TRENKWALDER, Idea Expert, itelligence sp. z.o.o., Liberty Direct, Metal-Fach sp. z o.o., Mondial Assistance sp. z o.o., nazwa.pl, Optima Finanse Dla Domu, OTTO Polska, PGE Obrót S.A., PPG Deco Polska, Provident Polska, RWE Polska, SAS Institute, Siódemka S.A., Work Express sp. z o.o.

Celem ogólnopolskiego programu _ Firma Przyjazna Klientowi _ - jak podkreślają jego organizatorzy - jest _ poprawa stanu polskiej gospodarki poprzez promowanie wysokich standardów obsługi klienta _. Firmy same zgłaszają się do programu, a Fundacja przeprowadza badania wśród ich klientów. W przypadku dużych przedsiębiorstw rozmawia nawet z tysiącem osób.

Według organizatorów, godło jest informacją również dla innych klientów, że warto korzystać z usług danego przedsiębiorstwa, a także wyrazem uznania dla jego pracowników. Fundacja Obserwatorium Zarządzania jest instytucją otoczenia biznesu; zajmuje się problemami przedsiębiorczości, wdrażania innowacji oraz edukacji ekonomicznej społeczeństwa i biznesu.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadomości
wiadmomości
kraj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)