Dobra wiadomość dla telemaniaków: filmy nie będą przerywane reklamami częściej niż co 20 minut. Dotychczas ustawa o radiofonii i telewizji zezwalała na częstsze przerwy.
Nowelizacja dotyczy przerywania audycji w celu nadawania reklam lub telesprzedaży. Zgodnie z przepisami unijnymi, jeżeli audycja jest przerywana w celu nadania reklamy lub telesprzedaży, okres między kolejnymi przerwami powinien wynosić co najmniej 20 minut w programie telewizyjnym, a w radiowym co najmniej 10 minut. Przepis ten nie dotyczy jedynie audycji składających się z niezależnych części, programów sportowych lub innych podobnych sprzedaży.
Polska ustawa o radiofonii i telewizji z zasady 20 minut wyłączyła także filmy fabularne i filmy telewizyjne. Komisja Europejska sygnalizowała, że jest to niezgodne ze wspomnianą dyrektywą. Nowela usuwa tę niezgodność. Jednocześnie zmiany nie będą miały wpływu na częstotliwość przerywania filmów reklamami. W tym zakresie obowiązuje niezmieniony art. 16a ust. 4 ustawy, zgodnie z którym filmy fabularne i telewizyjne, trwające ponad 45 minut, mogą być przerywane w celu nadania reklam lub telesprzedaży raz podczas każdego okresu pełnych 45 min.