Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Centralny Port Lotniczy. Nie ma potrzeby budowy

0
Podziel się:

W ciągu najbliższych 20-30 lat nie ma potrzeby budowania w Polsce Centralnego Portu Lotniczego.

Centralny Port Lotniczy. Nie ma potrzeby budowy
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

W ciągu najbliższych 20-30 lat nie ma potrzeby budowania w Polsce Centralnego Portu Lotniczego, chyba że inwestycją taką zainteresowałby się prywatny inwestor - uważa minister transportu Sławomir Nowak._ _

_ - Dzisiejsza siatka portów lotniczych z głównym portem w Warszawie (...) jest wystarczająca w perspektywie najbliższych 20-30 lat _ - powiedział Nowak podczas konferencji prasowej na gdańskim lotnisku.

Nowak dodał, że ze sprawą budowy Centralnego Portu Lotniczego jest podobnie jak z koleją szybkich prędkości. _ Jeśli się znajdzie prywatny inwestor, który w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego chciałby zainwestować w infrastrukturę lotniskową odpowiednio duże pieniądze, nie widzę przeciwwskazań _ - powiedział.

_ - Jeżeli się znajdzie partner prywatny, to powitamy go z szeroko otwartymi ramionami _ - podkreślił.

W ocenie ministra w ciągu najbliższych 10 lat Polski nie będzie samodzielnie stać na budowę CPL.

Z opublikowanego w marcu 2011 r. raportu zamówionego przez Ministerstwo Infrastruktury wynika, że Centralny Port Lotniczy (CPL) między Warszawą a Łodzią powinien zostać wybudowany do 2020 r., kiedy wyczerpie się przepustowość stołecznego lotniska. Wartość takiej inwestycji szacowana jest na 3,1 mld euro.

Zgodnie z analizą zamówioną przez resort CPL powinien powstać między aglomeracjami warszawską a łódzką, bo to zagwarantuje mu odpowiedni potencjał ruchu lotniczego. Dzięki bezpośredniej bliskości węzła autostrad A1 i A2 oraz połączeniu z kolejami dużych prędkości byłby on dostępny nie tylko dla mieszkańców większości regionów kraju, ale także pasażerów z Czech, Białorusi i Ukrainy.

Minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomir Nowak uczestniczył w sobotę w konferencji prasowej w Porcie Lotniczym w Gdańsku z okazji zakończenia budowy nowego terminalu.

Dzięki tej inwestycji lotnisko w Gdańsku będzie mogło obsłużyć 5 mln pasażerów rocznie; teraz jest to ok. 2,5 mln osób. Budowa terminalu o powierzchni prawie 40 tys. m kw. kosztowała 247,3 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wyniosło 87,3 mln zł. Pierwsi pasażerowie wylecą z nowego obiektu 6 kwietnia.

Czytaj więcej o liniach lotniczych w Polsce w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/51/t190771.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/zmiany;w;pkp;nowak;porozmawia;5;kwietnia,44,0,1058348.html) Takie zmiany czekają PKP już 5 kwietnia Minister Nowak o zarządzie kolei: _ To ludzie porządni, ale... _
[ ( http://static1.money.pl/i/h/87/t75351.jpg ) ] (http://wczasy.money.pl/wiadomosci/artykul/loty;z;gdanska;beda;nowe;polaczenia,96,0,1054048.html) To lotnisko zyska aż kilkanaście połączeń Wciąż trwa rozbudowa gdańskiego portu lotniczego. Pójdzie na to blisko 400 mln złotych.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/4/t92932.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/loty;z;wroclawia;polecimy;w;40;nowych;kierunkach,116,0,1053300.html) Nowy terminal za 300 mln. 40 nowych lotów Blisko 40 kierunków regularnych znalazło się w nowym rozkładzie lotów wrocławskiego Portu Lotniczego.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)