Polacy podczas robienia zakupów coraz bardziej wierzą reklamom - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie UOKiKu. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbadał, co wpływa na decyzje polskich konsumentów i za jakich klientów sami się uważamy.
Rzeczniczka UOKiKu Małgorzata Cieloch zwraca uwagę, że Polacy na zakupach nadal kierują się głównie ceną.
POSŁUCHAJ RZECZNICZKI UOKiK:
Choć prawie trzy czwarte badanych deklaruje, że ich zakupy są wynikiem przemyślanych decyzji, co piąty ankietowany przyznaje, że często kupuje rzeczy, które potem okazują się niepotrzebne. -_ Okazało się też, że w porównaniu z badaniami z 2007 roku wzrosła liczba osób, które ufają reklamom _ - mówi Małgorzata Cieloch.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/95/t87391.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/internetowe;transakcje;najczestszym;powodem;skarg,150,0,691350.html) Internetowe transakcje najczęstszym powodem skarg
Badanie wykazało, że 35 procent klientów produkty żywnościowe najchętniej kupuje w niewielkich sklepach osiedlowych. Szukając oszczędności w domowym budżecie, po odzież wybieramy się do super- i hipermarketów.
Spora grupa Polaków ubiera się na targowiskach. Raport wykazał też, że coraz więcej osób robi zakupy przez internet. Co piąty badany deklaruje, że w ciągu ostatniego roku skorzystał z możliwości kupowania online.
Nadal słabo jest ze znajomością praw przysługujących konsumentom. 75 procent badanych uważa przepisy za zbyt skomplikowane i woli, aby egzekwowaniem praw konsumenckich zajęły się odpowiednie urzędy.
Czytaj w Money.pl Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej