Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CTL Logistics skierował skargę UTK

0
Podziel się:

Firma transportowa CTL Logistics skierowała oficjalną skargę na wysokość stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej do p.o. prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.

CTL Logistics skierował skargę UTK
(mmagallan/sxc.hu)

Firma transportowa CTL Logistics skierowała oficjalną skargę na wysokość stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej do p.o. prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, podała spółka w komunikacie. W liście tym spółka zwraca się z prośbą o niezatwierdzanie stawek zaproponowanych przez PKP PLK.

_ CTL Logistics składa kategoryczny sprzeciw wobec drugiej wersji cennika stawek. Z przykrością stwierdzamy, iż zaproponowane stawki mają znamiona wykorzystywania monopolistycznej pozycji PKP PLK. Mamy także poważne wątpliwości czy proponowane zmiany stawek są zgodne z wytycznymi i przepisami Ministra Infrastruktury oraz Dyrektywami Parlamentu Europejskiego. Podkreślamy, że wzrost opłat powoduje nie tylko konsekwencje dla samych przewoźników, ale również dla całej gospodarki, a negatywne skutki podwyżki będą miały wpływ na sytuację społeczno-ekonomiczną _ - napisali prezes CTL Logistics Jacek Bieczek i członek zarządu i dyrektor operacyjny Mariusz Mik, cytowani w komunikacie.

W komunikacie napisano, że 10 maja br. PKP Polskie Linie Kolejowe złożyły do zatwierdzenia Prezesowi UTK drugą wersję (po odrzuceniu przez Urząd pierwszej) projektu „Cennika stawek jednostkowych opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej", który ma wejść w życie 9 grudnia 2012 r. Nowa propozycja, mimo pewnych zmian, nadal oznacza ponad 10% wzrost kosztów dostępu do infrastruktury dla przewoźników kolejowych.

_ Zarząd CTL Logistics podkreśla, że stawki za dostęp do infrastruktury już stanowią 30% kosztów przewoźników, a kolejny wzrost stawek spowoduje ich drastyczne podwyższenie, wynikiem czego będzie pogorszenie konkurencyjności transportu kolejowego w stosunku do transportu drogowego _ – czytamy w komunikacie.

Konkurencyjność transportu kolejowego wobec drogowego nie jest kwestią jedynie biznesową, dotyczy również poziomu emisji zanieczyszczeń, problemu podnoszonego w ramach Europejskiej Polityki Transportowej. W wyniku działań PKP PLK, wbrew trendom europejskim, transport kolejowy w Polsce staje się nieopłacalny, ze szkodą dla całej gospodarki oraz środowiska naturalnego, zaznaczono również.

_ CTL Logistics już w przeszłości występował z negatywnymi opiniami, co do sposobów postępowania PKP PLK nie tylko w zakresie stawek dostępu, ale także w związku z nieprawidłowym sposobem naliczania opłat przy realizacji przewozów intermodalnych. 23 maja 2012 r. prezes UTK potwierdził stanowisko CTL. Obecnie spółka ma nadzieję, że UTK ponownie stanie po stronie przewoźników nie zatwierdzając stawek proponowanych przez PKP PLK _ – czytamy dalej.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)