Świadek podkreślił, że akcje PZU zostały w 1999-tym roku sprzedane za tanio i na pewno nie powinny być sprzedane Eureko. Montkiewicz powołał się na ranking polskich marek z 2004-go roku, z którego wynikało, jego zdaniem, że znak firmowy PZU jest wart 3 miliardy złotych. Oznaczałoby to, że w 1999-tym roku sprzedano 30 procent PZU i kontrolę nad firmą za równowartość znaku firmowego. Zdaniem Montkiewicza, PZU trzeba zaliczyć do firm, które nie powinny być sprzedawane.
Świadek zeznał, że po przyjściu do PZU zdziwił się, iż w dokumentach spółki nie ma planu rozwoju firmy na co najmniej 5 lat. Bez takiego planu nie było można było dokonać rzetelnej wyceny wartości spółki. Nieprzygotowanie planu było, zdaniem Montkiewicza, działaniem na szkodę skarbu państwa. Świadek podkreślił, że PZU jest jedną z najważniejszych firm w Polsce, gdyż ten, kto ją kontroluje, ma pośredni i bezpośredni wpływ na dużą część gospodarki i stan zadłużenia państwa.