Notowania

a4
11.07.2012 12:32

Autostrada A4 pod Rzeszowem ma być dokończona

Pod koniec maja GDDKiA zerwała umowę na budowę tego odcinka autostrady A4 i drogi ekspresowej S19 z firmą Radko.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Reporter Poland)

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na dokończenie budowy odcinka autostrady A4 od węzła Rzeszów Zachód do węzła Rzeszów Centralny - poinformowała rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus. Dodała, że termin składania ofert mija 21 sierpnia.

Pod koniec maja GDDKiA zerwała umowę na budowę tego odcinka autostrady A4 i drogi ekspresowej S19 z firmą Radko. Przetarg, który został ogłoszony, dotyczy tylko odcinka autostrady A4.

Rarus zaznaczyła, że po zerwaniu umowy z Radko analizowano dwa rozwiązania: udzielenie zamówienia z wolnej ręki oraz tryb konkurencyjny, czyli przeprowadzenie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego. Ostatecznie zdecydowano o zastosowaniu trybu konkurencyjnego.

Nowy wykonawca, który wygra przetarg, będzie miał 8 miesięcy na dokończenie budowy odcinka A4. Pozostanie mu do wykonania na odcinku A4 niewielka część nasypów, warstwy konstrukcyjne nawierzchni i prace wykończeniowe.

Jak podkreśliła Rarus, w ciągu 23 miesięcy trwania kontraktu firma Radko zrealizowała zaledwie 49 proc. zakresu finansowego umowy, dotyczącej także odcinka drogi S19.

Konsorcjum firm ze spółką Radko, jako liderem budowało - za ponad 441 mln zł - ośmiokilometrowy odcinek tzw. północnej obwodnicy Rzeszowa. W jej skład wchodzi odcinek autostrady A4 od węzła Rzeszów centralny do węzła Rzeszów zachód i fragment drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów zachód do węzła Świlcza. Partnerami Radko w tej inwestycji były firmy Autostrada Wschodnia oraz Punj Lloyd Ltd. z Indii.

Powodem odstąpienia GDDKiA od umowy był brak płynności finansowej lidera konsorcjum, wiążący się także z zajęciami komorniczymi i zgłoszonym wnioskiem o upadłość firmy Radko.

Czytaj więcej w Money.pl
Robotnicy odmówili budowania autostrady 300 robotników budujących odcinek od węzła Krzyż do węzła Dębica zeszło z placu budowy.
Ratowanie tej branży pochłonie miliardy Na dokończenie budowy dróg i zahamowanie fali bankructw firm budowlanych trzeba wydać nawet 10 miliardów złotych - czytamy w "Pulsie Biznesu".
Chcą przesunąć bramki na A4. Uda się? Podpisy pod internetową petycją do premiera o likwidację bramek poboru opłat na gliwickim odcinku autostrady A4 zbierają mieszkańcy Gliwic.
Tagi: a4, wiadomości, wiadmomości, kraj, gospodarka, gospodarka polska
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz