O likwidacji potencjalnej szkody najlepiej myśleć już na etapie wyboru ubezpieczyciela. Właśnie wtedy należy sprawdzić, czy firma na którą się zdecydowaliśmy oferuje przynajmniej dobry poziom usług w tym zakresie. Informacje o tym, czy firma szybko likwiduje szkody można np. znaleźć na stronie internetowej ubezpieczyciela lub też w popularnych rankingach.
Jeżeli jednak nie pomyślimy o tym zawczasu, a jesteśmy poszkodowanym w wypadku, nie pozostaje nic innego jak odpowiednie przygotowanie do kontaktu z ubezpieczycielem. Poszkodowany powinien zatem jak najszybciej zgłosić do Ubezpieczyciela sprawcy zaistniałe zdarzenie wraz z odpowiednimi dokumentami. Pamiętajmy - im klarowniejsze zgłoszenie szkody, tym szybciej ją naprawimy.
W celu zgłoszenia szkody należy przygotować:
- - dowód osobisty
- - prawo jazdy
- - dowód rejestracyjny
- - polisę ubezpieczeniową
- - wypełnione na miejscu zdarzenia wspólne zgłoszenie szkody (albo też oświadczenie sprawcy wypadku, czy protokół policyjny)
- - dane osobowe sprawcy spisane z dowodu osobistego i rejestracyjnego oraz z polisy OC.
- - adresy i telefony świadków zdarzenia - jeżeli są potrzebne
Następnie - w zależności od wybranej formy zgłoszenia - można zadzwonić do ubezpieczyciela, agenta lub złożyć je przez Internet. Po zgłoszeniu szkody - każdy ubezpieczyciel będzie już dalej procesował indywidualnie, na określonych przez siebie zasadach.