Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Paweł Satalecki
|

Banki czarują klienta

0
Podziel się:

Aby skutecznie dotrzeć do cennego klienta indywidualnego, banki prześcigają się w nowych pomysłach na promocję i obsługę klienta.

Banki czarują klienta
(EPA/Matytsin Valery)

Banki zdają sobie sprawę, że rynek _ consumer finance _ cechuje duża dynamika wzrostu. Aby dotrzeć do klientów indywidualnych, tworzone są nowe, niestandardowe, sposoby sprzedaży swoich produktów.

Rynek usług dla klienta indywidualnego jest ważną częścią działalności banków, co potwierdzają przeprowadzone ostatnio badania. Z raportu Instytutu Badawczego Ipsos GmbH na zlecenie Deutsche Banku wynika, że już prawie 80 proc. Polaków korzystało z pożyczki gotówkowej lub kredytu ratalnego. W dodatku 37 proc. spośród ankietowanych zadeklarowało chęć wzięcia pożyczki w sytuacji zapotrzebowania na konkretny towar.

W segment klientów indywidualnych wszedł ostatnio bank kojarzonych dotąd głównie z klientami korporacyjnymi i zagranicznymi. Mowa tu o Deutsche Banku, który ostatnio uruchomił nową sieć placówek - "db kredyt".

Sieć na starcie liczy 22 placówki i oferuje przede wszystkim szybkie kredyty gotówkowe (do 72 miesięcy). Jak powiedziała nam Sabina Salamon, "db kredyt" planuje przeciągu kilku miesięcy otwarcie nowych, niestandardowych sposobów dotarcia do klienta. To, że będą one na pewno zaskakujące dla klienta można przypuszczać po samej kampanii promującej nową sieć. "db kredyt" np. wysyłał klientom programy telewizyjne, w których pokazywał i promował nową markę. Czemu właśnie programy TV? Z badań przeprowadzonych przez Deutsche Bank wynikało, że jego klienci chętnie spędzają czas przed telewizorem.

_ "db kredyt" zatrudnił również specjalne osoby, które stojąc w pobliżu nowych placówek pytali przechodniów jak i z czym kojarzy im się nowa część banku. _Jedną z bardziej rozbudowanych form dotarcia do klientów indywidualnych ma Citibank Handlowy. Stworzył on m.in. sieć mini oddziałów, które obsługiwane są zaledwie przez 1 - 2 osoby. W każdej takiej placówce znajduje się również bankomat banku. Jak mówi Money.pl Magdalena Swoboda z Citibanku: "Mini oddziały obecne są w lokalizacjach dużych firm, które współpracują z Citibank Handlowy na płaszczyźnie korporacyjnej.". Co będzie można w nich załatwić? Przede wszystkim podstawowe usługi bankowe - jak wpłaty i wypłaty czy przelewy. Oprócz tego będzie można także otworzyć konto oraz skorzystać z linii kredytowej.

Innym sposobem dotarcia do klienta przez Citibank jest nawiązanie współpracy ze stacjami benzynowymi BP. Firmy promują na nich wspólną kartę kredytową - Motokarta. Za korzystanie z niej klient otrzymuje punkty, które potem może wymienić na nagrody. Nie ma co się więc dziwić, gdy na stacji benzynowej podejdzie do nas doradca klienta z ofertą banku.

Citibank swoje punkty handlowe posiada również tam, gdzie wielu Polaków może potrzebować szybkiej gotówki - w centrach handlowych.

_ Placówki w marketach oraz specjalne linie telefoniczne, poprzez które można np. wziąć kredyt stają się zresztą coraz bardziej popularne w ofercie innych banków. _

O brakujące miejsca w plasowaniu nowych oddziałów nie musi się za to martwić Bank Pocztowy. Dzięki porozumieniu banku z Pocztą Polską, które miało miejsce w listopadzie 2006, uruchomiony został projekt DETAL. Dzięki niemu w oddziałach Poczty Polskiej powstanie ponad 3300 placówek banku. Z danych uzyskanych od Banku Pocztowego wynika, że będą one świadczyć pełną gamę usług banku.

Do wejścia w sektor prostszych, szybszych usług dla klientów indywidualnych przymierza się również BZ WBK. Jak powiedział Money.pl Grzegorz Adamski - rzecznik prasowy banku - przygotowywany jest plan otwarcia nowej sieci placówek pod zupełnie inną nazwą i marką. Będzie to sieć oddziałów franczyzowych, które oferować będą wyłącznie kredyty, zakładanie i obsługę kont oraz fundusze Arka.

"Stworzenie nowej marki jest związane z nową grupą docelową do której chcemy dotrzeć" - mówi Adamski. BZ WBK również kojarzony jest raczej z działalnością inwestycyjną czy private banking, stąd potrzebne będzie wypromowanie nowej sieci, która skutecznie dotrze do nowych klientów i nie zagrozi wyrobionej już pozycji BZ WBK.

Zanim jeszcze bank stworzy nową sieć zaoferował on inną usługę, o której już pisaliśmy w naszym serwisie. Chodzi o Cashnet - czyli możliwość zainstalowania bankomatu w sklepie, hotelu czy zakładzie pracy.

To zapewne nie koniec pomysłów banków na to jak skutecznie dotrzeć do klienta. W dobie rosnącej konkurencji oraz podobieństwie oferowanych produktów można się spodziewać nowych, niestandardowych kanałów sprzedaży.

banki
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)